"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Special Characters

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Etzka

Special Characters

Viesti Kirjoittaja Etzka »

Ajattelin kysyä sellaista että onko mitään sääntöä että jos haluaa ottaa special characterin niin vastapelaajan on hyväksyttävä se...
Oon jostain kuullu et pitäis mut ajattelin varmistaa sen:)
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Riippuu codexista. Vanhemmissa vaaditaan vastustajan lupaa, uudemmissa ei enää pyydetä. Hyvien tapojen mukaista kuitenkin olisi kait ilmoittaa että "otan sitten tän 300+x pts maksavan ybermättö-charrun, revi siitä." Joka charrun kohdalla ilmoitetaan kyllä, jos lupaa tarvitaan.
Etzka

Viesti Kirjoittaja Etzka »

Ajattelin nimittäin ottaa nightbringerin enkä oo ainakaan huomannu mitään mainittavaa, että vastustajan on hyväksyttävä se...
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Ainakin C'taneja voi ottaa vaikkei vastustaja antaisi mitään erikoislupaa siihen.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Hmmm.
Rulebook, characters, sivu 52 kirjoitti:They may only be used in battles where both players have agreed to their use beforehand.
Eli minun tietääkseni Maugan Ra Ulthwé strike forcella on ainoa characteri jota saa käyttää ilman lupaa. Missään codexeissa jotka on uusittu lähiaikoina ei sanota asiasta mitään, mutta homma tarkennetaan sääntökirjassa.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Terminator kirjoitti:
Rulebook, characters, sivu 52 kirjoitti:They may only be used in battles where both players have agreed to their use beforehand.
Eli minun tietääkseni Maugan Ra Ulthwé strike forcella on ainoa characteri jota saa käyttää ilman lupaa. Missään codexeissa jotka on uusittu lähiaikoina ei sanota asiasta mitään, mutta homma tarkennetaan sääntökirjassa.
Äläs vääristele osittaisilla lainauksilla. Koko lause menee: "In some cases, with particularly legendary and celebrated (or infamous and reviled characters, they may only be used in battles where both players have agreed to their use beforehand."

Eli Nightbringeriä saa käyttää ilman lupaa edelleen.
Frenzy
Viesti:

Ah. Sorry. Ajattelin vaan lukiessani että "Joojoojoo, tätä hilua taas.."
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Baldur kirjoitti:
Terminator kirjoitti:
Äläs vääristele osittaisilla lainauksilla. Koko lause menee: "In some cases, with particularly legendary and celebrated (or infamous and reviled characters, they may only be used in battles where both players have agreed to their use beforehand."

Eli Nightbringeriä saa käyttää ilman lupaa edelleen.
Eikös tuo periaatteessa tarkoita samaa asiaa?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

"In some cases" eli joissain tapauksissa, ei suinkaan kaikissa. Selvä merkitysero.

Eiköhän se lue charrun tiedoissa, jos sen käyttöön tarvitaan lupa.
Frenzy
Viesti:

Eli kaikkia uudistuneita saa käyttää??
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Yleisesti ottaen mitään special charactereja ei kovin hyväksytä, Tau on siinä rajamailla tosin aun'shin ja herra farsightin tasapainon vuoksi.
C'tanit, red terror ja old one eye ovat vapaasti käytettävissä koska eivät itseasiassa ole special charactereita vaikka joskus kuulee jonkun väittävän toisin.

Tämä on siis ainakin tietääkseni yleinen käytäntö.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Deetwo kirjoitti:Yleisesti ottaen mitään special charactereja ei kovin hyväksytä, Tau on siinä rajamailla tosin aun'shin ja herra farsightin tasapainon vuoksi.
C'tanit, red terror ja old one eye ovat vapaasti käytettävissä koska eivät itseasiassa ole special charactereita vaikka joskus kuulee jonkun väittävän toisin.

Tämä on siis ainakin tietääkseni yleinen käytäntö.
Ainakin Red Terror ja OOE oli GW:n sivuilla luokiteltu special charactereiksi. Tosin Red Terror nyt ei ainakaan ole mikään kauhea überhero, enemmänkin syömisen osaava tavallinen ryömijä ;). Itse en kuitenkaan uskalla sanoa siitä mitään, että ovatko nuo äskenmainitut Special charactereita, kun on siitä vähän epävarma olo.

Potkaiskaa jos johdin kansaa harhaan ;).
Shall I burn you?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Red Terror ja OOE ovat itseasiassa eräässä nidifaqissa kolmosedikan aikaan mainittu että ne EIVÄT ole special charactereita, joten eivät tarvitse vastustajan suostumusta.

Erikoiskavereita kyllä, mutta eivät sääntöteknisiä special charactereita.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”