wh:40k Black Templar aloitus armeijana?
wh:40k Black Templar aloitus armeijana?
mistä kannattaa aloittaa?
aattelin seuraavaa:
2x tavallisii
1x se pakollinen championi (en muista nimeä juuri nyt) tais olla emperator's champion tai jotain "mutinaa"
1x hq yksikkö
sitten se hurricaneil ampuva transportti..?
miltä kuulostaisi?
aattelin seuraavaa:
2x tavallisii
1x se pakollinen championi (en muista nimeä juuri nyt) tais olla emperator's champion tai jotain "mutinaa"
1x hq yksikkö
sitten se hurricaneil ampuva transportti..?
miltä kuulostaisi?
Just a little drop of poison.
Emperor's Championia ei saa käyttää Black Templareilla 40min peleissä ja HQt ovat muutenkin ko pelimodissa 0-1 valinta, eli eivät pakollisia.
Hurricanil ampuva trasnportti? Land Rider Crusader. Valitan, myöskin laiton 40min peleissä, liian kovat panssari-arvot.
ota ennemmin perusjamppa-ryhmä Rhinoon, (5 Initiatea ja 5 Neophytea) ja assault squad. Kaikille lähisvarustus ja sitten vauhdilla päälle.
Hurricanil ampuva trasnportti? Land Rider Crusader. Valitan, myöskin laiton 40min peleissä, liian kovat panssari-arvot.
ota ennemmin perusjamppa-ryhmä Rhinoon, (5 Initiatea ja 5 Neophytea) ja assault squad. Kaikille lähisvarustus ja sitten vauhdilla päälle.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Madharia:
Ei puhuttu ei, mutta 40min-pelit on todella hyvä tapa aloittaa 40k. On aika ikävää heittää kokemattoman pelaajan eteen wraithlordi. "Oho, sulla ei ookaan mitään muuta ku yks missilelauncher...!"
Noissa peleissä on tasaisemmat vastukset oli mitä oli, ja taktiikoillekin jää enemmän varaa.
Tosiaan tactical squad ja scout- ryhmät olisivat alkuun aika kannattava ostos. Näitä miksailemalla saat ainakin sen yhden squadin ja tarpeet toiseen. Crusader on aika hintava näin alkuun, jos tankkia mielit, predator tai whirlwind tulitueksi ja rhino kuskaamaan joukkoja.
Ei puhuttu ei, mutta 40min-pelit on todella hyvä tapa aloittaa 40k. On aika ikävää heittää kokemattoman pelaajan eteen wraithlordi. "Oho, sulla ei ookaan mitään muuta ku yks missilelauncher...!"
Noissa peleissä on tasaisemmat vastukset oli mitä oli, ja taktiikoillekin jää enemmän varaa.
Tosiaan tactical squad ja scout- ryhmät olisivat alkuun aika kannattava ostos. Näitä miksailemalla saat ainakin sen yhden squadin ja tarpeet toiseen. Crusader on aika hintava näin alkuun, jos tankkia mielit, predator tai whirlwind tulitueksi ja rhino kuskaamaan joukkoja.
Itse lähtisin näistä liikenteeseen:
1 x Emperor's Champion
1 x HQ
1-2 x Space Wolf Blood Claws (10) (saa Close Combat Weaponit)
1 x Space Marine Scouts (3)
ja sittenkun nuo on maalannut ja tullut pelattua parikymmentä peliä niin ostamaan lisää joukkoja mielensä mukaan
.
Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia, ellei sitten todella vaihteleva kokoilma ole maalattavia figuja.
1 x Emperor's Champion
1 x HQ
ja sittenkun nuo on maalannut ja tullut pelattua parikymmentä peliä niin ostamaan lisää joukkoja mielensä mukaan
Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia, ellei sitten todella vaihteleva kokoilma ole maalattavia figuja.
Tuohon kannattaa lisätä myös kaks Tactical Squad Boxsia, ihan vain siksi, että kai haluat Tempsujen näyttävän Tempsuilta, eikä mustilta avaruus susilta?Icecube kirjoitti:Itse lähtisin näistä liikenteeseen:
1 x Emperor's Champion
1 x HQ
ja sittenkun nuo on maalannut ja tullut pelattua parikymmentä peliä niin ostamaan lisää joukkoja mielensä mukaan.
tuo on ikävä kyllä totta ja olen itsekkin syyllistynyt siihen...Icecube kirjoitti: Itse olen sen virheen tehnyt, että olen liikaa figuja ostanut kerralla eikä näinollen jaksa välttämättä maalata kaikkia
tämä oli itsellänikin taka-ajatuksena. 40min40K on oiva tapa opetella säännöt ja siitä on helppo laajentaa isompiin peleihin. Lisäksi rajoitukset takaavat että kaikilla armeijoilla on tasavahvat mahdollisuudet.Terminator kirjoitti: Ei puhuttu ei, mutta 40min-pelit on todella hyvä tapa aloittaa 40k. On aika ikävää heittää kokemattoman pelaajan eteen wraithlordi. "Oho, sulla ei ookaan mitään muuta ku yks missilelauncher...!"
Tosiaan, yksi asia on kaikilta unohtunut mainita. Codex: Armageddon. Sieltä löytyy Black Templareiden säännöt. Lisäksi ne löytyvät myös Index Astartes sarjan numerosta II. BTn oman codexin julkaisusta ei ole tietoa, joten ei kannata pidätellä hengitystä sitä odotellessa.
ja tuosta Crusaderista vielä: Land Rider ja Land Rider Crusader ovat aika vaativia ajoneuvoja ja kannattaa harjoitella ajoneuvojen kokoamista ja maalaamista jonkin verran ennenkuin alkaa kokeilemaan mitään niin isoa. Ei näin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Ar-Senator
Kyllä minä lähtisin liikenteeseen kahdesta troopista ja HQ:sta. On muuten niin paljon maalattavaa, kasattavaa jne... Sitten kun oma pelityyli alkaa löytymään niin sen mukaan lisäillä unitteja.
Tämä olisi kyllä aika mukava alku:
1 x Emperors Champion
1 x HQ
1 x Tactical Marines (10)
1 x Space Wolf Blood Claws (10)
Tosta Space Wolf paketista voi jättää käyttämättä ne turkit ym. kama mikä kuuluisi space wolfeille. Blood Claweista saisi hyvän melee painotteisen ryhmän ja tavallisista Tactical Marineista ranged painotteisen ryhmän.
Tämä olisi kyllä aika mukava alku:
1 x Emperors Champion
1 x HQ
1 x Tactical Marines (10)
1 x Space Wolf Blood Claws (10)
Tosta Space Wolf paketista voi jättää käyttämättä ne turkit ym. kama mikä kuuluisi space wolfeille. Blood Claweista saisi hyvän melee painotteisen ryhmän ja tavallisista Tactical Marineista ranged painotteisen ryhmän.