"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Black Guardit turhaa vai ei?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Hevi

Black Guardit turhaa vai ei?

Viesti Kirjoittaja Hevi »

Olen tässä miettinyt, ovatko Black Guardit pisteidensä arvoisia edes sillä uudella Eternal Hatredilla, kun nuo kuolevat usein ennen taisteluun pääsyä. Vaikuttavat aika tehokkailta kun eivät taistelusta ihan helposti juokse, ja saavat mukavaa tuhoa aikaan. Mutta kertokaa omat mielipiteenne, ovatko nämä aivan turhia vai kannattaako niitä käyttää n. 2k-3k peleissä tai 2k turnauksissa.
Buhani

Viesti Kirjoittaja Buhani »

2k peliin vaikuttavat liian kalleilta pistehintaansa nähden. Kuolevat vain liian nopeasti shootingiin ja taikuuteen. Isommissa peleissä niitä voisi ottaa tyylin vuoksi.
nynnyt ei tohdi humpata!

;)
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Paperilla ovat ehkä yhä tehottomia, mutta olen nähnyt niitä käytettävän tehokkaasti myös turnauksessa. Viime JCL:ssä kaverini otti Dark Elffeillään viidestä pelistä kaksi solid victoryä ja kaksi massacre victoryä armeijalla, jossa oli muistaakseni gauntlet-lordi cold onella, noble jalan (black guard-yksikössä), 2 velhoa, 10 repeater crossbowmania, 2 (vai 3)x5 dark rideria, 11(?) cold one knightiä, chariot, 2 repeater bolttista ja n. 20 black guardia pelkobannerilla. Ovathan ne turkasen kalliita, eivätkä välttämättä DE-listan kustannustehokkainta antia mutta eiköhän niillekin käyttönsä löydy.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Isommissa peleissä, joissa joutuu jo laittamaan joukot aaltoina alkavat kalliimmat joukot olemaan kustannustehokkaita, koska raa-an mättötehon tärkeys korostuu, kun pöydällä ei mahdu pussittamaan vihollista. Joten kyllä ne isommista löytävät tilaa itsellensä.
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

Edellisiin yhtyy hän (ei fyysisesti). 2K peleissä ahmaisee hiukan liikaa pisteitä, mutta 3K pelissä näillä saattaa jo jotain tehdä. Itse ainakin ajattelin näitä hankkia (ainakin hyllyä koristamaan jos ei muuta)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
dark-killer

Viesti Kirjoittaja dark-killer »

Itse olen käyttänyt aina niitä 2k peleissä ja tulen varmasti käyttämään, sillä ne ainakin minulla hoitavat homman kotiin suhkot hyvin. esim.ampuma painotteista kääpiö sakkia vastaan...
"Whitout pain there can be pleasure, whitout evil there can be no good."
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kyllä ne kovia on, ja kalliita, mutta eritoten kovia. Minulta meni kerran puolet 18 äijän rykmentistä mortarin kutiin, mutta silti ne pieksi swordman yksikön ja sen detachmentin. Tosin minun 2k armeijassa ne hyppivät koska se on enemmänkin jalkaväkipainotteinen, eli tarvitsen jonkun kovan mättöporukan. Kuitenkin suosittelen etenkin vähän isommissa peleissä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

No ovat vähän saman tapaisia Phonix guardin kanssa
eli kallista paperia! EN itse ottaisi, ellen pitäisi ukoista hirveän paljoa!
En suosittele
jotakin muita rareja käyttöön ennemmin kuten RBT pari kappaletta
"Glory, Honor & Victory over Death"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Naldor kirjoitti:No ovat vähän saman tapaisia Phonix guardin kanssa
En suosittele
Näillä näkymin aion ottaa JCL5:een yksikön Phoenix guardia, jos ehdin saada sen maalattua. SITTEN näemme, kuka on kallista paperia.

Lähden siis taas kieli poskessa pitämään hauskaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

jullevi kirjoitti:Paperilla ovat ehkä yhä tehottomia, mutta olen nähnyt niitä käytettävän tehokkaasti myös turnauksessa. Viime JCL:ssä kaverini otti Dark Elffeillään viidestä pelistä kaksi solid victoryä ja kaksi massacre victoryä armeijalla, jossa oli muistaakseni gauntlet-lordi cold onella, noble jalan (black guard-yksikössä), 2 velhoa, 10 repeater crossbowmania, 2 (vai 3)x5 dark rideria, 11(?) cold one knightiä, chariot, 2 repeater bolttista ja n. 20 black guardia pelkobannerilla.
Kuulostaa epäilyttävän tutulta. Katkesiko voittoputki toisessa tai kolmannessa pelissä shoota-mage rottiin? ;) Siinä pelissä black guardin jämät rökittävät orjiani oikein kunnolla, stubborn ominaisuuden ansiosta.

Muistan tyypin, koska hän oli aika aggressiivinen pelin jälkeen. Tosin ehkäpä minäkin tein allekirjoitukselleni oikeutta...
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

En nyt tuosta 2 kilon peleihin ottamisesta tiedä, mutta kolmen kilon kokoisiin peleihin ovat varmaankin aikas hyvä sijoitus. kahteen kiloon voisi ottaa mukaan jos on vastassa armeija joka ei ammu paljoa. Muuten vain 2,5k+ -peleihin.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Kyllä nuo hyviä ovat kuten jullevi jo mainitsikin. Todennäköisesyti joka attacki hittaa ja woundkaan ei erityisen vaikeaa ole. lisäksi stubboja.
Turhan heikkojahan nuo ovat mutta ne ovat haltioita :D

Edit: Lisäksi niiden nimi on aivan loistava :D
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
dark-killer

Viesti Kirjoittaja dark-killer »

The Captain kirjoitti:
Naldor kirjoitti:No ovat vähän saman tapaisia Phonix guardin kanssa
En suosittele
Näillä näkymin aion ottaa JCL5:een yksikön Phoenix guardia, jos ehdin saada sen maalattua. SITTEN näemme, kuka on kallista paperia.

Lähden siis taas kieli poskessa pitämään hauskaa.
Itse otan taas aivan 100% varmasti 20kpl black guardeja jcl 5...
(Pitäisi vain saada nuo loput maalattua)

Ja Hevi: itse olen aina käyttänyt 2k peleissä niitä ja ovat tuottaneet tulosta... (taidan toistaa itseäni=P)
"Whitout pain there can be pleasure, whitout evil there can be no good."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”