Miniatyyrien lakkaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Monoliitti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monoliitti »

mää en lakkaa..

se haisee ja kiiltää..

sekään ei oikeen suojaa , ihan sama ssiis lakkaako vai ei koska maali lähtee samoissa kolhuissa missä lakkakin..
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Strixie

Viesti Kirjoittaja Strixie »

Toi oli kyllä todellinen arvaus, silloin kun en vielä lakannut sain raapaisemalla maalia irti, sitten lakkasin ja raapaisin ei lähtenyt, ei niin millään
-YarricK-

Viesti Kirjoittaja -YarricK- »

Yhdyn Mastonin mattalakan ylistäjiin! Ostin tänään maailkaupasta hieman epävarmana mastonia ja toimi kuinb unelma SE EI KIILLä (sanottu noin 1000 kertaa). M;utta kun on hyvää niin on Hyvää... Ja poistaa myös inkin kiillon.
Muoviukkoihinko ei kannata pistää rahaa?!?
Eräillä sitä on ;D
P.S. Olen N00B Joka kyselee kaikkee tyhmää ja yrittää perustaa IG armyy...
Neukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Haittaako Lakka Flockiin mitenkään?
All Orks is equal, but some Orks are more equal dan others.

-Goff Warboss Bugrat Skumdreg
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

juho130 kirjoitti:Haittaako Lakka Flockiin mitenkään?
Ei, vaan pikemminkin päinvastoin, se kiinnittää flokkia paremmin alustaan.

Näin omasta kokemuksesta.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

Kertokaas mistä tampereella kannattaisi käydä poimimassa mastonin lakkaa mahdollisimman kukkaroystävälliseen hintaan?
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

RooK kirjoitti:Kertokaas mistä tampereella kannattaisi käydä poimimassa mastonin lakkaa mahdollisimman kukkaroystävälliseen hintaan?
Etsippä K-Rauta, (tuskin Tampere on niin tuppukylä ettei siellä K-Rautaa löytyisi ;)) sieltä pitäisi löytyä.
Müran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Müran »

Lielahden Löytötavaratalo ja Biltema tulivat ensimmäisinä mieleen.
"Professional Blowjobs Since 1999"

"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Neukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Tybraal kirjoitti:
juho130 kirjoitti:Haittaako Lakka Flockiin mitenkään?
Ei, vaan pikemminkin päinvastoin, se kiinnittää flokkia paremmin alustaan.

Näin omasta kokemuksesta.
Kiitos vastauksesta.
All Orks is equal, but some Orks are more equal dan others.

-Goff Warboss Bugrat Skumdreg
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Minä Lakkaan skaveneilla kaikki saastakivi osat. esim. poisoned wind globadierien pommit.... käytän gw:n ard coattia, jota laitetaan pensselillä. Mutta figuja en lakkaa kokonaan. kuten edellä mainitsin vain saastakivi osat.
ps. hirviöiden kidat kannattaa lakata, tulee sellainen "sylkinen" tunnelma.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Minä ostin oman Mastonin Color Matta Lakan Lielahden Löytötavaratalosta hintaan 3,40€(tjsp.) Todella hyvää, kun suihkuttaa tarpeeksi kaukaa pari kertaa, minulla ei kiillä, mutta pinta tulee semmoiseksi karheaksi. Minä suosittelen.
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

itse ostin mastonin pohjamaalia pristmasta...eiköhän sieltä sitä lakkaakin saa... omissa figuissa (matta)lakka on toiminut tosihyvin... itseasiassa se tekee figuista jopa paremmannäköisiä... sitä vaan pitää silleen tuprutella eikä suihkia ihän älyttömästi...pieniä kerroksia niin hyvä tulee...
Hormagaunt

Viesti Kirjoittaja Hormagaunt »

Onko kukaan muuten kokeillut mitään lakkaa läpinäkyviin muoveihin. Minulla on työn alla yksi eldar-leija, ja tahdon kyllä lakata sen. Ehdin kuitenkin kiinnittää jo etukilven ja lasin sen myötä - mietin vain, pitääkö minun maskata läpinäkyvä osa ennen lakkausta.
Fellfire

Viesti Kirjoittaja Fellfire »

Eikö Purity Seal toimi aika hyvin?
Hormagaunt

Niin, en tiedä kun en ole kokeillut, mutta en tahtoisi pilata ihan kohtuulisen hyvännäköistä leijaa suttaamalla tuulilasia. Ehkäpä taidan maskata lait joka tapauksessa.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Laita ikkunan päälle palanen teippiä, jos haluat varmistaa tuulilasin kunnossa pysymisen.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Hormagaunt

Niinpä juuri ajattelin tehdä, tosin käyttänen sinitarraa, kun tahdon kuitenkin saada maalatut osat ikkunoista lakattua.
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Lakkasin juuri figuni uudella (tai no, onhan sen ostosta jo aikaa) purity seal purkilla ja huomasin, ettei se olekaan samanlaista kuin ennen. Lakka teki semmoisen himmeän kalvon toisen figuni päälle ja pilasi toisen ruiskimalla jotain valkoista vaahtoa sen päälle. Kysyisin vaan, että onkohan tuo `ardcoat nykyisellään sitä kiiltävää lakkaa kun en tuohon purity sealiin enää aio koskea.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Janson kirjoitti:Lakkasin juuri figuni uudella (tai no, onhan sen ostosta jo aikaa) purity seal purkilla ja huomasin, ettei se olekaan samanlaista kuin ennen. Lakka teki semmoisen himmeän kalvon toisen figuni päälle ja pilasi toisen ruiskimalla jotain valkoista vaahtoa sen päälle. Kysyisin vaan, että onkohan tuo `ardcoat nykyisellään sitä kiiltävää lakkaa kun en tuohon purity sealiin enää aio koskea.
Eikös tuo 'ardcoat ole sitä gw:n purkkilakkaa, siis ei spray? Vaikka fantasiapelien sivut väittävät sen olevat gloss varnish spray(?), mut hinta on sama kun maalipurkeilla, eikä se ole spray purkkien joukossa.
Mulla on sitä purkki, mutta kun etiketti on hävinnyt niin en tiedä nimeä. Ainakin se kiltää ihan pirusti. Mutta kannattaisi kokeilla Vallejon lakkoja. Game color sarjassa on matta lakkaa, satin lakkaa ja kiiltävää lakkaa. Ainakin tuo matta on tosiaan mattapintaista, eli ei kiillä tippaakaan. Itse olen myös huomannut purity sealissa erittäin pahoja vikoja, varsinkin sen hintaan nähden.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Kyllä minä sitä ainakin sprayna tilasin tuolta puolenkuunpeleistä, ja kuvassa oli spraypullon kuva jossa luki 'ardcoat. Kiilto ei haittaa oikeastaan mitään, mieluummin kiiltävä figu, kuin valkoisen vaahdon peittämä figu.

Mitäs muuten sille alkuperäiselle clear varnish purity sealille oikein tapahtui?
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”