Aun'shi kirjoitti:Grond kirjoitti:Jos onnistuu itse vielä laittamaan tarinaan html-tagit (eli kotisivu-muotoon), helpottaa työtäni kummasti, muttei ole mikään pakollinen. Tarvittaessa voi laittaa jotain tekstinkäsittelyohjelmallakin tehtyä, jos on ylivoimaista keksiä kuinka se tallennetaan puhtaana tekstinä.
Olen
HUONO tietokoneiden kanssa, joten eikö se helpottaisi meidän molempien työtä edes hiukkasen jos kertoisit tässä ja nyt kuinka nämä kaksi luultavasti aivan yksinkertaista mutta minulle ylivoimaista asiaa tehdään?
Periaatteessa tuonne ei tarvitsisi kuin <p>-tägeillä tehty kappalejako ja <br>-tageillä tehdyt rivinvaihdot (silloin kun haluaa rivinvaihdon kappaleen sisällä, esimerkiksi dialogissa).
Eli esimerkiksi näin:
<p>Grutz, örkkipäällikkö katseli ympärilleen sotajoukkonsa rippeitä.<br>
- "Gorkin nimeen, ettekö te saa muutamaa käppänää hengiltä!"<br>
kappale jatkuu kuvailemalla miten ilkeä örkkipäällikkö toimii.</p>
(ja kappaleen loppuun sulkeva </p>-tägi.)
Mutta jos ei tuo onnistu, niin voin minä hoitaa sen. Nopeuttaa tietysti operaatiota saada tarinat nettisivuille, tosin samalla itse lukiessani saan nuo tägit laitettua.
Edit: Niin, se tekstinä tallentaminen unohtui selittää. Esimerkiksi Wordissa onnistuu valitsemalla Tiedosto-valikosta "Tallenna nimellä". "Tiedoston nimi"-ruudun alapuolella on "Tallennusmuoto"-ruutu. Sieltä valitaan "Vain teksti ('.txt)". Muissa tekstureissa pitäisi toimia samalla periaatteella.