Paint Station

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Demon Lord

Paint Station

Viesti Kirjoittaja Demon Lord »

Kannattaisiko warhammer paint station tehdä itse, ja jos kannattaa niin voisiko joku kertoa paint stationin mittoi ja kokoo??
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Jos tommosen tekee, eiköhän se kannata tehdä sen kokoiseksi että se pöydälle mahtuu.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
GhaZz

Viesti Kirjoittaja GhaZz »

Sehän riippu ihan täysin sun käsien taidoista et jos oot syntynyt puusepäksin niin kannattaa se varmaan itte tehdä...mutta jos oot ihan käsi niin suosittelen ostoa (jos nyt sellasta nyt johonkin tarvii yleensäkkään)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Universaalit mitat paint stationille? Kysy GW:ltä, niillähän saattaisi ollakin... Ne vois vetästä sellasen "fits all sizes"-paint stationin.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Tehenhauin

Viesti Kirjoittaja Tehenhauin »

Ite oon tehny paintstationin koulun puukässä tunnilla. Oikein hieno ja hyvä siitä tuli, vaikka ite sanonkin.
Piirrustuksetkin on joskus ollu jossain paperilla. Mitat on mulla noin suunnilleen: 400 levee, 250 korkeus ylimmästä hyllystä laskettuna ja syvyys 200. Kahden hyllyn väli on n. 110. Tosin serkku teki tälläsen pahvista ja hyvin on sekin tainnut toimia.
niin, ja en osaa käyttää hymiöitä:)
Demon Lord

Kiitti. :D paljon muuten pituus on jos toi leveys on 400??
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Tehenhauin kirjoitti:syvyys 200.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Rosvosektori

Viesti Kirjoittaja Rosvosektori »

Ainakin itse tein puutöissä, nopeasti hutasin, mutta hyvin on palvellut. Tässä olisi vielä kuva:

http://koti.mbnet.fi/~kohola/Muut/maalausalusta.jpg
Times are tough, huh, bud!
GhaZz

mihin te ihmiset tarviitte tuollaista yleellisyyttä häh mä vaan kysyn??? normaali pöytä riittä mulle!
Sumppi Ry
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Jos ei halua sotkea sitä normaalia pöytää ja haluaa saada maalauskamat helposti kuljetettua niin tommoinen 'ylellisyys' on aika kätevä.

Itse tein paint stationin koulussa toissa vuonna ja se oli aika yksinkertaista. Kannattaa tehdä tukevasta puusta niin on helpompi nostaa ja ei kuitenkaan mitään suhteettoman suurta... Turha edes yrittää tehdä mitään mahtavan näköistä koska se on vain maalausalusta... Itse tajusin tuon vasta kun olin hionut ja juuri aloittamassa lakkausta: "Hei tämähän peittyy maaleihin!" Menee arviolta 5h tehdä tukeva maalausalusta ilman turhia koristeita joten ei ole mikään suuri vaiva.
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

Lateksimajava kirjoitti:Jos ei halua sotkea sitä normaalia pöytää.
No laita joku paperi tms. alle, itse en ainakaan mitään paint stationeita menisi ostamaan.
Sumppi Ry
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Mutta saahan sen itsekkin tehtyä. Ja taidampa tehdäkkin sellaisen... Niin ei olisi pöytä aivan niin sotkunen ja saisi maalitkin sopivasti kasaan, kun niitä ei tarvitse.
Nomen Est Omen
hipiukko

Viesti Kirjoittaja hipiukko »

Muutin viikko sitten taas uuteen kämppään ja tällä kertaa ajattelin suojata pöydän pintaa. Opiskelijakämpissä joita olen käyttänyt viimeisen kahden vuoden aikana, on ollut kalustus ja pöydän pesu lähtiessä on ollut aika turhauttavaa.

Tällä kertaa ajattelin olla nokkela ja syötyäni sen ensimmäisen pakastepitsan, otin pahvisen pakkauksen käyttööni. Leikkelin sen siistiksi ja teippasin maalarinteipillä pöytään harmaa puoli ylöspäin (nätimpi niin). Jätin yhden kanttipaloista leikkaamatta pois ja taitoin pöydän etureunan yli, jotta se suojaa paremmin kun raastan ja muovaan figujani.
GhaZz

Tässä kaytännöllinen vinkki jolla säästät aikaa, rahaa, taas aikaa ja vaivaa: ÄLKÄÄ maalatko pöytää vaan niitä figuja herran jumala. ja jos te tarviitte jonkun maalaus alustan niin käykääpä vaikka tiimarista sellanen ostamassa varmaan maksaa 1E ja näin olet taas säästänyt pitkänpenni jonka voit kuluttaa figulootiin tai jossei ole varaa tuohon luksus tiimari alustaan niin voit tehdä niinkuin Warma tossa jo mainitsi laita paperi ale ettei pöytä sottaannu...jokasella nyt paperia pitäis olla ja jos ei ole niin varmasti paikallinen lehden keräys piste sponsoroi tässä asiassa mieleellään. Jos tarvitsee muita hyviä vinkkejä tässä asiassa niin autan toki mieleellään.

Pakollinen loppu lause: Paintstation turhuus mitä et koskaa tule tarvitsemaan missään tilanteessa
Sumppi Ry
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

omasta mielestäni paintstationilla ei tee mitään. Itse olen maalauspöytäny "päällystänyt" paperilla, ja teipannut nurkista kiinni, niin pöytä pysyy kunnossa ja ei hirveänä haittaa jos maalia kaatuu tms...
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Äitimuori ei hirveemmin inostunut kun rupesin maalaamaan ukkoja olohuoneen pöydällä, marimekko -liinan päällä... ...vaikka siinä välissä oli kokonainen sanomalehti... ...eipä ole kummemmin tullut maalanneeksi figuja viime aikoina, asuntopulan takia kun jouduin muuttamaan porukoitten nurkkiin...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Demon Lord

olisko ton paint stationin mitoista linkkiä??
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Olen itsekkin tekemässä puutöissä tollasta syteemiä...voisin pistää kuviakin sit ku se tulee valmiiks.
Se on kyl vähä erilainen ku toi vkoholan...siitä tuli sellanen oma säätölaitos :D
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Tiedoksi hankintaa harkitseville: paint station maksaa Fantsun online-hinnaston mukaan 30 euroa ja se on prässättyä pahvia. Kyllä, pahvia. Ei puuta tai edes vaneria. Pahvia.

Vertailun vuoksi: oma maalausasemani on täysleveä, kokopuinen kirjoituspöytä, josta maksoin käytettynä 20e. Sille mahtuu muutaman tonnin edestä elektroniikkaa, laatikot täyteen sekalaista roipetta ja lisäksi noin 500 figua plus 60 maalipurkkia. Päällystykseen soveltuu vaikka Aamulehti, jos meinaa läträtä enemmän.

Tietysti jos tarvitsee liikuteltavaa alustaa, tämä ei ole ihan optimaalinen ratkaisu. Veikkaisin silti, että roskalavalta lootattu vanerinpala ja puoli rullaa jeesusteippiäkin takaa jykevämmän alustan kuin The Premium Product.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Olen myös tehnyt itse oman paint statonini siinä on se etu, että se on helpompi siivota pölystä ja sen päällä voi turvallisesti leikata pahvia pilaamatta pöytää. Paint statsioonini mitat ovat 400 syvyys ja 550 leveys (pöytäni on iso)
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”