"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire Crossbowmen regiment- kyllä vai ei?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Samsson
Valvoja

Empire Crossbowmen regiment- kyllä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Kertokaa nyt FaBaa aloittavalle "newbielle" kannattaako ottaa Empire armeijaan Crossbow regimentin (noin 20 miestä) olleenkaan? Olin ajatellut lisätä tykin ja maagin (tai kaks) ja ehkä Helblasterin hoitamaan sitä ampumispuolta. Tiedän että siitä tulee aika lyhyt rangen ampumisarmeija, mutta se on tarkoituskin... ;)
"I want to get down and dirty!"

Mainitaan nyt sekin että tästä tulee siis semmoinen "hauska" armeija enemmän kuin "voittaja" armeija, ettei vaan kukaan ymmärrä väärin.. :)
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Noh itse ottaisin mielummin kaksi 10 hengen rykmenttiä, 20 on liikaa ampuville. Kuitenkin joku vihollisen pikku härpätti tulee ja ajaa koko rykmentin ylitse.
Crossbowmenit ovat oiva vauhtitöyssy, eivätpä vihollisen lentävät härpäkkeet pääse heti 2. vuorolla sotakoneiden niskaan.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Crossarit toimivat hyvin noina kymmenen blokkeina. Näitä voi hyvin käyttää myös muiden yksiköiden detachmentteina, jolloin saat pienempiä yksikkökokoja ja bonuksena "support fire"- säännön, sekä paniikkia aiheuttamattoman yksikön, josta on paljon hyötyä.

Tykki blasta ja kaksi kakkostason (tai jopa nelostaso + kakkostaso) velhoa noiden lisäksi on ihan hyvä valinta. Tosin toinen tykki blastan tilalle voisi olla parempi idea, jos ei tuon enempää ampumista aio ottaa ja etenkin jos isot mörrimöykyt viihtyvät pelikavereidesi armeijoissa.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

2x10 mielummin kuin 20. Crossarit ovat toimivia ampuskelijoita, mutta silti kallistuisin handgunnereihin...
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ota mieluummin 2x10 handgunneria. Maksavat saman verran ja ovat parempia. Str 4 + Armour piercing on parempi kuin pelkkä str4.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Rectunator kirjoitti:Ota mieluummin 2x10 handgunneria. Maksavat saman verran ja ovat parempia. Str 4 + Armour piercing on parempi kuin pelkkä str4.
ja Ekalla vuorolla volley. Vaikka range 24" nii vihu tulee päin jos vähänkään enempää ampujia.. Eli Todennäköisesti jokavuorolla tulitusta.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Riippuu täysin teemasta, otatko handgunnereita vai crossbowiehiä, mutta pakko sanoa, etten ilman sellaisia kovin mielelläni enää tässä vaiheessa jättäisi kotia. Detachmentien huono puoli on minusta niiden kovin rajallinen deploymentmahdollisuus, joten olen alkanut itse käyttää sellaista kivaa 100 pisteen 10 handgunneria repeaterilla. Vaikka itse käytänkin guneja, crossbowit olen huomannut aivan yhtä käteviksi, ehkä hyödyllisemmiksikin kuin handgunnerit huonolla AS:llä varustettuja vastustajia vastaan. 30" kantama on kovin suuri bonus, vaikka sitä kahta miinusta armouriin ei tulekaan. Flankkien suojaajina enemmän kuin loistavia. Enemmän maalaismaiseen/palkkasoturityyliseen/sigmariittiarmeijaan ottaisin ehdottomasti kaksi 10 miehen crossbowblokkia. Ne saa flankkeihin todella kivasti vaikka seitsemän tai kuuden riveihin, ja nuolet tappavat pienet flankkiporukat ja fast cavalaryn toimintakyvyttömiksi kovin nopeasti. 2+ armour saven omaavan ratsuväenkin kannattaa varoa nahkojaan. Ehodottomasti, kannattaa ottaa. Lisäävät kivaa väriäkin peleihin. ;)

Sotakoneista, että hellblasta on kannattava lähes aina, ja kahta tykkiä tykkään itse käyttää. Yhdelle tuppaa 2000 pisteen peleissä ilmenemään aivan liikaa kohteita, ja peli alkaa mennä vaikeaksi.
Blackguard kirjoitti:Runeakin Huonompi Pelaaja!

VD ei avatariani löydä!!!
Joku yrittää näemmä päteä täällä... ;)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”