"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tarinakilpailu II - ideointi ja suunnittelu

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

jahast. Eli mukana ollaan ja aivan varmasti.

Suatte sitten hämmästellä tämänkertaista tuotosta. Tulee olemaan nimittäin kohtuu ajatus (jopa filosofista) painotteista ja raskasta tekstiä. Että tuskin jaksatte edes loppuun lukea. ;)

Ja minulla kyllä pakostakin tulee n.5 sivuinen. Haittaisiko ketään?
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

huussi kirjoitti:Ja minulla kyllä pakostakin tulee n.5 sivuinen. Haittaisiko ketään?
Ei se esim. yksinään tai parin muun joukossa haittaisi, mutta kun niitä muita stooreja taitaa tulla päälle parikymmentä ;).
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Grond kirjoitti:Jos onnistuu itse vielä laittamaan tarinaan html-tagit (eli kotisivu-muotoon), helpottaa työtäni kummasti, muttei ole mikään pakollinen. Tarvittaessa voi laittaa jotain tekstinkäsittelyohjelmallakin tehtyä, jos on ylivoimaista keksiä kuinka se tallennetaan puhtaana tekstinä.
Olen HUONO tietokoneiden kanssa, joten eikö se helpottaisi meidän molempien työtä edes hiukkasen jos kertoisit tässä ja nyt kuinka nämä kaksi luultavasti aivan yksinkertaista mutta minulle ylivoimaista asiaa tehdään?

Aun'Edit: Aikeissa siis osallistua kyseiseen kilpailuun. ;)
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

pituus raja olis tietenkin mukava koska silloin kaikki olisivat samalla jalustalla. Tietenkin stoorissa katsotaan painotetusti tarinan kuvailua sun muu vipstaakki, mutta ois se kuitenkin ihan mukavaa jos kaikilla ois sama maksimi sivumäärä. Vaikkapa kenties jotain 5 sivua? Papyruksen kokona vois olla vaikkapa, joku A4:nen, eli ei mitään laidasta laitaan tekstiä.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Aun'shi kirjoitti:
Grond kirjoitti:Jos onnistuu itse vielä laittamaan tarinaan html-tagit (eli kotisivu-muotoon), helpottaa työtäni kummasti, muttei ole mikään pakollinen. Tarvittaessa voi laittaa jotain tekstinkäsittelyohjelmallakin tehtyä, jos on ylivoimaista keksiä kuinka se tallennetaan puhtaana tekstinä.
Olen HUONO tietokoneiden kanssa, joten eikö se helpottaisi meidän molempien työtä edes hiukkasen jos kertoisit tässä ja nyt kuinka nämä kaksi luultavasti aivan yksinkertaista mutta minulle ylivoimaista asiaa tehdään?
Periaatteessa tuonne ei tarvitsisi kuin <p>-tägeillä tehty kappalejako ja <br>-tageillä tehdyt rivinvaihdot (silloin kun haluaa rivinvaihdon kappaleen sisällä, esimerkiksi dialogissa).

Eli esimerkiksi näin:
<p>Grutz, örkkipäällikkö katseli ympärilleen sotajoukkonsa rippeitä.<br>
- "Gorkin nimeen, ettekö te saa muutamaa käppänää hengiltä!"<br>
kappale jatkuu kuvailemalla miten ilkeä örkkipäällikkö toimii.</p>
(ja kappaleen loppuun sulkeva </p>-tägi.)

Mutta jos ei tuo onnistu, niin voin minä hoitaa sen. Nopeuttaa tietysti operaatiota saada tarinat nettisivuille, tosin samalla itse lukiessani saan nuo tägit laitettua.

Edit: Niin, se tekstinä tallentaminen unohtui selittää. Esimerkiksi Wordissa onnistuu valitsemalla Tiedosto-valikosta "Tallenna nimellä". "Tiedoston nimi"-ruudun alapuolella on "Tallennusmuoto"-ruutu. Sieltä valitaan "Vain teksti ('.txt)". Muissa tekstureissa pitäisi toimia samalla periaatteella.
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Kiitos, toivottavasti tämä auttoi jotain muutakin, joka ei näitä temppuja osannut. :)
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
Ghosty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

Siis tähänkö topicciin ilmoittaudutaan? No jos joo ni sitten ilmoittaudun. :D
Tuli vaan mieleen.. "yläraja vois olla 4 sivua. " "voi tehä tiukkaa joillekkin"
Tuollaiset aatokset sai mun päässä vaan ajatuksen "saankohan mahtumaan tohonnoin..", jonka jälkeen tajusin että mä osaan kirjoittaa oikeasti vaan vajaan sivun verran hyvää tekstiä ja kauhistuin, mitäköhä zänssei täs jäikää. :D
"Täl on tämmönen juttu"
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Ilmoittaudun mukaan. En tosin sinkoa mitään haasteita Runelle tai J-Linkille, koska sehän on lapsellista. ;)

EDIT: Noh, ettei nyt ihan turhaksi viestiksi jää niin ilmaisen kantani säännöistä.

Eli viime kerralla homma toimi aivan hyvin, miksi siis vaihtaa systeemiä? Eli 40k / FB- jako, eikä turhia rajoituksia.
Viimeksi muokannut Grim, La 23.10.2004 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grond

Tähän ketjuun ei tarvitse ilmoittautua - mihinkään muuallekaan ei tarvitse ilmoittautua. Mukaan ilmoittautuminen tapahtuu, tammikuun puolella, lähettämällä vuodenvaihteen tienoilla tulevien ohjeiden mukaan tarinansa minulle. Tässä ketjussa lähinnä tarkoitus on ideoida kisan sääntöpaketti kuntoon, ja niin ajoissa että kaikki ehtivät sanoa sanottavansa.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Minusta kyllä jonkinnäköinen pituusrajoitus olisi kohtuullinen. Ettei tule semmoisia romaaneja sinne. Joku voi vaikka kirjoittaa 99 sivua tekstiä ja sanoa että "Novelli on kertomus joka käsittää 1-99 sivua". Minusta olisi hyvä joku 6-8 sivua enintään. Kuusi mielellään koska muuten saattaa tulla todella paljon lukemista.
Viime vuoden tarinakilpailu toimi omasta mielestäni hyvin(tietenkin kun olin itse mukana sitä väsäämässä :P), vaikka en äänestänytkään 40k puolta, en tiedä miksi. Mutta tänä vuonna äänestän molempia puolia, pidän sitä velvollisuutena kun osallistun yhdellä työllä molempiin.
Nuo säännöt ovat muuten ihan hyvät ja toimivat.
-Andro
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ongelma onkin se, että ihmiset käyttävät eri ohjelmia, fontteja ja fonttikokoja kirjoittamiseen, joten sivut ovat eri kokoisia. Tietysti juuri joku tuommoinen 6-8 sivua maksimi olisi hyvä, antaisi hieman joustavuutta.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Eli kaikki osallistujat lukevat kaikki muut tarinat, sekä Faba- että 40k- puolelta?

Entä miten ääntenlasku hoidetaan? Tehdäänkö se nimettömänä, vai...? Saako itseään äänestää, ja jos ei saa, miten se estetään?

Entä mitä jos salassa sovitaan kaiken maailman liittoja tyyliin "äänestä mua niin mä äänestän sua"?
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Tapsa kirjoitti:Entä mitä jos salassa sovitaan kaiken maailman liittoja tyyliin "äänestä mua niin mä äänestän sua"?
No tällehän me emme voi mitään, mutta luulen, että ilmitulleet tapaukset tullaan diskaamaan kisasta ja vain hyvä käytös takaa pääsyn seuraaviin turinointikisoihin.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Mielestäni äänet olisi paras antaa, viime kisasta poiketen, yksityisviestillä suoraan kisan piällysmiehelle eli Grond- sedälle. Näin estettäisiin muiden antamien äänten kurkkiminen ja niiden vaikutus omaan äänestystulokseen, samoin kuin "katson-mitä-muut-ovat-kirjoittaneet-ja-muokkaan-niitä-hieman-ja-laitan-äänikseni"- efekti (jos ei vaikka jaksa lukea toisen kategorian tarinoita, ja päättää "hiukan" fuskata).

En tiedä oliko joku muu jo ehdottanut tuota YV- äänestystä - sattui vaan mieleeni ja pistin pikavastauksella nopsasti muiden viestien jatkoksi.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Heips, ai täällä suunnitellaan jo seuraavaa tarinakisaa? Juurihan se viime oli ;). No hyvä, itse kun en viime kerralla viittinyt mukaan.

Itse toivon, että minimiraja ei ole mitään 3-5 sivua, parasta olisi jos koko minimirajaa ei olisi. Eihän viimeksikään ollut mitään rajaa, eikä siltikään mitään jättitarinoita tullut. Sitä paitsi, tänä vuonna kilpailusta tulee paljon verisempi :D! Viime vuonna ei ollut lähelläkkään sitä määrää laadukkaita kirjoittajia kun tänä vuonna, joten monille jotka jo suunnittelevat mestariteoksia, olisivat rajoitukset lähinna rasittavia (Mukaan lukien minulle).

Dis 'ill be so much fun!
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Mielestäni äänet olisi paras antaa, viime kisasta poiketen, yksityisviestillä suoraan kisan piällysmiehelle eli Grond- sedälle. Näin estettäisiin muiden antamien äänten kurkkiminen ja niiden vaikutus omaan äänestystulokseen, samoin kuin "katson-mitä-muut-ovat-kirjoittaneet-ja-muokkaan-niitä-hieman-ja-laitan-äänikseni"- efekti (jos ei vaikka jaksa lukea toisen kategorian tarinoita, ja päättää "hiukan" fuskata).
Ymmärrän minä ainakin tuon perustelun, ja se voisi toimiakin (teettää vain Grond-sedälle paljon lisää työtä) kovin hyvin, paremmin kuin alkuperäinen idea. Mutta minä ainakin kovin mielelläni lueskelen muiden kommentteja ja sanomisia muiden teksteistä, ja ehkä omastanikin tuotoksesta, jos se kenenkään listalla siihen top kolmeen pääsee. Todennäköisyyksistä en tosiaan sano mitään. ;) Että olen parempaa vastaan omasta turhamaisuudestani, laskekaa ääneksi jos tahdotte. :P
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
pentti

Viesti Kirjoittaja pentti »

Warboss ZagSnikk kirjoitti:Ilmoittaudun mukaan. En tosin sinkoa mitään haasteita Runelle tai J-Linkille, koska sehän on lapsellista. ;)
Ja kuuluu asiaan.

Ohh, OT!
You (yes, you!) decide.
Pii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pii »

Hmm... uskaltaisinkohan osallistua tähän...?
Joku saattaa muistaa Lustriaan sijoittuvan tarinan alun, jonka tänne kirjoitin joskus... ja ei siitä tarinasta sen enempää. ;)
Mutta jos kuitenkin kehtaisin sen jälkeenkin kirjoittaa jotain, toivoisin, ettei pituusrajaa olisi, ja tahtoisin myös jaon FB:n ja 40k:n välille. Jos pituusraja kuitenkin tulee, uskaltaudun väittämään, että 4 sivua on liian vähän. Noin. Tulipahan sanottua. ;)
Gere curam mei finis.
Grond

Rune kirjoitti:
Ymmärrän minä ainakin tuon perustelun, ja se voisi toimiakin (teettää vain Grond-sedälle paljon lisää työtä) kovin hyvin, paremmin kuin alkuperäinen idea. Mutta minä ainakin kovin mielelläni lueskelen muiden kommentteja ja sanomisia muiden teksteistä, ja ehkä omastanikin tuotoksesta, jos se kenenkään listalla siihen top kolmeen pääsee. Todennäköisyyksistä en tosiaan sano mitään. ;) Että olen parempaa vastaan omasta turhamaisuudestani, laskekaa ääneksi jos tahdotte. :P
Ei tuo minulle paljoa sen enempää työtä itse asiassa teetä, joudun kuitenkin lukemaan ne ja laskemaan pisteet. Ja tuolla tavalla on huomattavasti helpompi vaikuttaa äänestystulokseen niin, että kirjoittaja "Grond" voittaa molemmat sarjat ylivoimaisesti :o).

Eli jos halutaan suljettua äänestystä, voi tietysti tehdä niin että äänet lähetetään minulle kommentteineen, ja laitan ne sitten äänestysajan loputtua kaikkien nähtäväksi sotuun. Minulle sopii kyllä.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Minä tykkäsin viime kerralla puoliavoimesta äänestyksestä (eli ei saanut kurkkia ennen kuin oli itse änäestänyt). Sain äänestettyäni seurata päivittäin tilanteen kehittymistä ja taulukoin kaikki annetut äänet, jolloin pystyin seuraamaan omien tarinoideni menestystä (Ruton viimeinen uhri itse asiassa oli kahtena äänestyspäivänä Syysjuhlan edellä!).

YV-äänestys ei itse asiassa estä Grondia "voittamasta", pystyyhän hän moderaattorina muokkaamaan kaikkien ihmisten viestit siten, että Grondin tarina saa parhaat pisteet.

Hmm... Olenhan minäkin moderaattori...

Nyt kun näistä pituusrajoituksista puhutaan, saattaa mielipiteeni sittenkin kallistua rajoituksia, myös ylärajaa, vastaan. Minulla kun on jo idea tarinaan (tosin huono, mutta silti idea, eli enköhän osallistu).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Lukittu

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”