- Crisis 1 w/ fusion blaster, missile pod ja multitracker
Crisis 2 w/ fusion blaster, missile pod ja target lock
Tau:n Crisis Suittien asevalinnoista...
Tau:n Crisis Suittien asevalinnoista...
Onko tälläinen yhdistelmä järkevä turnausolosuhteissa:
This is the purpose of living... for those who have no life.
Hmmm.
Plasma rifle + missilepod + multitracker on osoittautunut tosi käteväksi testauksissani. Kaksi tällaista + yksi fusion blasterilla ja target lockilla. Lisäksi joko twin linkkaus taikka missile pod.
Crisis suiteille kannattaa aina ottaa pari dronea mukaan vastaanottamaan iskuja, yksiköt ovat niin vähälukuisia, että kärsivät moraalin tippumisesta lähes oitis. Mieluiten tietenkin shield droneja jos pisteet riittävät.

Plasma rifle + missilepod + multitracker on osoittautunut tosi käteväksi testauksissani. Kaksi tällaista + yksi fusion blasterilla ja target lockilla. Lisäksi joko twin linkkaus taikka missile pod.
Crisis suiteille kannattaa aina ottaa pari dronea mukaan vastaanottamaan iskuja, yksiköt ovat niin vähälukuisia, että kärsivät moraalin tippumisesta lähes oitis. Mieluiten tietenkin shield droneja jos pisteet riittävät.
- figunarkki
Target lock ei loppujen lopuksi ole kovinkaan hyvä ratkaisu. Ei ainakaan +400pts peleissä. Itse olen käyttäny kaikilla plasmarilfe+fusionblaster+multitracker. Suitin ovat varsin liikkuvaisia joten aseiden lyhyt kantama ei ole ongelma, noilla kaatuu tankkia (ja vähän muutankin) kuin heinää. Mutta ehkä suurin etu on se ettäkun vastustaja pääsee 12 tuuman etäisyydelle, eli ensivuorossa on tiedossa assaulttia. Mutta sillon vastustaja saa niskaansa firewarujen rapid fire pulseriflet, suittien rapid plasma ja blasterit, nii noobit jotka uskaltaa tulla niin lähelle otta turpiin kunnolla, ja kokeneemmat pelaajat taas ei ees yritä assaulttiin, joka taas on aika kohtalokasta (useinmiten).
Ymmärtääkseni target lockin ideana on lähinnä ampua ensin transportti alta ja lopuilla hemmoilla sisältö veke. Tai tämä ainakin tuli heti mieleeni lukiessani wargear- sääntöjä. Toinen hyvä puoli on siinä, ettei koko yksikön ampumista tarvi tuhlata esim. yhteen table quarteria havittelemaan land speederiin, vaan voi tiputtaa sen ja ampua silti läheneviä vihollisjoukkoja.
Siis esim.
Ja lisätään vielä tuo IMO.
Siis esim.
Ja lisätään vielä tuo IMO.
- Konrad von Richtmark
Re: Tau:n Crisis Suittien asevalinnoista...
Omasta mielestä tuo ensimmäinen on ehkä hieman huono.Raid kirjoitti:Onko tälläinen yhdistelmä järkevä turnausolosuhteissa:Yksikön olis tarkoitus olla ajoneuvojen metsästäjä, tosin kestävyys mietityttää... mielipiteitä kiitos!
- Crisis 1 w/ fusion blaster, missile pod ja multitracker
Crisis 2 w/ fusion blaster, missile pod ja target lock
Aika harvoin pääset ampumaan molemmat, ohjukset ja fusion, niin että molemmat voivat tehdäkin jotain.
Ja koska jälkimmäisellä on samat aseet kuin ensimmäisellä, on targetlock vähän turha. (koska todennäköisesti ampuu samaa kohdella.
Itse suosin criisi- ja leveälaita puvuilla suojageneraattoria. Criisi puvuilla koska sitä AP3/S8 kuulaa on kuitenkin ilmassa, ja leveillä koska ne tuntuvat imevät pitkänmatkan AP2 tulta, joka lähes aina on S8+.
Jos targetLockia haluat käyttää, kannattaa sen omistajalle laittaa selvästi erilaiset aseet joko kantaman tai kohdevalinnan suhteen.
MO
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Olen aloitellut tässä oman Tau-armeijan kehittämistä, ja pitäisi armeijan commanderille miettiä varusteita. Loppu armeija koostuu parista firewarrior-boksista, muutamasta stealth-teamista ja broadside-suitista. Millä varustusella saisi parhaan hyödyn commanderista. Riittäisikö tuon Broadsiden hyökkäysteho ainoana tankin yms. tappajana, vai pitäisikö tuolle commanderille laittaa fusion blaster. Entä mikä olisi shieldgeneratorin käyttöaste?
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Komentajalla se suoja on vähän kaks piippunen juttu.
Koska se on IC ja voi liittyä toiseen ryhmään, se saattaa olla turvassa ilmankin.
IC:tä ei saa ampua ellei se ole lähin kohde, joten yksinäänkin on suht turvassa.
Tosin siinä yhdessä ukossa on liikaa pisteitä, jotka lähtee ikävästi S8 AP3:lla.
Esim. DEldareillahan on niitä jetbikeja, joilla tollaset aseet on. Liikkuvat vielä 12", joten voivat hyvinkin päästä paikkaan jossa pomo on lähin. Ja jos hetkeäkään epäilee joutuvansa lähitaisteluun, suoja pitää hankkia.
Esittämilläsi joukoilla suosittelisin sitä fusionblasteria, voi muuten tulla ongelmia tankkien kanssa.
Itse olen kokeillut joskus MP+PR+FB+HW MT comboa. Ainut ongelma on, että suojaa ei tuohon saa.
Koska se on IC ja voi liittyä toiseen ryhmään, se saattaa olla turvassa ilmankin.
IC:tä ei saa ampua ellei se ole lähin kohde, joten yksinäänkin on suht turvassa.
Tosin siinä yhdessä ukossa on liikaa pisteitä, jotka lähtee ikävästi S8 AP3:lla.
Esim. DEldareillahan on niitä jetbikeja, joilla tollaset aseet on. Liikkuvat vielä 12", joten voivat hyvinkin päästä paikkaan jossa pomo on lähin. Ja jos hetkeäkään epäilee joutuvansa lähitaisteluun, suoja pitää hankkia.
Esittämilläsi joukoilla suosittelisin sitä fusionblasteria, voi muuten tulla ongelmia tankkien kanssa.
Itse olen kokeillut joskus MP+PR+FB+HW MT comboa. Ainut ongelma on, että suojaa ei tuohon saa.
- Half-breed
Itse olen havainnut että Twin-linked Plasma riflet ovat aika ilkeitä, ja tällöin jää vielä tilaa Shield Generaattorille, tai vaihtoehtoisesti Missile Podille. Tosin jos laittaa Missile Podin niin kannattaa antaa samalla myös Hard-wired Multitracker niin pääsee ampumaan kummallakin aseella samalla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Minä en oikein tykkää tuosta shield generaattorista noilla suiteilla, se nostaa kumminkin niiden pistehinnan pilviin, eikä kutenkaan pelasta kuin puolet ajasta. Mielummin hyödynnän jet pack liikettä assault phasella ja koitan saada suitit vähintään coveriin.
Broadsideilla taasen voi ottaa suojasta lähes yhtähyvän tai jopa paremmankin suojan deploamalla suojaan. Yleensä sieltä deployment zonelta inakin se yksi coveri löytyy.
Twin-linked plasmaguneissa sen sijaan tuntuu vähän ongelmallsielta, että suurimman osan ajasta kallis suittisi ampuu vain kerran vuorossa. Harvemmin kuitenkin ainakaan ampuvampia armeijoita vastaan pääsee paukuttamaan kahdesti rapidilla. Sen puoleen se perus plasmarifle missile pod on yliveto.
Itselläni on 2x2 missile pod-plasma rifle ryhmää ja yksi yleensä deep strikeävä fusion blaster-missile pod ryhmä. Lisäksi näitä tukemassa on yleensä pari commanderia plasmalla ja missilellä, ja ehkä'pä vielä fusion blasterilla.
Joskus tosin olisi jännä testata vähän shootampaa suitti porukkaa missile podeilla, gun droneilla ja burst cannoneilla, ei vaan ole tullut tehtyä noista suiteista modulaarisia aseistukseltaan ja lisää en halua korkean hinnan vuoksi ostaa...
Broadsideilla taasen voi ottaa suojasta lähes yhtähyvän tai jopa paremmankin suojan deploamalla suojaan. Yleensä sieltä deployment zonelta inakin se yksi coveri löytyy.
Twin-linked plasmaguneissa sen sijaan tuntuu vähän ongelmallsielta, että suurimman osan ajasta kallis suittisi ampuu vain kerran vuorossa. Harvemmin kuitenkin ainakaan ampuvampia armeijoita vastaan pääsee paukuttamaan kahdesti rapidilla. Sen puoleen se perus plasmarifle missile pod on yliveto.
Itselläni on 2x2 missile pod-plasma rifle ryhmää ja yksi yleensä deep strikeävä fusion blaster-missile pod ryhmä. Lisäksi näitä tukemassa on yleensä pari commanderia plasmalla ja missilellä, ja ehkä'pä vielä fusion blasterilla.
Joskus tosin olisi jännä testata vähän shootampaa suitti porukkaa missile podeilla, gun droneilla ja burst cannoneilla, ei vaan ole tullut tehtyä noista suiteista modulaarisia aseistukseltaan ja lisää en halua korkean hinnan vuoksi ostaa...
- Half-breed
Juu, mutta tuo Twin-linkled Plasma guns + Missile Pod kombo on todella hyvä Shas'vre:ille, tai niin ainakin minun kokemus on osoittanut.jamopower kirjoitti:Twin-linked plasmaguneissa sen sijaan tuntuu vähän ongelmallsielta, että suurimman osan ajasta kallis suittisi ampuu vain kerran vuorossa. Harvemmin kuitenkin ainakaan ampuvampia armeijoita vastaan pääsee paukuttamaan kahdesti rapidilla. Sen puoleen se perus plasmarifle missile pod on yliveto.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Konrad von Richtmark
- figunarkki
Kyllä, käytännössähän markerlightit tuplaa suittien tulitehon, kun normaalisti BS on 3 eli suitit osuu 4+, eli 50 prosenttia laukauksista menee huti. Mutta marker lightin avulla suitti osuu 2+, ja ykkösiä ei ole koskaan tullut markerlightiä käyttäessä, eli käytännössä osuminen tuplaantuu.Konrad von Richtmark kirjoitti:No, onhan niitä markerlightteja. Eikös markerlighttejen tehtävänä juuri ole suittien tukeminen?
-
Der Dexter
Markerlight mahdollistaa armeijassa YHDEN aseen per osunut markerlight osuvan 2+, eli ei edes yksi kaveri... Henk. koht tuollaisen namun tarjoaisin S10 railgunille, etenkin jos se vielä sattuu olemaan twinlinkattu...(vinkki)
En ole itse markerlightia harjoittanut, tulevat pirulaiset kalliiksi, kun halvemmalla saa enempi ampumista
En ole itse markerlightia harjoittanut, tulevat pirulaiset kalliiksi, kun halvemmalla saa enempi ampumista
Aliquando Insanire Iucundum Est
Markerlightin ideaali kohteeksi itse nimeäisin SMS:n suuren tuli nopeuden vuoksi. 3 broadsidea pathfinderien tukemana ampuu 12 ohjusta, osuu 2+ eikä anna coveria. Lisäksi no-LOS tekee ampumisen helpoksi. Jos BS:llä on vielä multitracker, voi olla että saa kohdetta ampua myös railgunilla (olettaen että tulilinja löytyy ja markereitä osui enemmän kuin 3.