Fluffiopas
Fluffiopas
Kun noita armeijanvalintaoppaita lueskelee saa melko hyvän kuvan armeijan pelillisistä puolista. Mutta tuota taustatietoa löytyy parhaissakin tapauksissa vain pari lausetta. (En hauku armeijanvalintaoppaita puuteellisiksi missään nimessä.) Kun tuo fluffi on eräiden (mm. itseni) mielestä olennainen osa armeijaa, niin olisi hyvä, jos joku vaivautuisi keräämään perustaustat kaikista armeijoista. Niitä voisi sitten tarkastella yhdellä silmäyksellä ja aloittelijankin olisi helppo valita itsensä näköinen armeija.
Tämä on yleisissä keskusteluissa, koska toivon nimenomaan oppaita sekä FB.stä että 40K:sta.
P.S. Itse en tähän projektiin ryhdy, sillä minulla ei ole tarvittavia tietoja armeijoista, eikä minulla ole rahaa hankkia kaikkia tarvittavia kirjoja.
Tämä on yleisissä keskusteluissa, koska toivon nimenomaan oppaita sekä FB.stä että 40K:sta.
P.S. Itse en tähän projektiin ryhdy, sillä minulla ei ole tarvittavia tietoja armeijoista, eikä minulla ole rahaa hankkia kaikkia tarvittavia kirjoja.
Kuulostaa kyllä aika isolta hommalta mutta silti ihan hyvältä. Jos 40k historiaa haluaa niin tuolla http://www.criticalhit.co.uk/w40krp/appendix.shtml on mielestäni aika kattavasti juttua.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
40K:n uuteen sääntökirjaan tulee kuvitettu, kolmisivuinen fluffiosio jokaiselle rodulle...
Mutta ihan jees idea, kunhan ne aiheet sitten pistetään historia-osioon. Moderaattoripalaute ei pääsääntöisesti ole hyvästä.
Antakaa aihe niin selostan! 
Mutta ihan jees idea, kunhan ne aiheet sitten pistetään historia-osioon. Moderaattoripalaute ei pääsääntöisesti ole hyvästä.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Arvasin, että jotkut esittävät näitä "kyllä netistä löytyy"-kommentteja.
Vasta-alkajan (mahdollisesti n.11v.) joka ei tiedä yhtään mitään warhammereista on todella mukavaa yrittää hakea googlella netistä nopeasti tietoa eri roduista ja niiden taustoista. Kun viimein Googlettamisella löytyy sivu joka käsittelee yhtä armeijaa ja sisältää viisi sivua tiheää englanninkielistä tekstiä _yhdestä_ armeijasta, niin pieni aloittelijamme taitaa luovuttaa.
Pointti: On paljon yksinkertaisempaa vasta-alkajan näkökulmasta lukea n.10 rivin tiivistelmä jokaisesta armeijasta, kuin tutkia nettiä kuukausikaupalla ja todeta homma liian vaikeaksi.
Vasta-alkajan (mahdollisesti n.11v.) joka ei tiedä yhtään mitään warhammereista on todella mukavaa yrittää hakea googlella netistä nopeasti tietoa eri roduista ja niiden taustoista. Kun viimein Googlettamisella löytyy sivu joka käsittelee yhtä armeijaa ja sisältää viisi sivua tiheää englanninkielistä tekstiä _yhdestä_ armeijasta, niin pieni aloittelijamme taitaa luovuttaa.
Pointti: On paljon yksinkertaisempaa vasta-alkajan näkökulmasta lukea n.10 rivin tiivistelmä jokaisesta armeijasta, kuin tutkia nettiä kuukausikaupalla ja todeta homma liian vaikeaksi.
-
Sword of teclis
This is John Kerry signing in for duty...errr...hups! Unohtakaa tuo.. Juu voisinhan minä jonkun tuonlaisen(tai osan siitä) väsätä ja pistää näytille kelpaako. Ainoa ongelma on että jotkut ryhmät ovat jäänneet minulle hieman varjoon esimerkkinä Sister of battle mutta katsotaan riittääkö minulla aika. Aika kun nykyisin on isoin viholliseni! *ärinää murinaa*
Noudatan tätä legendaarista: If its not worth writing for..Dont write it!
- The Captain
- Valvoja
Juu, ja niistä kolmesta (itse asiassa neljästä, jos välilehti lasketaan mukaan) sivusta yksi aukeama on kuva isosta esimerkkiarmeijasta, se välilehti sisältää armeijan nimen ja kuvan yhdestä yksilöstä, ja se neljäs sivu sisältää n. 6 * 15 cm alueen tekstiä ja loput kuvaa...Tybraal kirjoitti:40K:n uuteen sääntökirjaan tulee kuvitettu, kolmisivuinen fluffiosio jokaiselle rodulle...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Noh, onhan tämä ihan hyvä idea. Kuinkas pitkälle tämä olisi tarkoitus viedä...? Pitäisikö oikein painaa joku lehtinen tai jotain? Ajatus on hyvä mutta toteutus voi osoittautua hankalaksi. Olen kyllä mukana kirjoittamassa Bretonnian fluffia!
...tai hetkinen, enpäs välttämättä olekaan. Olen kuitenkin kerännyt armeijaa vasta vähän aikaa. Ehkä homma kuuluu jollekulle omistautuneemmalle keräilijälle.
...tai hetkinen, enpäs välttämättä olekaan. Olen kuitenkin kerännyt armeijaa vasta vähän aikaa. Ehkä homma kuuluu jollekulle omistautuneemmalle keräilijälle.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
-
High king Godric
Tuskin kuitenkaan mitään lehtistä. Ajattelin, että tänne (tai johonkin muuhun topiciin)voisi vaikka halukkaat kirjoittaa omasta mielestään sopivasti taustaa valitsemistaan armeijoista ja sitten joku (vaikka minä) voisi kerätä ne yhteen ja tehdä niistä artikkelin.Tapsa kirjoitti:Kuinkas pitkälle tämä olisi tarkoitus viedä...? Pitäisikö oikein painaa joku lehtinen tai jotain?
- The Captain
- Valvoja
Gromilla on hyvä pointti. Muutaman rivin tiivistelmät koko rodun fluffista käyvät, mutta mitään World of Warhammerin sivuilta suomennettuja juttuja ei täällä katsella. Kannattaa muutenkin pyrkiä pitämään kuvaukset lyhyinä ja keskittyä olennaisiin (esim. kääpiöistä voi ja kannattaa mainita isot parrat, joista ne ovat ylpeitä, mutta erilaisia letitystapoja tuskin kannattaa ruveta kuvailemaan).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Jos kirjoitat vähän, niin joku muu voi aina jatkaa tai lisätä asioita.
No jos sanon että sopiva pituus voisi olla 7-15 riviä (ei mikään ehdoton raja). Niihin saa luultavasti tiivistettyä kaiken tarpeellisen.
Historiaa pääasiassa, mutta voisi siihen laittaa pari lausetta nykytilanteesta. Mahdollisimman monipuolisesti.
EDIT: Naldor: Kaaokselle voisi tehdä jokaiselle ryhmälle oman tekstinsä.
Seuraaville voisi tehdä erilliset tekstinsä:
Space Marineiden tärkeimmät chapterit
kaaos
IG:n tärkeimmät (mitänämänytolivatkunmuistipätkiijapahasti) "jaostot"?
Ilmoitelkaa jos keksitte muita, joista pitäisi kirjoittaa useampia tekstejä.
No jos sanon että sopiva pituus voisi olla 7-15 riviä (ei mikään ehdoton raja). Niihin saa luultavasti tiivistettyä kaiken tarpeellisen.
Historiaa pääasiassa, mutta voisi siihen laittaa pari lausetta nykytilanteesta. Mahdollisimman monipuolisesti.
EDIT: Naldor: Kaaokselle voisi tehdä jokaiselle ryhmälle oman tekstinsä.
Seuraaville voisi tehdä erilliset tekstinsä:
Space Marineiden tärkeimmät chapterit
kaaos
IG:n tärkeimmät (mitänämänytolivatkunmuistipätkiijapahasti) "jaostot"?
Ilmoitelkaa jos keksitte muita, joista pitäisi kirjoittaa useampia tekstejä.
Viimeksi muokannut Froggy, To 26.08.2004 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.