Fluffiopas

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Froggy

Fluffiopas

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Kun noita armeijanvalintaoppaita lueskelee saa melko hyvän kuvan armeijan pelillisistä puolista. Mutta tuota taustatietoa löytyy parhaissakin tapauksissa vain pari lausetta. (En hauku armeijanvalintaoppaita puuteellisiksi missään nimessä.) Kun tuo fluffi on eräiden (mm. itseni) mielestä olennainen osa armeijaa, niin olisi hyvä, jos joku vaivautuisi keräämään perustaustat kaikista armeijoista. Niitä voisi sitten tarkastella yhdellä silmäyksellä ja aloittelijankin olisi helppo valita itsensä näköinen armeija.
Tämä on yleisissä keskusteluissa, koska toivon nimenomaan oppaita sekä FB.stä että 40K:sta.

P.S. Itse en tähän projektiin ryhdy, sillä minulla ei ole tarvittavia tietoja armeijoista, eikä minulla ole rahaa hankkia kaikkia tarvittavia kirjoja.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Ois muuten loistava juttu. Helpottaa suunnittelua jos on jo jotain tietoa armeijasta. Pitää vaan keksiä joku joka ryhtyy projektiin ja jolla on tarvittavaa tietoa armeijoista ja rahaa hankkia tarvittavia kirjoja ;)
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

tai pieni porukka kertoo omat tietonsa kys. armysta ja joku kokoo sitten nämä yhteen?
eli 2-? tekee yhdestä porukasta (esim. Eldarit) ja joku kokoaa näistä lopullisen kokonaisuuden.
tehtäisiin näin iso homma yhdessä sotun porukalla
päivä kerrallaan...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Kuulostaa kyllä aika isolta hommalta mutta silti ihan hyvältä. Jos 40k historiaa haluaa niin tuolla http://www.criticalhit.co.uk/w40krp/appendix.shtml on mielestäni aika kattavasti juttua.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Laitetaan uudet keskustelut jokaiselle rodulle jne. ja joku kasaa sieltä sitten oleellisen.
Never forget.
Never fogive.
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

40K:n uuteen sääntökirjaan tulee kuvitettu, kolmisivuinen fluffiosio jokaiselle rodulle...

Mutta ihan jees idea, kunhan ne aiheet sitten pistetään historia-osioon. Moderaattoripalaute ei pääsääntöisesti ole hyvästä. :p Antakaa aihe niin selostan! :D
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Eivätkö nettisivut ole tätä varten?
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Froggy

Arvasin, että jotkut esittävät näitä "kyllä netistä löytyy"-kommentteja.
Vasta-alkajan (mahdollisesti n.11v.) joka ei tiedä yhtään mitään warhammereista on todella mukavaa yrittää hakea googlella netistä nopeasti tietoa eri roduista ja niiden taustoista. Kun viimein Googlettamisella löytyy sivu joka käsittelee yhtä armeijaa ja sisältää viisi sivua tiheää englanninkielistä tekstiä _yhdestä_ armeijasta, niin pieni aloittelijamme taitaa luovuttaa.
Pointti: On paljon yksinkertaisempaa vasta-alkajan näkökulmasta lukea n.10 rivin tiivistelmä jokaisesta armeijasta, kuin tutkia nettiä kuukausikaupalla ja todeta homma liian vaikeaksi.
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Kyllähän toi hyvä idea on. Mutta mistä löytyy se joka/jotka ne tekee???
Ja se vähentäisi juuri niitä aiheita kuten: kerro örkkien historiasta!!!.
Hyvä idea toteuttaja vain puuttuu ainakin vielä!!!!
Ruutanalaiset on hulluja!
J-link

Viesti Kirjoittaja J-link »

This is John Kerry signing in for duty...errr...hups! Unohtakaa tuo.. Juu voisinhan minä jonkun tuonlaisen(tai osan siitä) väsätä ja pistää näytille kelpaako. Ainoa ongelma on että jotkut ryhmät ovat jäänneet minulle hieman varjoon esimerkkinä Sister of battle mutta katsotaan riittääkö minulla aika. Aika kun nykyisin on isoin viholliseni! *ärinää murinaa*
Noudatan tätä legendaarista: If its not worth writing for..Dont write it!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Tybraal kirjoitti:40K:n uuteen sääntökirjaan tulee kuvitettu, kolmisivuinen fluffiosio jokaiselle rodulle...
Juu, ja niistä kolmesta (itse asiassa neljästä, jos välilehti lasketaan mukaan) sivusta yksi aukeama on kuva isosta esimerkkiarmeijasta, se välilehti sisältää armeijan nimen ja kuvan yhdestä yksilöstä, ja se neljäs sivu sisältää n. 6 * 15 cm alueen tekstiä ja loput kuvaa...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Noh, onhan tämä ihan hyvä idea. Kuinkas pitkälle tämä olisi tarkoitus viedä...? Pitäisikö oikein painaa joku lehtinen tai jotain? Ajatus on hyvä mutta toteutus voi osoittautua hankalaksi. Olen kyllä mukana kirjoittamassa Bretonnian fluffia!

...tai hetkinen, enpäs välttämättä olekaan. Olen kuitenkin kerännyt armeijaa vasta vähän aikaa. Ehkä homma kuuluu jollekulle omistautuneemmalle keräilijälle.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Täältä löytyy yksi kääpiö-fluffin kirjoittaja jos kelpaa, armeijakirjojakin kun löytyy 6 ja 5 ed. sekä muuta sekalaista kääpoö-fluffia. Olisiko tässä tarkoitus siis armeijan luonnetta vai historiaa kasata?
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Froggy

Tapsa kirjoitti:Kuinkas pitkälle tämä olisi tarkoitus viedä...? Pitäisikö oikein painaa joku lehtinen tai jotain?
Tuskin kuitenkaan mitään lehtistä. Ajattelin, että tänne (tai johonkin muuhun topiciin)voisi vaikka halukkaat kirjoittaa omasta mielestään sopivasti taustaa valitsemistaan armeijoista ja sitten joku (vaikka minä) voisi kerätä ne yhteen ja tehdä niistä artikkelin.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Muistakaa että tässä tilanteessa pitää tietysti sitten varoa suoraa suomentamista (tekijänoikeudet), vaan ainoastaan suurpiirteisesti selittää kunkin armeijan fluffi. En nyt tiedä tekijänoikeuslain rajoja, mutta aika tiukat ne varmastikin ovat.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Gromilla on hyvä pointti. Muutaman rivin tiivistelmät koko rodun fluffista käyvät, mutta mitään World of Warhammerin sivuilta suomennettuja juttuja ei täällä katsella. Kannattaa muutenkin pyrkiä pitämään kuvaukset lyhyinä ja keskittyä olennaisiin (esim. kääpiöistä voi ja kannattaa mainita isot parrat, joista ne ovat ylpeitä, mutta erilaisia letitystapoja tuskin kannattaa ruveta kuvailemaan).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

No hyvä ideahan tuo on. Voisinhan minä varmaan alkaa jonkinmoista kokonaisuutta kirjoittamaan.
FB:stä löytyy ihan OK tason tietämys, mitä nyt nuo Ogret ovat ihan HÄH?? Armeija :D
Froggy

Lisää kirjoittajia kaivataan! Ei yhden tarvitse tehdä kuvausta kaikista armeijoista. Yhden armeijan tietoisku riittää hyvin. Kaikki jotka ovat jo ilmoittautuneet kirjoittamaan voisivat pistää esimerkkijuttua tulemaan. Niin ehkä muutkin uskaltaisivat...
Pii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pii »

Voisin ehkä pari riviä kirjoittaa lissuista. Ei mitään isoa, mutta eihän tässä mitään isoa haettukaan. Kertokaahan tarkemmin, miten pitkä sen tulee olla, ettei ole sitten yhdestä armeijasta kolmea virkettä, ja toisesta kahta sivua. ;)

Ja halutaanko nyt ihan historiaa, vai vaan nykytilannetta?
Froggy

Jos kirjoitat vähän, niin joku muu voi aina jatkaa tai lisätä asioita.
No jos sanon että sopiva pituus voisi olla 7-15 riviä (ei mikään ehdoton raja). Niihin saa luultavasti tiivistettyä kaiken tarpeellisen.
Historiaa pääasiassa, mutta voisi siihen laittaa pari lausetta nykytilanteesta. Mahdollisimman monipuolisesti.

EDIT: Naldor: Kaaokselle voisi tehdä jokaiselle ryhmälle oman tekstinsä.
Seuraaville voisi tehdä erilliset tekstinsä:
Space Marineiden tärkeimmät chapterit
kaaos
IG:n tärkeimmät (mitänämänytolivatkunmuistipätkiijapahasti) "jaostot"?

Ilmoitelkaa jos keksitte muita, joista pitäisi kirjoittaa useampia tekstejä.
Viimeksi muokannut Froggy, To 26.08.2004 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”