Paint Station
-
Demon Lord
Paint Station
Kannattaisiko warhammer paint station tehdä itse, ja jos kannattaa niin voisiko joku kertoa paint stationin mittoi ja kokoo??
- I.C. Wiener
- Viesti:
-
Tehenhauin
Ite oon tehny paintstationin koulun puukässä tunnilla. Oikein hieno ja hyvä siitä tuli, vaikka ite sanonkin.
Piirrustuksetkin on joskus ollu jossain paperilla. Mitat on mulla noin suunnilleen: 400 levee, 250 korkeus ylimmästä hyllystä laskettuna ja syvyys 200. Kahden hyllyn väli on n. 110. Tosin serkku teki tälläsen pahvista ja hyvin on sekin tainnut toimia.
Piirrustuksetkin on joskus ollu jossain paperilla. Mitat on mulla noin suunnilleen: 400 levee, 250 korkeus ylimmästä hyllystä laskettuna ja syvyys 200. Kahden hyllyn väli on n. 110. Tosin serkku teki tälläsen pahvista ja hyvin on sekin tainnut toimia.
niin, ja en osaa käyttää hymiöitä:)
-
Demon Lord
-
Ar-Senator
- Rosvosektori
Ainakin itse tein puutöissä, nopeasti hutasin, mutta hyvin on palvellut. Tässä olisi vielä kuva:
http://koti.mbnet.fi/~kohola/Muut/maalausalusta.jpg
http://koti.mbnet.fi/~kohola/Muut/maalausalusta.jpg
Times are tough, huh, bud!
Jos ei halua sotkea sitä normaalia pöytää ja haluaa saada maalauskamat helposti kuljetettua niin tommoinen 'ylellisyys' on aika kätevä.
Itse tein paint stationin koulussa toissa vuonna ja se oli aika yksinkertaista. Kannattaa tehdä tukevasta puusta niin on helpompi nostaa ja ei kuitenkaan mitään suhteettoman suurta... Turha edes yrittää tehdä mitään mahtavan näköistä koska se on vain maalausalusta... Itse tajusin tuon vasta kun olin hionut ja juuri aloittamassa lakkausta: "Hei tämähän peittyy maaleihin!" Menee arviolta 5h tehdä tukeva maalausalusta ilman turhia koristeita joten ei ole mikään suuri vaiva.
Itse tein paint stationin koulussa toissa vuonna ja se oli aika yksinkertaista. Kannattaa tehdä tukevasta puusta niin on helpompi nostaa ja ei kuitenkaan mitään suhteettoman suurta... Turha edes yrittää tehdä mitään mahtavan näköistä koska se on vain maalausalusta... Itse tajusin tuon vasta kun olin hionut ja juuri aloittamassa lakkausta: "Hei tämähän peittyy maaleihin!" Menee arviolta 5h tehdä tukeva maalausalusta ilman turhia koristeita joten ei ole mikään suuri vaiva.
Muutin viikko sitten taas uuteen kämppään ja tällä kertaa ajattelin suojata pöydän pintaa. Opiskelijakämpissä joita olen käyttänyt viimeisen kahden vuoden aikana, on ollut kalustus ja pöydän pesu lähtiessä on ollut aika turhauttavaa.
Tällä kertaa ajattelin olla nokkela ja syötyäni sen ensimmäisen pakastepitsan, otin pahvisen pakkauksen käyttööni. Leikkelin sen siistiksi ja teippasin maalarinteipillä pöytään harmaa puoli ylöspäin (nätimpi niin). Jätin yhden kanttipaloista leikkaamatta pois ja taitoin pöydän etureunan yli, jotta se suojaa paremmin kun raastan ja muovaan figujani.
Tällä kertaa ajattelin olla nokkela ja syötyäni sen ensimmäisen pakastepitsan, otin pahvisen pakkauksen käyttööni. Leikkelin sen siistiksi ja teippasin maalarinteipillä pöytään harmaa puoli ylöspäin (nätimpi niin). Jätin yhden kanttipaloista leikkaamatta pois ja taitoin pöydän etureunan yli, jotta se suojaa paremmin kun raastan ja muovaan figujani.
Tässä kaytännöllinen vinkki jolla säästät aikaa, rahaa, taas aikaa ja vaivaa: ÄLKÄÄ maalatko pöytää vaan niitä figuja herran jumala. ja jos te tarviitte jonkun maalaus alustan niin käykääpä vaikka tiimarista sellanen ostamassa varmaan maksaa 1E ja näin olet taas säästänyt pitkänpenni jonka voit kuluttaa figulootiin tai jossei ole varaa tuohon luksus tiimari alustaan niin voit tehdä niinkuin Warma tossa jo mainitsi laita paperi ale ettei pöytä sottaannu...jokasella nyt paperia pitäis olla ja jos ei ole niin varmasti paikallinen lehden keräys piste sponsoroi tässä asiassa mieleellään. Jos tarvitsee muita hyviä vinkkejä tässä asiassa niin autan toki mieleellään.
Pakollinen loppu lause: Paintstation turhuus mitä et koskaa tule tarvitsemaan missään tilanteessa
Pakollinen loppu lause: Paintstation turhuus mitä et koskaa tule tarvitsemaan missään tilanteessa
omasta mielestäni paintstationilla ei tee mitään. Itse olen maalauspöytäny "päällystänyt" paperilla, ja teipannut nurkista kiinni, niin pöytä pysyy kunnossa ja ei hirveänä haittaa jos maalia kaatuu tms...
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Äitimuori ei hirveemmin inostunut kun rupesin maalaamaan ukkoja olohuoneen pöydällä, marimekko -liinan päällä... ...vaikka siinä välissä oli kokonainen sanomalehti... ...eipä ole kummemmin tullut maalanneeksi figuja viime aikoina, asuntopulan takia kun jouduin muuttamaan porukoitten nurkkiin...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
-
Demon Lord
Tiedoksi hankintaa harkitseville: paint station maksaa Fantsun online-hinnaston mukaan 30 euroa ja se on prässättyä pahvia. Kyllä, pahvia. Ei puuta tai edes vaneria. Pahvia.
Vertailun vuoksi: oma maalausasemani on täysleveä, kokopuinen kirjoituspöytä, josta maksoin käytettynä 20e. Sille mahtuu muutaman tonnin edestä elektroniikkaa, laatikot täyteen sekalaista roipetta ja lisäksi noin 500 figua plus 60 maalipurkkia. Päällystykseen soveltuu vaikka Aamulehti, jos meinaa läträtä enemmän.
Tietysti jos tarvitsee liikuteltavaa alustaa, tämä ei ole ihan optimaalinen ratkaisu. Veikkaisin silti, että roskalavalta lootattu vanerinpala ja puoli rullaa jeesusteippiäkin takaa jykevämmän alustan kuin The Premium Product.
Vertailun vuoksi: oma maalausasemani on täysleveä, kokopuinen kirjoituspöytä, josta maksoin käytettynä 20e. Sille mahtuu muutaman tonnin edestä elektroniikkaa, laatikot täyteen sekalaista roipetta ja lisäksi noin 500 figua plus 60 maalipurkkia. Päällystykseen soveltuu vaikka Aamulehti, jos meinaa läträtä enemmän.
Tietysti jos tarvitsee liikuteltavaa alustaa, tämä ei ole ihan optimaalinen ratkaisu. Veikkaisin silti, että roskalavalta lootattu vanerinpala ja puoli rullaa jeesusteippiäkin takaa jykevämmän alustan kuin The Premium Product.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
-
Spongebob-Väyrynen
Olen myös tehnyt itse oman paint statonini siinä on se etu, että se on helpompi siivota pölystä ja sen päällä voi turvallisesti leikata pahvia pilaamatta pöytää. Paint statsioonini mitat ovat 400 syvyys ja 550 leveys (pöytäni on iso)
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.