Mistä saatte inspiraatiota maalata?
Mistä saatte inspiraatiota maalata?
Itse nyt ei oikein maalaaminen nappaa. Tosin pystyn kyllä maalaamaan, mutta ei ole sellaista intoa että heti kun pääsee koulusta niin menisi maalaamaan. Kysynkin teiltä: mistä saatte inspiraatiota maalata?
Tähän asti kaikkein fanaattisin maalausvimma on aina iskenyt jokaisella tenttiviikolla. Myös projektitöiden deadlinen lähestyminen täyttää pään kaikenlaisilla hyvillä ideoilla, jotka pitää toteuttaa heti. Muulloin on sitten hiljaisempaa. Ennen turnauksia maalaan perinteisesti muutaman kymmentä figua. Tai itken ja maalaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Maalausinspiraatio on ainakin minulla korkeimmillaan tenttiviikoilla ja turnausta edeltävillä viikoilla. Aika usein nämä osuvat vieläpä samalle viikolle..
Myös uusien figujen ostaminen inspiroi, mutta yleensä vain väliaikaisesti. Yksi hyvä periaate on myös se, että maalaamattomilla figuilla ei yksinkertaisesti pelata (vastustaja saa esim. poistaa ne pöydältä).
Myös uusien figujen ostaminen inspiroi, mutta yleensä vain väliaikaisesti. Yksi hyvä periaate on myös se, että maalaamattomilla figuilla ei yksinkertaisesti pelata (vastustaja saa esim. poistaa ne pöydältä).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Lähinnä turnausten lähestyminen, kun haluaa niitä uusia figuja päästä testaamaan.
Tälläkin hetkellä epätoivoinen maalaussessio menossa saattaakseni viimeiset haltiani pelikuntoon Fanaticcia varten.
Pelaan myös jullevin periaatteiden mukaan, eli maalaamattomia figuja en suvaitse ainakaan itselläni.
Tälläkin hetkellä epätoivoinen maalaussessio menossa saattaakseni viimeiset haltiani pelikuntoon Fanaticcia varten.
Pelaan myös jullevin periaatteiden mukaan, eli maalaamattomia figuja en suvaitse ainakaan itselläni.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Pöh... ...mitääninspistäooennenkääntavinnu... pensseli vaan kouraan ja maalaamaan, kokeilemaan...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Jos tahdot vain saada ukkosi maaleihin, niin ilmoita itsesi johonkin tulevaan turnaukseen, tai vaikkapa lyö vetoa kaverisi kanssa kumpi on nopeampi maalaaja, sellaista kunnon tuli perseen alla maalausta. Kyllä niiden pitäisi alkaa maalautua.. laadusta en tosin menisi niinkään takuuseen.
Jos taas tahdot tehdä maalauksesta mukavaa niin kato vaikka joku inspiroiva fantasia- elokuva tai lue joku kirja jne. Voisit myös katella millasia armeijoita/minejä muut on tehny, ja saada niistä puhtia.
Jos taas tahdot tehdä maalauksesta mukavaa niin kato vaikka joku inspiroiva fantasia- elokuva tai lue joku kirja jne. Voisit myös katella millasia armeijoita/minejä muut on tehny, ja saada niistä puhtia.
Pienet miehet yrittävät vain saada minut näyttämään vainoharhaiselta.
-
Aleksi Pesonen
- Viesti:
- Blackguard
- Cannonball
En tiedä... Mulla inspiraatiot kestää sellasesta 1-4 tuntiin ja tulee täysin Randomilla, yleensä samana päivänä useampi kuin yksi. Esimerkiskis maalasin figuja viimeksi pari viikkoa kesken. Tänään yht,äkkiä neljän kieppeillä se iski, ja pomppasin maalaamaan. Lopetin juuri äsken, vähän ennen seitsemää. Kohta painun syömään jotain pientä, ja olen 80% varma että viettini pakottaa minut vielä tänään pariksi tunniksi maalipurkkien ääreen. Sitä seuraavaa kertaa on taas mahdoton aavistaa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Sama täällä. Melkein joka päivä aattelen et pitäis maalata, mut ikinä ei oo "aikaa" vaikka sitä on vaikka muille jakaa (ja kyllä, opiskelenCannonball kirjoitti:En tiedä... Mulla inspiraatiot kestää sellasesta 1-4 tuntiin ja tulee täysin Randomilla, yleensä samana päivänä useampi kuin yksi.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Ihmiset inspiroituvat eriasioista ja eritavalla, ei ole yhtä ja ainoaa tietä miten saada motivaatiota maalata & hoitaa homma loppuun. Itselläni motivaatiota antaa ainainen halu oppia ja tehdä yhä hienompia töitä (showcasea kun lähinnä maalaan), kurkottaa aina hitusen korkeammalle tai pyrkiä toista reittiä. Nyt mul on 2 deadlinea napeilla:
Sotu II:een 2 entryä, joista molemmat on aloitettu syyskuussa (deadline vuoden lopussa) ja ehtivät näiltä näkymin valmiiksi.
Toinen deadline on RoPeCon -05, eli ens vuoden loppukesästä, jotka olen jo aika pitkälti päättänyt ja nyt treenailen niitä asioita, mitkä tulee saada toimimaan töihin. Olen myös tehnyt aikataulun itselleni, missä ajassa mikäkin työ pitää valmistua tai asian olla selvä. Kylhän mä maalauksesta sinäänsä usein nautinkin, mutta näillä aikatauluilla varmistan sitä, ettei hetkellinen motivaationpuute romuta suunitelmia. Sillonkun motivaatiota löytyy omasta takaa, ei moisilla ole väliä ja sitten kun ei löydy, toimii tuo potkuna moisen tekoon.
Mikäli armeijaa maalaisin, tekisin varmaan kanssa aikataulun, minkä mukaan homman tulisi valmistua. Kannattaa aikataulun suhteen jakaa se pienempiin osiin ja asettaa välitavotteita, joista pyrkii pitää kiinni ja kenties tavoitteeseen ajoissa pääsystä palkitsee itsensä jollain tavalla. Itsekuriahan tuo hitusen vaatii, mutta niinhän se opiskelukin vaatii...
Lisäksi tietysti se voi auttaa, jos lyöt viikottaisen ajan ja paikan lukkoon kaverisi kanssa, jolloin maalataan yhdessä. Itse olen huomannut että kotona välillä on hankala opiskella, kun aina ajautuu figupöydän tai tietokoneen ääreen, kirjaston lukusalissa moisia houkuttimia ei ole, minkä takia käynkin välillä moisessa.
Tietystikin, voihan sitä kaverin kanssa sopia, että kaikki yksiköt, joissa on alunperin ollut maalaamattomia nappeja, kärsivät rangaistuksia, eli esim. S, T ja LD -1 (eikä kenraalin LD kumoa tuota), minkä kanssa luulisi hitusen motivoivan.
Sotu II:een 2 entryä, joista molemmat on aloitettu syyskuussa (deadline vuoden lopussa) ja ehtivät näiltä näkymin valmiiksi.
Toinen deadline on RoPeCon -05, eli ens vuoden loppukesästä, jotka olen jo aika pitkälti päättänyt ja nyt treenailen niitä asioita, mitkä tulee saada toimimaan töihin. Olen myös tehnyt aikataulun itselleni, missä ajassa mikäkin työ pitää valmistua tai asian olla selvä. Kylhän mä maalauksesta sinäänsä usein nautinkin, mutta näillä aikatauluilla varmistan sitä, ettei hetkellinen motivaationpuute romuta suunitelmia. Sillonkun motivaatiota löytyy omasta takaa, ei moisilla ole väliä ja sitten kun ei löydy, toimii tuo potkuna moisen tekoon.
Mikäli armeijaa maalaisin, tekisin varmaan kanssa aikataulun, minkä mukaan homman tulisi valmistua. Kannattaa aikataulun suhteen jakaa se pienempiin osiin ja asettaa välitavotteita, joista pyrkii pitää kiinni ja kenties tavoitteeseen ajoissa pääsystä palkitsee itsensä jollain tavalla. Itsekuriahan tuo hitusen vaatii, mutta niinhän se opiskelukin vaatii...
Lisäksi tietysti se voi auttaa, jos lyöt viikottaisen ajan ja paikan lukkoon kaverisi kanssa, jolloin maalataan yhdessä. Itse olen huomannut että kotona välillä on hankala opiskella, kun aina ajautuu figupöydän tai tietokoneen ääreen, kirjaston lukusalissa moisia houkuttimia ei ole, minkä takia käynkin välillä moisessa.
Tietystikin, voihan sitä kaverin kanssa sopia, että kaikki yksiköt, joissa on alunperin ollut maalaamattomia nappeja, kärsivät rangaistuksia, eli esim. S, T ja LD -1 (eikä kenraalin LD kumoa tuota), minkä kanssa luulisi hitusen motivoivan.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
-
Pikku-Oskari
-
The Scientist
Tätä täytyy kyllä kokeille, sitten olis melkein koko armeija T1 S1 jamppojaM. Salava kirjoitti: Tietystikin, voihan sitä kaverin kanssa sopia, että kaikki yksiköt, joissa on alunperin ollut maalaamattomia nappeja, kärsivät rangaistuksia, eli esim. S, T ja LD -1 (eikä kenraalin LD kumoa tuota), minkä kanssa luulisi hitusen motivoivan.
Mutta, meikäläiselle maalaus on jotain jota teen joka päivä kun olen kotona pidempiä tai lyhyempiä aikoja kerrallaan ja inspiraatiota tulee juurikin turnauksista ja siitä, että pidän maalatuista armeijoista tuhat enemmän kuin maalaamattomista, enkä halua olla se jolla on maalaamaton armeija.
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.