Apua perussääntöihin aloittelijoille
Perussäännöt löytyvät seuraavita kirjoista: Fellowship of the Ring, The Two Towers, Return of the King. Viimeeksi mainituimman säännöt ovat viimeisimmät ja ainoat viralliset, tosin kaveripiireissä voisi varmasti aloitella pelaamaan vanhemmallakin kirjalla, jos sellaisen jostain halvalla saa.
Phil Kelly says "No!"
Marcca, Siege -säännöt ovat ylläri ylläri, Siege of Gondor kirjassa.
Hieman vanhentuneet perussäännöt ja hieman vanhentuneet siege-säännöt löytyvät TTT-kirjasta, joilla taas voi hyvin kaveriporukassa aloitella pelaamaan, jos tuon halvalla jostain saa. Mutta siis ROTK+SOG ovat ne ainoat viralliset perus+siege -säännöt.
Hieman vanhentuneet perussäännöt ja hieman vanhentuneet siege-säännöt löytyvät TTT-kirjasta, joilla taas voi hyvin kaveriporukassa aloitella pelaamaan, jos tuon halvalla jostain saa. Mutta siis ROTK+SOG ovat ne ainoat viralliset perus+siege -säännöt.
Phil Kelly says "No!"
Juu pari kysymystä siis:
Voiko jousellavarustettu tyyppi ampua lähitaistelussa olevaa vastustajaa, jos hän ei itse ole lähitaistelussa?
Mikä "idea" on siinä Capturing Banners säännössä ja siis Bannerilla saa ottaa yhden rerolliin, mutta eikö ole paljon viisaampaa ottaa Bannerin hinnalla tyyppejä kun silloinhan saa tyyppien määrän rolleja enemmän?
Voiko jousellavarustettu tyyppi ampua lähitaistelussa olevaa vastustajaa, jos hän ei itse ole lähitaistelussa?
Mikä "idea" on siinä Capturing Banners säännössä ja siis Bannerilla saa ottaa yhden rerolliin, mutta eikö ole paljon viisaampaa ottaa Bannerin hinnalla tyyppejä kun silloinhan saa tyyppien määrän rolleja enemmän?
Ykkös kysymys: ei voi ampua mikäli on vapaiden kansojen jousi ampuja mutta jos on pahojen kansojen jousi ampuja voi ampua lähi taisteluun mutta sillon pitää heittää noppaa ja 1.2.3 osuu omaan 4.5.6 osuu vastustajaan
kakkos kysymys: sehän toimii niin että mikäli banneria kantava tyyppi ammutaan niin jos vieressä on sotilas jolla ei ole banneria niin se voi poimia sen seuraavalla kieroksella.... näin muistelisin tosin itse en käytä kyseistä sääntöä.... ja jos otat vaikka kolme minasia bannerin tilalle niin ne kyllä tuovat massaa mutta bannerilla kun saa re rollata jokaisesta taistelusta yhden nopan jolloin saattaa vaikka saada re rollata 5 noppaa yhteensä..... yksi kustakin taistelusta jolloin banneri tuo suuremman edun kuin nuo kolme minasia.....
kakkos kysymys: sehän toimii niin että mikäli banneria kantava tyyppi ammutaan niin jos vieressä on sotilas jolla ei ole banneria niin se voi poimia sen seuraavalla kieroksella.... näin muistelisin tosin itse en käytä kyseistä sääntöä.... ja jos otat vaikka kolme minasia bannerin tilalle niin ne kyllä tuovat massaa mutta bannerilla kun saa re rollata jokaisesta taistelusta yhden nopan jolloin saattaa vaikka saada re rollata 5 noppaa yhteensä..... yksi kustakin taistelusta jolloin banneri tuo suuremman edun kuin nuo kolme minasia.....
Oon miettiny tämmöstä epäselvyyttä, että kun ratsu jyrää vaikkapa urukin ja urukki siirretään tuuma taakseppäin ja laitetaan pötkölleen, niin eihän se voi vahingossa liikkua toisen hyviksen kanssa tappeluun ja ottaa niitä tuplaiskuja (vai voiko?). Ja jos pahis saa priorityn ensivuorolle, niin urukki pääsee ylös eikä ota mitään 2x iskuja, mutta jos hyvis saa prion, niin se voi liikuttaa jonkun tappeluun sen pötköttelevän urukin kanssa, jolloin tulee ne tuplaiskut.
Näinkö se menee?
Näinkö se menee?
"Epäilystä, pimeästä auringon nousuun laulaen ratsastin minä, miekkani vedin. Toivon ääriin ratsastin ja sydämeni särkyi: nyt vihan tuhon aika, taivaan punahehkun."