Mistä saatte inspiraatiota maalata?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Blacklion

Mistä saatte inspiraatiota maalata?

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

Itse nyt ei oikein maalaaminen nappaa. Tosin pystyn kyllä maalaamaan, mutta ei ole sellaista intoa että heti kun pääsee koulusta niin menisi maalaamaan. Kysynkin teiltä: mistä saatte inspiraatiota maalata?
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Tämän hetken maalaus inspiraatio tulee siitä kun tiedän et mitä nopeemmin saan armeijani maalattua, sitä nopeemmin pääsen pelaan ekan pelini :D (tämä vinkki ei varmaan sua auttanu ku oot varmaankin jo pelannu otteluja)
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Tähän asti kaikkein fanaattisin maalausvimma on aina iskenyt jokaisella tenttiviikolla. Myös projektitöiden deadlinen lähestyminen täyttää pään kaikenlaisilla hyvillä ideoilla, jotka pitää toteuttaa heti. Muulloin on sitten hiljaisempaa. Ennen turnauksia maalaan perinteisesti muutaman kymmentä figua. Tai itken ja maalaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Maalausinspiraatio on ainakin minulla korkeimmillaan tenttiviikoilla ja turnausta edeltävillä viikoilla. Aika usein nämä osuvat vieläpä samalle viikolle..

Myös uusien figujen ostaminen inspiroi, mutta yleensä vain väliaikaisesti. Yksi hyvä periaate on myös se, että maalaamattomilla figuilla ei yksinkertaisesti pelata (vastustaja saa esim. poistaa ne pöydältä).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

Tuommonen Löytyi.
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Lähinnä turnausten lähestyminen, kun haluaa niitä uusia figuja päästä testaamaan.
Tälläkin hetkellä epätoivoinen maalaussessio menossa saattaakseni viimeiset haltiani pelikuntoon Fanaticcia varten.
Pelaan myös jullevin periaatteiden mukaan, eli maalaamattomia figuja en suvaitse ainakaan itselläni.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Pöh... ...mitääninspistäooennenkääntavinnu... pensseli vaan kouraan ja maalaamaan, kokeilemaan...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Lars

Viesti Kirjoittaja Lars »

Jos tahdot vain saada ukkosi maaleihin, niin ilmoita itsesi johonkin tulevaan turnaukseen, tai vaikkapa lyö vetoa kaverisi kanssa kumpi on nopeampi maalaaja, sellaista kunnon tuli perseen alla maalausta. Kyllä niiden pitäisi alkaa maalautua.. laadusta en tosin menisi niinkään takuuseen.

Jos taas tahdot tehdä maalauksesta mukavaa niin kato vaikka joku inspiroiva fantasia- elokuva tai lue joku kirja jne. Voisit myös katella millasia armeijoita/minejä muut on tehny, ja saada niistä puhtia.
Pienet miehet yrittävät vain saada minut näyttämään vainoharhaiselta.
Aleksi Pesonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aleksi Pesonen »

Kerran se iski niin että nokka murtui, katselin rulebookin/Orc & Goblin army bookin hienosti maalattuja figuja ja sitten teki mieli saada oma armeija maalattua kokonaan.
Minulla Inspiraatiot kestää yleensä noin 1-2 viikkoon ja sitten on taas noin 1-3 kuukauteen hiljaista.
juma meitä ammutaan...
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Inspiraatio inte! Eli maalaan pakonomaisesti, että saisin figuni maaliin :D
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

En tiedä... Mulla inspiraatiot kestää sellasesta 1-4 tuntiin ja tulee täysin Randomilla, yleensä samana päivänä useampi kuin yksi. Esimerkiskis maalasin figuja viimeksi pari viikkoa kesken. Tänään yht,äkkiä neljän kieppeillä se iski, ja pomppasin maalaamaan. Lopetin juuri äsken, vähän ennen seitsemää. Kohta painun syömään jotain pientä, ja olen 80% varma että viettini pakottaa minut vielä tänään pariksi tunniksi maalipurkkien ääreen. Sitä seuraavaa kertaa on taas mahdoton aavistaa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Cannonball kirjoitti:En tiedä... Mulla inspiraatiot kestää sellasesta 1-4 tuntiin ja tulee täysin Randomilla, yleensä samana päivänä useampi kuin yksi.
Sama täällä. Melkein joka päivä aattelen et pitäis maalata, mut ikinä ei oo "aikaa" vaikka sitä on vaikka muille jakaa (ja kyllä, opiskelen ;))
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ihmiset inspiroituvat eriasioista ja eritavalla, ei ole yhtä ja ainoaa tietä miten saada motivaatiota maalata & hoitaa homma loppuun. Itselläni motivaatiota antaa ainainen halu oppia ja tehdä yhä hienompia töitä (showcasea kun lähinnä maalaan), kurkottaa aina hitusen korkeammalle tai pyrkiä toista reittiä. Nyt mul on 2 deadlinea napeilla:

Sotu II:een 2 entryä, joista molemmat on aloitettu syyskuussa (deadline vuoden lopussa) ja ehtivät näiltä näkymin valmiiksi.

Toinen deadline on RoPeCon -05, eli ens vuoden loppukesästä, jotka olen jo aika pitkälti päättänyt ja nyt treenailen niitä asioita, mitkä tulee saada toimimaan töihin. Olen myös tehnyt aikataulun itselleni, missä ajassa mikäkin työ pitää valmistua tai asian olla selvä. Kylhän mä maalauksesta sinäänsä usein nautinkin, mutta näillä aikatauluilla varmistan sitä, ettei hetkellinen motivaationpuute romuta suunitelmia. Sillonkun motivaatiota löytyy omasta takaa, ei moisilla ole väliä ja sitten kun ei löydy, toimii tuo potkuna moisen tekoon.

Mikäli armeijaa maalaisin, tekisin varmaan kanssa aikataulun, minkä mukaan homman tulisi valmistua. Kannattaa aikataulun suhteen jakaa se pienempiin osiin ja asettaa välitavotteita, joista pyrkii pitää kiinni ja kenties tavoitteeseen ajoissa pääsystä palkitsee itsensä jollain tavalla. Itsekuriahan tuo hitusen vaatii, mutta niinhän se opiskelukin vaatii...

Lisäksi tietysti se voi auttaa, jos lyöt viikottaisen ajan ja paikan lukkoon kaverisi kanssa, jolloin maalataan yhdessä. Itse olen huomannut että kotona välillä on hankala opiskella, kun aina ajautuu figupöydän tai tietokoneen ääreen, kirjaston lukusalissa moisia houkuttimia ei ole, minkä takia käynkin välillä moisessa.

Tietystikin, voihan sitä kaverin kanssa sopia, että kaikki yksiköt, joissa on alunperin ollut maalaamattomia nappeja, kärsivät rangaistuksia, eli esim. S, T ja LD -1 (eikä kenraalin LD kumoa tuota), minkä kanssa luulisi hitusen motivoivan.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Kuu-ukko

Viesti Kirjoittaja Kuu-ukko »

Itse saan inspiraatiota lukemalla valaisevan pätkän hyvää fluffia. Alkaa sitten kiinnostaa pelaa kyseisellä rodulla kun tietää jotain :).
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

Inspis iskee aina kun ei ole aikaa ja se kestää ehkä tunnin. Joskus ne tulee illalla ja kestää läpi yön. Vaan niitä tule melko harvoin. tästä syystä on armeijasta maalattu noin puoli rykmenttiä useamman pelivuoden jälkeen.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Siveltimeen tartun koska tiedän että maalattulla armiejalla on paljon kivempi pelata kuin maalamattomalla.

-E
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Ransu.

Viesti Kirjoittaja Ransu. »

Eilen sain maalattua yhden night goblinin :D, yleensä en tykkää maalata monta figua kerralla, ja maalaan vielä aika harvoin.
Im back.
Jumaleessön.
tmz

Viesti Kirjoittaja tmz »

No kyl se on kait silleen et kun on joku turnaus tiedossa mihin mennä niin sitä vaan jostain syystä tekee mieli maalata armeijaa vielä hiennomaksi .Mut sit jos ei ole mitään tiedossa paitsi Kaveripelit niin saattaa figut jäädä puoleksi vuodeksi hyllylle maalamattomina.(kokemusta on)
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Turnausta edeltävinä viikkoina tulee yleensä maalattua ja paljon tuleekin. Wood elffini maalasin turnausta varten valmiiksi vähän noin kolmessa viikossa. Muuten ei tule juurikaan pensselin kanssa leikittyä. Maalaus on äärimmäisen harvoin kivaa.
Kuninkaalla on keppihevonen.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

M. Salava kirjoitti: Tietystikin, voihan sitä kaverin kanssa sopia, että kaikki yksiköt, joissa on alunperin ollut maalaamattomia nappeja, kärsivät rangaistuksia, eli esim. S, T ja LD -1 (eikä kenraalin LD kumoa tuota), minkä kanssa luulisi hitusen motivoivan.
Tätä täytyy kyllä kokeille, sitten olis melkein koko armeija T1 S1 jamppoja :)

Mutta, meikäläiselle maalaus on jotain jota teen joka päivä kun olen kotona pidempiä tai lyhyempiä aikoja kerrallaan ja inspiraatiota tulee juurikin turnauksista ja siitä, että pidän maalatuista armeijoista tuhat enemmän kuin maalaamattomista, enkä halua olla se jolla on maalaamaton armeija.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”