"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua perussääntöihin aloittelijoille

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Tuo on varmistettu FAQ:ssa, se osuu 4+. Mutta untrained crew pudottaa katapulttien osumisen edelleen kuutoseen.
Phil Kelly says "No!"
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Juu elikkä ne ampuu yhtä hyvin kuin Gondorilaiset (mikä ei sinänsä haittaa), mutta Mordor Siege Bowhan osuu aina 5+?
Garoth
Valvoja

Aina viitosella niin kauan, kun jokainen ampuja on saanut hommaan koulutuksen. Jos tulee kouluttamattomia, se tippuu edelleen kuutoseen.
Phil Kelly says "No!"
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Olen aloittamassa ostelemaan Lotria joten haluaisin tietää mistä kirjasta säännöt peliin löytyvät vai onko ne jokaisessa kirjasessa?
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
Garoth
Valvoja

Perussäännöt löytyvät seuraavita kirjoista: Fellowship of the Ring, The Two Towers, Return of the King. Viimeeksi mainituimman säännöt ovat viimeisimmät ja ainoat viralliset, tosin kaveripiireissä voisi varmasti aloitella pelaamaan vanhemmallakin kirjalla, jos sellaisen jostain halvalla saa.
Phil Kelly says "No!"
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

haluaisin kysyä lisää sääntökirjoista. mikä sääntökirja kannattaisi ostaa perus siege sääntöihin. onko se siege of gondor vai battle of pellennor fields. kuulin jostain että siege of gondor. onko näin?
j.s.r

ok kiitos
Alkoholi on elämäntapa!

Homer J Simpson
Garoth
Valvoja

Marcca, Siege -säännöt ovat ylläri ylläri, Siege of Gondor kirjassa.

Hieman vanhentuneet perussäännöt ja hieman vanhentuneet siege-säännöt löytyvät TTT-kirjasta, joilla taas voi hyvin kaveriporukassa aloitella pelaamaan, jos tuon halvalla jostain saa. Mutta siis ROTK+SOG ovat ne ainoat viralliset perus+siege -säännöt.
Phil Kelly says "No!"
j.s.r

Jep mutta eikö Lotrissa ole mitään armeijalista kirjoja, vaan kaikki löytyy noista sääntökirjoista? Entä pitääkö olla hyviksien ja pahissten army jos haluaa mennä pelailee turnauksiin??
Alkoholi on elämäntapa!

Homer J Simpson
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Ei ole mitään armeijalista sun muita kirjoja, mutta pitää olla sekä hyviksien että pahisten army jos haluaa turnauksiin... 500pts kumpikin... Yhteensä 1000pts :D
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

Siis sehän riippuu aivan turnauksesta. Yleensä turnauksissa on tuo 500 pistettä molempia, mutta ei sitä tiedä jos joku tekee erillaisen turnauksen.
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
j.s.r

ookei siis kaikki löytyy sääntökirjasta
Alkoholi on elämäntapa!

Homer J Simpson
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Suurin pirtein... :D
Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

j.s.r kirjoitti:ookei siis kaikki löytyy sääntökirjasta
Osuit aivan oikeaan! mistäs muualtakaan.. :)
Shall I burn you?
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Juu pari kysymystä siis:
Voiko jousellavarustettu tyyppi ampua lähitaistelussa olevaa vastustajaa, jos hän ei itse ole lähitaistelussa?
Mikä "idea" on siinä Capturing Banners säännössä ja siis Bannerilla saa ottaa yhden rerolliin, mutta eikö ole paljon viisaampaa ottaa Bannerin hinnalla tyyppejä kun silloinhan saa tyyppien määrän rolleja enemmän?
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

Ykkös kysymys: ei voi ampua mikäli on vapaiden kansojen jousi ampuja mutta jos on pahojen kansojen jousi ampuja voi ampua lähi taisteluun mutta sillon pitää heittää noppaa ja 1.2.3 osuu omaan 4.5.6 osuu vastustajaan

kakkos kysymys: sehän toimii niin että mikäli banneria kantava tyyppi ammutaan niin jos vieressä on sotilas jolla ei ole banneria niin se voi poimia sen seuraavalla kieroksella.... näin muistelisin tosin itse en käytä kyseistä sääntöä.... ja jos otat vaikka kolme minasia bannerin tilalle niin ne kyllä tuovat massaa mutta bannerilla kun saa re rollata jokaisesta taistelusta yhden nopan jolloin saattaa vaikka saada re rollata 5 noppaa yhteensä..... yksi kustakin taistelusta jolloin banneri tuo suuremman edun kuin nuo kolme minasia.....
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Mitenhän nyt selittäis... :roll:
Lue Return of the King -ohjekirjasta s. 24 "Targets in Combat".
Capturing Banners säännöllä ei oo vaikutusta tavallisesti peliin... Vain joissain skenaarioissa...
Tosta Banner jutusta... Kyllä siitä on joskus hyötyä että saa re-rollin... Voittaa helpommin... :D
Jubbe

Viesti Kirjoittaja Jubbe »

Minulla olisi epäselvä asia: Miten toimii rasastajalta ratsun pois ampuminen
Githoniel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Githoniel »

Yksinkertaista. Ammut vaan unittia kohti, jonka jälkeen heitetään noppaa kumpaan osuu. 1-3 Heppaan 4-6 Ratsastajaan. Woundaus tulee tämän jälkeen.
Sieni ei ole kasvi.
Nubian

Viesti Kirjoittaja Nubian »

Oon miettiny tämmöstä epäselvyyttä, että kun ratsu jyrää vaikkapa urukin ja urukki siirretään tuuma taakseppäin ja laitetaan pötkölleen, niin eihän se voi vahingossa liikkua toisen hyviksen kanssa tappeluun ja ottaa niitä tuplaiskuja (vai voiko?). Ja jos pahis saa priorityn ensivuorolle, niin urukki pääsee ylös eikä ota mitään 2x iskuja, mutta jos hyvis saa prion, niin se voi liikuttaa jonkun tappeluun sen pötköttelevän urukin kanssa, jolloin tulee ne tuplaiskut.

Näinkö se menee?
"Epäilystä, pimeästä auringon nousuun laulaen ratsastin minä, miekkani vedin. Toivon ääriin ratsastin ja sydämeni särkyi: nyt vihan tuhon aika, taivaan punahehkun."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”