Apua perussääntöihin aloittelijoille
Ja teletapin viestiin selvennykseksi:
Lisäystä urukien pike sääntöihin:
K=Keihäsmies M= Miekkamies V= Vihollinen P=Pike urukki
VMKP
Tuo on myös sallittu. Eli jos on keihäs tukemassa vaikka Lurtzia, niin siihen voi laittaa veilä tukemaan pikenkin, vaikka se ensimmäinen tukija ei käytä pikeä.
Lisäystä urukien pike sääntöihin:
K=Keihäsmies M= Miekkamies V= Vihollinen P=Pike urukki
VMKP
Tuo on myös sallittu. Eli jos on keihäs tukemassa vaikka Lurtzia, niin siihen voi laittaa veilä tukemaan pikenkin, vaikka se ensimmäinen tukija ei käytä pikeä.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
-
Jugenactus
Olen jo melkein varma mutta entäs tämä:
V= vihu M= miekka K=keihäs
V
M
K K
Sitten vielä että kun hyökkää vaikka kahdella kolmea vastaan niin miten siinä toimitaan? Tarkoitan, että lasketaanko kaikki kummankin puolen attackit ja ja katsotaan kumoi voittaa, häviäjät perääntyy ja woundaus(?). Mitä woundauksessa tehdään eli saako päättää ketä haavoittaa ja jos on vielä attackeja jäljellä niin saako haavoitta toista ukkoa? Anteeksi sekavuus ja ehkä hiukan alkeelliset kysymykset
V= vihu M= miekka K=keihäs
V
M
K K
Sitten vielä että kun hyökkää vaikka kahdella kolmea vastaan niin miten siinä toimitaan? Tarkoitan, että lasketaanko kaikki kummankin puolen attackit ja ja katsotaan kumoi voittaa, häviäjät perääntyy ja woundaus(?). Mitä woundauksessa tehdään eli saako päättää ketä haavoittaa ja jos on vielä attackeja jäljellä niin saako haavoitta toista ukkoa? Anteeksi sekavuus ja ehkä hiukan alkeelliset kysymykset
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
Tuo, että haavoitetaanko vai ei. On kyllä riippuvainen pelaajasta.
Jotkut heittävät yhden attackin kerralaan ja sanovat aina mihin iskevät, tai yrittävät ainakin.
Jotkut taas heittävät kaikki attackit kerralla ja katsovat aina mihin kaikkeen se "riittää."
Jotkut heittävät yhden attackin kerralaan ja sanovat aina mihin iskevät, tai yrittävät ainakin.
Jotkut taas heittävät kaikki attackit kerralla ja katsovat aina mihin kaikkeen se "riittää."
-
Oberon
Minä' esimerkiksi tein alunperin noin että heitin kaikki ja sitten katsoin mitä niillä pystyin tappamaan ja mihin pitää käyttää mightia. Nykyään käytän tuota yksikerrallaa heittelyä, tai jos kaikki kaatuu samalla, niin vaikka yksi isku jokaiselle ja heitän yhtäaikaa. Tappoja tulee vähemmän, riitoja tulee vähemmän, ja saa varmemmin tapettua juuri ne ketkä haluaa, tai no kyllä te tiedätte 
Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.
Tuo peikkojuttu taas riippuu peikosta. Cave Trolli voi päästä vain tasoihin haltiamassan kanssa (jolloin tilanne on 50/50) heittämällä yhden kuutosen. Joku on laskenut, että A4:llä saa noin 50% kerroista kuutosem joten peikolla menee huonommin (kun sillä on A3). Mordor Trolliin pätee sama, mutta se voittaa suoraan heittessä kuutosen. Tätäkään ei tapauhdu edes puolella heittokerroista, eli peikko voi pärjätä säkällä vuoron tai kaksi, säkällä enemmän, haltiamassaa vastaan. Eli ei ne mitään voittamattomia ole.
Tuo peikkojuttu taas riippuu peikosta. Cave Trolli voi päästä vain tasoihin haltiamassan kanssa (jolloin tilanne on 50/50) heittämällä yhden kuutosen. Joku on laskenut, että A4:llä saa noin 50% kerroista kuutosem joten peikolla menee huonommin (kun sillä on A3). Mordor Trolliin pätee sama, mutta se voittaa suoraan heittessä kuutosen. Tätäkään ei tapauhdu edes puolella heittokerroista, eli peikko voi pärjätä säkällä vuoron tai kaksi, säkällä enemmän, haltiamassaa vastaan. Eli ei ne mitään voittamattomia ole.
Phil Kelly says "No!"
Siis eihän Ara voi muureja hajoittaa. Muureihinhan tarvitaan aina vähintään Str. 10. Tai ainakin kaikkeen missä on defense 100. Ja nämähän näkyvät Siege of Gondorissa. Vai olenko nyt ihan ulkona?Garoth kirjoitti:Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.
Lalalaa
Olet täysin ulkona.Valtsu kirjoitti:Siis eihän Ara voi muureja hajoittaa. Muureihinhan tarvitaan aina vähintään Str. 10. Tai ainakin kaikkeen missä on defense 100. Ja nämähän näkyvät Siege of Gondorissa. Vai olenko nyt ihan ulkona?Garoth kirjoitti:Se, että Anduril tuhoaa muureja on jo GW:n toimesta myönnetty viaksi, sa tullaan kuulemma korjaamaan jatkossa. Itse valmistaudun tähän jo hyväksymällä korjauksen kotipeleissä etukäteen. Turnauksissa ei taas paljon muurejä näy, joten kilpihenkisestikäään pelattaessa tuo ei ole ongelma.
Kysymys siitä Dol Amrothin ritareiden special säännöstä. Oon ymmärtäny että se Imrahil prinssi on tavallaan banner 12" säteellä niille Dol Amrothin ritareille... (toivottavasti joku älysi mitä tarkoitin
)
Oonko ihan väärässä?
Ja toinen kysymys koskee Fate heittoja. Kun esim. Gothmog woundaa Faramiriä (jolla ei oo mightia enää), niin Faramir käyttää fate pisteen... Kuitenkin nopan luvuksi tulee 1 niin saanko käyttää samalla vuorolla toisen fate pisteen?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Oonko ihan väärässä?
Ja toinen kysymys koskee Fate heittoja. Kun esim. Gothmog woundaa Faramiriä (jolla ei oo mightia enää), niin Faramir käyttää fate pisteen... Kuitenkin nopan luvuksi tulee 1 niin saanko käyttää samalla vuorolla toisen fate pisteen?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Olet ihan oikeassa, noin se toimiiUruk-hai kirjoitti:Kysymys siitä Dol Amrothin ritareiden special säännöstä. Oon ymmärtäny että se Imrahil prinssi on tavallaan banner 12" säteellä niille Dol Amrothin ritareille... (toivottavasti joku älysi mitä tarkoitin)
Oonko ihan väärässä?
Kyllä, voi valita käyttää toisen Fate-pinnan, jos ensimmäinen ei onnistu.Uruk-hai kirjoitti: Ja toinen kysymys koskee Fate heittoja. Kun esim. Gothmog woundaa Faramiriä (jolla ei oo mightia enää), niin Faramir käyttää fate pisteen... Kuitenkin nopan luvuksi tulee 1 niin saanko käyttää samalla vuorolla toisen fate pisteen?
Phil Kelly says "No!"