"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

wh:40k Black Templar aloitus armeijana?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Drikon

wh:40k Black Templar aloitus armeijana?

Viesti Kirjoittaja Drikon »

mistä kannattaa aloittaa?

aattelin seuraavaa:

2x tavallisii
1x se pakollinen championi (en muista nimeä juuri nyt) tais olla emperator's champion tai jotain "mutinaa"
1x hq yksikkö
sitten se hurricaneil ampuva transportti..?

miltä kuulostaisi?
Just a little drop of poison.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Emperor's Championia ei saa käyttää Black Templareilla 40min peleissä ja HQt ovat muutenkin ko pelimodissa 0-1 valinta, eli eivät pakollisia.

Hurricanil ampuva trasnportti? Land Rider Crusader. Valitan, myöskin laiton 40min peleissä, liian kovat panssari-arvot.

ota ennemmin perusjamppa-ryhmä Rhinoon, (5 Initiatea ja 5 Neophytea) ja assault squad. Kaikille lähisvarustus ja sitten vauhdilla päälle.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Madharia

Viesti Kirjoittaja Madharia »

Sanottiinko alkuperäisessä viestissä mitään 40min peleistä? Ei ihan, pelkästä aloitusarmeijasta oli puhetta.

Drikon, kokeile myös tällaista:

2x perus marineita, toisella unitilla rhino
1x pakollinen (Oikeasti?) Emperor's Champion
1x HQ yksikkö
1x assault squad / bikereitä
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Madharia:

Ei puhuttu ei, mutta 40min-pelit on todella hyvä tapa aloittaa 40k. On aika ikävää heittää kokemattoman pelaajan eteen wraithlordi. "Oho, sulla ei ookaan mitään muuta ku yks missilelauncher...!"

Noissa peleissä on tasaisemmat vastukset oli mitä oli, ja taktiikoillekin jää enemmän varaa. :)

Tosiaan tactical squad ja scout- ryhmät olisivat alkuun aika kannattava ostos. Näitä miksailemalla saat ainakin sen yhden squadin ja tarpeet toiseen. Crusader on aika hintava näin alkuun, jos tankkia mielit, predator tai whirlwind tulitueksi ja rhino kuskaamaan joukkoja.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Itse lähtisin näistä liikenteeseen:

1 x Emperor's Champion
1 x HQ
1-2 x Space Wolf Blood Claws (10) (saa Close Combat Weaponit)
1 x Space Marine Scouts (3)

ja sittenkun nuo on maalannut ja tullut pelattua parikymmentä peliä niin ostamaan lisää joukkoja mielensä mukaan :).

Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia, ellei sitten todella vaihteleva kokoilma ole maalattavia figuja.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Icecube kirjoitti:Itse lähtisin näistä liikenteeseen:

1 x Emperor's Champion
1 x HQ
1-2 x Space Wolf Blood Claws (10) (saa Close Combat Weaponit)
1 x Space Marine Scouts (3)

ja sittenkun nuo on maalannut ja tullut pelattua parikymmentä peliä niin ostamaan lisää joukkoja mielensä mukaan :).

Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia, ellei sitten todella vaihteleva kokoilma ole maalattavia figuja.
Tuohon kannattaa lisätä myös kaks Tactical Squad Boxsia, ihan vain siksi, että kai haluat Tempsujen näyttävän Tempsuilta, eikä mustilta avaruus susilta?
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

ITse asiassa, Blood claw boxissa space wolffi jutut voi jättää pois. Siis ei ole pakko laittaa Space Wolffi juttuja.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Icecube kirjoitti: Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia
tuo on ikävä kyllä totta ja olen itsekkin syyllistynyt siihen...
Terminator kirjoitti: Ei puhuttu ei, mutta 40min-pelit on todella hyvä tapa aloittaa 40k. On aika ikävää heittää kokemattoman pelaajan eteen wraithlordi. "Oho, sulla ei ookaan mitään muuta ku yks missilelauncher...!"
tämä oli itsellänikin taka-ajatuksena. 40min40K on oiva tapa opetella säännöt ja siitä on helppo laajentaa isompiin peleihin. Lisäksi rajoitukset takaavat että kaikilla armeijoilla on tasavahvat mahdollisuudet.

Tosiaan, yksi asia on kaikilta unohtunut mainita. Codex: Armageddon. Sieltä löytyy Black Templareiden säännöt. Lisäksi ne löytyvät myös Index Astartes sarjan numerosta II. BTn oman codexin julkaisusta ei ole tietoa, joten ei kannata pidätellä hengitystä sitä odotellessa.

ja tuosta Crusaderista vielä: Land Rider ja Land Rider Crusader ovat aika vaativia ajoneuvoja ja kannattaa harjoitella ajoneuvojen kokoamista ja maalaamista jonkin verran ennenkuin alkaa kokeilemaan mitään niin isoa. Ei näin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Eikö uudesta mariinikodeksista saa myöskin kätevät optiot BT:n pelaamiseen? Mutta tiedä sitten siitä että kumpi on tehokkaampi...
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Meitsi

Viesti Kirjoittaja Meitsi »

Terminator kirjoitti:scout- ryhmät
Icecube kirjoitti:1 x Space Marine Scouts (3)
Koska Templarit on ruvennut Scoutteja saamaan selaa vuoroin Codex: Armageddonia ja Codex: Space Marinesia ei täällä ainakaan lue
Darth Mangusti joka on addiktoitunut pepsiin
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Täytyyhän niillä olla niitä neophyteja, eihän ne power armourissa heilu.
Meitsi

muuta ne ei ole scoutteja vaan neophytejä joka on eriasia koska scout on tiedustelija ja neophyte on värvätty aloittelija
Icecube

Meitsi kirjoitti:muuta ne ei ole scoutteja vaan neophytejä joka on eriasia koska scout on tiedustelija ja neophyte on värvätty aloittelija
Scoutit menevät neophyte modeleista. Ja jos olisin laittanut neophyte (3) niin eihän sitä löytäisi kaupasta.
Meitsi

totta tuo mutta voisit lisätä silti yksikön armeija nimen listaan koska kaikki eivä välttämättä tajua mitä tarkoitat scouteilla Black Templarien yhteydessä
Icecube

Meitsi kirjoitti:totta tuo mutta voisit lisätä silti yksikön armeija nimen listaan koska kaikki eivä välttämättä tajua mitä tarkoitat scouteilla Black Templarien yhteydessä
Totta, yritän muistaa seuraavalla kerralla.
Drikon

Mutta codex:armageddon

Black Templars MUST have emperor's champion as leader (does not take HQ choise) tai jotain.. eikö näin ole jolloin sen saa ottaa kaikkiin turnauksiin... ainakin sen kirjan mukaan...
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kyllä saa ottaa. Keisarin Herkkusieni on pakollinen Templarien armeijaan.
Drikon

ihan niin kuin lueskelinkin...
Drikon

2x perus marineita, toisella unitilla rhino ja johon HQ on liittynyt...
1x Emperor's Champion
1x HQ yksikkö
1x bikereitä
Miltä kuulostaisi?

varmaan tohon voisi myöhemmin hankkia vaikka

1x dreaghnought
1x terminators.
Icecube

Kyllä minä lähtisin liikenteeseen kahdesta troopista ja HQ:sta. On muuten niin paljon maalattavaa, kasattavaa jne... Sitten kun oma pelityyli alkaa löytymään niin sen mukaan lisäillä unitteja.

Tämä olisi kyllä aika mukava alku:

1 x Emperors Champion
1 x HQ
1 x Tactical Marines (10)
1 x Space Wolf Blood Claws (10)

Tosta Space Wolf paketista voi jättää käyttämättä ne turkit ym. kama mikä kuuluisi space wolfeille. Blood Claweista saisi hyvän melee painotteisen ryhmän ja tavallisista Tactical Marineista ranged painotteisen ryhmän.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”