"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

tau devilfish troopcarrier. Häh?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Elmo

tau devilfish troopcarrier. Häh?

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Tekeekö kysisellä laitteella mitään eihän firewarrioreita kannata kuljettaa.?
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ei. Ei tee varsinkaan uusien sääntöjen puitteessa. Pathfindereille se käsittääkseni on kuitenkin pakollinen vehjes.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

fire warriorit saattavat päästä helpommin rapid fireämään sopivaa kohdetta transportin kanssa. Lisäksi paholaiskalan voi varustaa etsiytyjä ohjuksilla jotka on hupia.
LordDemon

Re: tau devilfish troopcarrier. Häh?

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Elmo kirjoitti:Tekeekö kysisellä laitteella mitään eihän firewarrioreita kannata kuljettaa.?
Kaikki liike ei tapahdu eteenpäin.

Fiksumpi miettiköön mitä tuo tarkoittaa.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Stone

Viesti Kirjoittaja Stone »

Firewarrioreiden kuljetukseen se ei yleensä pelikäytössä putoa, paitsi uusien rapid fire sääntöjen puitteissa. Patrol-peleihin kyseinen tankki sopii kuin nyrkki silmään. Sekä se on aina otettava Pathfinder-ryhmän kuljetukseksi.
Hope is the first step on the road to disappointment.
LordDemon

Tähän väliin kysymys marine pelaajille:
-Kuinka moni aikoo lisätä whirlwindin käyttöä armeijoissaan uuden coxedin tultua?

Jos monikin suunnittelee raketinheitinten käyttöä, saattaa devilfish olla ihan hyväkin idea.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

[ot]Heh... minä ostan Whirlan tultua ainakin yhden sellaisen, ellen kaksi... vaikuttaisi tehokkaalta vehkeeltä.[/ot]
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Devilfisu pääsee oikeuksiinsa parhaiten patrollissa. 12*palomies pulssikivääreillä tekee harvinaisen rumaa jälkeä hypätessään ulos ja rapid firettäen.
LordDemon

Tosin 36 palomiestä pärjää samassa pelityypissä myös ihan kivasti, eikä tarvitse rapidfirettaa tai pelätä chargea.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

LordDemon kirjoitti:Tosin 36 palomiestä pärjää samassa pelityypissä myös ihan kivasti, eikä tarvitse rapidfirettaa tai pelätä chargea.
"...tai pelätä chargea."
Kyllä pitää :) Olen kolmella mariinilla (normi kessu CCW & B.pistol + kaksi tavallista boltteriukkoa) pyyhkinyt kokonaisia palomiesryhmiä rikkomatta hikeä lähitaistelussa.

Mutta juu, tuon kokoiset ryhmät kyllä antavat sellaisen tulimyrskyn rapittamalla, että on aika harvoja yksiköitä mitkä eivät siihen kaadu.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
LordDemon

Lähinnä se pointti oli, että kiitos 30" kantaman harva joukko tulee charge etäisyydelle. Jos yhdenkin kierroksen pääsen neljästä ampumaan kunnolla (kaikki ampuvat kerran), se kaataa teoriassa 4 mariinia. Ja yleensä saa ampua useamminkin.

Devilfish on hyvä alus, mutta en oikein näe sille hirveästi käyttöä pienissä peleissä. Kannattaa ennemmin ottaa ne about 10 FW:tä jotka varustetun devilfishin hinnalla saa.
Isommissa peleissä sitten kannattaa käyttää, lisää liikkuvuutta ja whirlwindin vastustuskykyä.
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

ankara halla kirjoitti:
"...tai pelätä chargea."
Kyllä pitää :) Olen kolmella mariinilla (normi kessu CCW & B.pistol + kaksi tavallista boltteriukkoa) pyyhkinyt kokonaisia palomiesryhmiä rikkomatta hikeä lähitaistelussa.
Jep tuttu juttu, jos yksikin mariini pääsee closikseen palomies ryhmän kanssa ni sillä on hyvät mahikset teurastaa vaikka ne kaikki... Taukit kun ei oikeen pärjää tossa käsikähmässä...
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

No kyllä ne nyt sen 4+ saven turvin ovat yllättävänkin hyviä, parempia ainakin kuin guardsmanit. Ainakin itse olen suhteellisen tasaväkisiä taisteluja yleensä vääntänyt mm. hormagaunttien kanssa.
Larzza

Viesti Kirjoittaja Larzza »

jamopower kirjoitti:No kyllä ne nyt sen 4+ saven turvin ovat yllättävänkin hyviä, parempia ainakin kuin guardsmanit. Ainakin itse olen suhteellisen tasaväkisiä taisteluja yleensä vääntänyt mm. hormagaunttien kanssa.
Hormagaunttien?!!
nehän tuntuu teurastavan mitä tahansa kun jokaisella on chargessa 3 hyökkäystä, ja sitten niiden strenaa voi nostaa ja niillä on 18+d6" tuuman charge.
yleensä sellaiset hakkaa taut ennen kuin pääsee lyömään takas.
(Tämä voi kyllä johtua myös huonosta tuuristani savejen kanssa, välillä 6+ on mulle yhtä hyvä kuin 4+, ainakin tulosten perusteella.)
ja oikeastaan, eihän niitä hormagauntteja ole edes vaikeaa tappaa, siis jos pääsee lyömään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”