"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua perussääntöihin aloittelijoille

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Findalf

Viesti Kirjoittaja Findalf »

Ei voi. Ei voi olla kahta keihästä tukemassa peräkkäin. Mutta urukeilla voi olla kaksi pikea tukemmassa.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Ja teletapin viestiin selvennykseksi:

Lisäystä urukien pike sääntöihin:

K=Keihäsmies M= Miekkamies V= Vihollinen P=Pike urukki

VMKP

Tuo on myös sallittu. Eli jos on keihäs tukemassa vaikka Lurtzia, niin siihen voi laittaa veilä tukemaan pikenkin, vaikka se ensimmäinen tukija ei käytä pikeä.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Jugenactus

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Olen jo melkein varma mutta entäs tämä:
V= vihu M= miekka K=keihäs

V
M
K K

Sitten vielä että kun hyökkää vaikka kahdella kolmea vastaan niin miten siinä toimitaan? Tarkoitan, että lasketaanko kaikki kummankin puolen attackit ja ja katsotaan kumoi voittaa, häviäjät perääntyy ja woundaus(?). Mitä woundauksessa tehdään eli saako päättää ketä haavoittaa ja jos on vielä attackeja jäljellä niin saako haavoitta toista ukkoa? Anteeksi sekavuus ja ehkä hiukan alkeelliset kysymykset :)
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Vain yksi keihäs saa olla tukemassa yhtä soturia. Muihin vastaan jos jaksan, tähän samaan viestiin ;).

SPedit: jos aralla on esim. vastassa 4 örkkiä, ara voittaa fightin ja woundaamisessa heittääkin sitten 3 kutosta, niin kolme örkkiä kaatuu. Neljänteen ei riitä noppaa.
Shall I burn you?
LAndE

Tuo, että haavoitetaanko vai ei. On kyllä riippuvainen pelaajasta.

Jotkut heittävät yhden attackin kerralaan ja sanovat aina mihin iskevät, tai yrittävät ainakin.

Jotkut taas heittävät kaikki attackit kerralla ja katsovat aina mihin kaikkeen se "riittää."

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Minä' esimerkiksi tein alunperin noin että heitin kaikki ja sitten katsoin mitä niillä pystyin tappamaan ja mihin pitää käyttää mightia. Nykyään käytän tuota yksikerrallaa heittelyä, tai jos kaikki kaatuu samalla, niin vaikka yksi isku jokaiselle ja heitän yhtäaikaa. Tappoja tulee vähemmän, riitoja tulee vähemmän, ja saa varmemmin tapettua juuri ne ketkä haluaa, tai no kyllä te tiedätte ;)
Keuso

Viesti Kirjoittaja Keuso »

Ara lyö muurin rikki miekallaan.
Peikko voittaa 16 haltiaa taistelussa vaikka jokainen heittää kutosen.
Tälläisia tilanteita sattuu harmillisen usein joten eikö olisikin järkevää muuttaa sääntöjä mieleisekseen kunhan vastustaja suostuu.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.

Tuo peikkojuttu taas riippuu peikosta. Cave Trolli voi päästä vain tasoihin haltiamassan kanssa (jolloin tilanne on 50/50) heittämällä yhden kuutosen. Joku on laskenut, että A4:llä saa noin 50% kerroista kuutosem joten peikolla menee huonommin (kun sillä on A3). Mordor Trolliin pätee sama, mutta se voittaa suoraan heittessä kuutosen. Tätäkään ei tapauhdu edes puolella heittokerroista, eli peikko voi pärjätä säkällä vuoron tai kaksi, säkällä enemmän, haltiamassaa vastaan. Eli ei ne mitään voittamattomia ole.
Phil Kelly says "No!"
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Mitens tätä fatea käytetiin?
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

fate käytetään siten että jos joku vaikka nyt esim aragorn woundaa yhden kerran gothmogia jolla on fatea nii se voi käyttää yhden fate pisteensä selvitäkseen haavasta ja jos se heittää 4+ niin fate onnistuu mikäli 3+ se ei onnistu ellei hän sitten käytä mahtia......
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Kiitos! Ja tarkoitat varmaan tolla 3+ 1,2,3, ?
Garoth
Valvoja

Kyllä kai tarkoitti, tai niin se ainakin pitäisi olla. 1,2 ja 3 epäonnistuu, 4,5 ja 6 onnistuu.

3+ tarkoittaisi, että onnistuu 3,4,5 ja 6. Näin asia ei tietenkään ole.
Phil Kelly says "No!"
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Garoth kirjoitti:Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.
Siis eihän Ara voi muureja hajoittaa. Muureihinhan tarvitaan aina vähintään Str. 10. Tai ainakin kaikkeen missä on defense 100. Ja nämähän näkyvät Siege of Gondorissa. Vai olenko nyt ihan ulkona?
Lalalaa
LAndE

Valtsu kirjoitti:
Garoth kirjoitti:Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.
Siis eihän Ara voi muureja hajoittaa. Muureihinhan tarvitaan aina vähintään Str. 10. Tai ainakin kaikkeen missä on defense 100. Ja nämähän näkyvät Siege of Gondorissa. Vai olenko nyt ihan ulkona?
Olet täysin ulkona.

Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Aivan. Hän pystyy woundaamaan Andurillin kanssa MITÄ VAIN, MITÄ VOI YLEENSÄKÄÄN WOUNDATA riippumatta kohteen D:stä. Näin oikein kärjistetysti...heh!
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Kysymys siitä Dol Amrothin ritareiden special säännöstä. Oon ymmärtäny että se Imrahil prinssi on tavallaan banner 12" säteellä niille Dol Amrothin ritareille... (toivottavasti joku älysi mitä tarkoitin :) )
Oonko ihan väärässä?

Ja toinen kysymys koskee Fate heittoja. Kun esim. Gothmog woundaa Faramiriä (jolla ei oo mightia enää), niin Faramir käyttää fate pisteen... Kuitenkin nopan luvuksi tulee 1 niin saanko käyttää samalla vuorolla toisen fate pisteen?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
Garoth
Valvoja

Uruk-hai kirjoitti:Kysymys siitä Dol Amrothin ritareiden special säännöstä. Oon ymmärtäny että se Imrahil prinssi on tavallaan banner 12" säteellä niille Dol Amrothin ritareille... (toivottavasti joku älysi mitä tarkoitin :) )
Oonko ihan väärässä?
Olet ihan oikeassa, noin se toimii
Uruk-hai kirjoitti: Ja toinen kysymys koskee Fate heittoja. Kun esim. Gothmog woundaa Faramiriä (jolla ei oo mightia enää), niin Faramir käyttää fate pisteen... Kuitenkin nopan luvuksi tulee 1 niin saanko käyttää samalla vuorolla toisen fate pisteen?
Kyllä, voi valita käyttää toisen Fate-pinnan, jos ensimmäinen ei onnistu.
Phil Kelly says "No!"
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Kiitos... Nyt on tuokin selvisi... :)
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Okei, laitetaanpa toinen kysymys joka koskee Mordor War Catapulttia. Siege koneiden säännöissä lukee, että kun ammut niin käytä sen miehistön ampuma skilliä... Kuitenkin Mordor War Catapultin statseissa lukee että katapultti osuu aina 4+... Kumpihan on oikein...?
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Tuolla 4+ olen minä ainakin pelannut. Siinähän lukee että se ainaa ampuu Volley firella, mutta osuu 4+.
Lalalaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”