"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kaverin armybook

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

Grond kirjoitti:Oikeastikin hyvä idea - peliä voi pelata kyllä ilman figuja käyttäen pahviläpysköjä, mutta ei ilman kirjoja. Figut ehtii hankkia sitten, kun armeijalista on hiottu siihen kuntoon, että 90% vastustajista huokaa "juustoa" ja pyörtyy. (Huomatkaa, tässä ei ollut hymiötä).
Ymmärrän, että kun tarpeeksi vanhaksi elää, alkaa aika kulkea paljon nopeammin. Mutta saattaa olla, että pelikavereilta palaa hihat kun yksi vain hioo listaa kuukausitolkulla, jonka jälkeen pieksee toiset pahvinpalasilla. Neljä-viiskymppiä voi olla kuitenkin jollekin niin iso raha, että ehkä sen mieluummin pistää figuihin kuin kirjoihin jotka kaverilla jo on.
Mitä järkeä ostaa niitä kalliita "fluffillisia" yksiköitä (joita GW pyrkii myymään) hyllynkoristeeksi, kun tarkoitus on kuitenkin käyttää niitä mahdollimman kustannustehokkaita vaihtoehtoja maksimoituna?
Onneksi meitä on joka lähtöön...Katos ehkä kaikki eivät ole kuin sinä...;)
Viimeksi muokannut greewer, To 25.11.2004 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Meillä yleensä lainataan armeijakirjoja täysin vapaasti ja peleissäkin kerrotaan varusteet magic itemeitä lukuunottamatta (mutta joskus nekin käyvät ilmi).
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Ihmeellistä. Säännöt ovat yleistä tietoa. Ei ole tietenkään pakko koskaan paljastaa minkään yksikön stateja, mutta pelaaminen käy vaikeammaksi. Tuo salailu toimii periaatteessa samaan vastustajaan vain kerran, sitten hän jo tietääkin.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Greewer kirjoitti:Onneksi meitä on joka lähtöön...Katos ehkä kaikki eivät ole kuin sinä...;)
No perhana - miksi minä saan sitten aina vastaani niitä neljän necron listoja? Tai lohikäärme-hordeja? Tai sotapolku-shamaanilistoja? Mainitsinkos tykkijunan? 40k:ta en edes ota puheeksi tällä osiolla.

Mutta ihan oikeasti, uskoin "fluffiin" paljon pidempään kuin joulupukkiin. Sitten tuli kuutosedikka.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Grond kirjoitti:
Greewer kirjoitti:Onneksi meitä on joka lähtöön...Katos ehkä kaikki eivät ole kuin sinä...;)
No perhana - miksi minä saan sitten aina vastaani niitä neljän necron listoja? Tai lohikäärme-hordeja? Tai sotapolku-shamaanilistoja? Mainitsinkos tykkijunan? 40k:ta en edes ota puheeksi tällä osiolla.
Jos itse ruukkaa maxxailla salamanviskojat, konskarit ja muut tykit...
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ehdottomasti kokeilemisen arvoista on ryhtyä ottamaan sellaisia itse keksittyjä kolmen pisteen taikamiekkoja, jotka antavat kiilng blown vähintään 4+:lla, 3+ wardin ja +2D6" chargeen.

Lisäksi voisi statit kirjoittaa mieleisikseen ja pelailla sitten niillä. Kun kaverisi sitten alkavat epäillä sanaasi, että niin täällä kirjassa sanotaan, niin toteat vain, että nyt kaikki antavat toisilleen kirjansa lainaan ensi viikoksi, jotta jokainen voi ihan itse lukea ne säännöt. Jos eivät suostu, niin älä turhaan paljasta, että supertaikamiekkasi oli ihan itse keksitty.
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

Grond kirjoitti:No perhana - miksi minä saan sitten aina vastaani niitä neljän necron listoja? Tai lohikäärme-hordeja? Tai sotapolku-shamaanilistoja? Mainitsinkos tykkijunan? 40k:ta en edes ota puheeksi tällä osiolla.
Jos kaverisi vain haluavat maksaa samalla mitalla takaisin? Tai jos pelaat aina mielikuvituksettomia powergamereita vastaan? Tai jos pelaat turnauksissa? Enpä sitten tiiä....mutta hei, sun pitäis tulla meille joku kerta pelaamaan, ni saisit vähän vaihtelua. ;)
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
Grond

Largo da Skulkrusha kirjoitti:Jos itse ruukkaa maxxailla salamanviskojat, konskarit ja muut tykit...
No sehän se - esimerkiksi fluffillinen laivastokääpiölistani, jossa ei magiapuolustusta, 60% great weapon -warruja ja muutama laivateemaan sopiva kone. Tuo oli se äärimmäinen juusto mikä sai jokaisen virittämään listansa äärimmilleen.

Tai se rottalistani, jossa 1 warlock ja yksi taikaesine (5+ wardi warlordilla) - turnauksessa. Kyseistä juustoa purtiin varmaan viikonkin päästä.

Suomeksi: Metsällä on tapana huhuilla samaan tapaan kuin sinne huudellaan.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Grond the evil powergamer vastaan fluffillinen pörröpelaaja... Fluffi nyt sellainen höpö-höpö-käsite, mikä muuttuu jokaisen kirjan myötä ja GW:n alettua julkaisemaan romaaneja tulee vielä muuttumaan todella paljon.

Takaisin aiheeseen, niin tuo Terärattaan idea, että keksit omia yksiköitä/itemejä yms., niin luulisi halun jakaa tietoa alkaa myös koskettaa kavereitasi. Ehkä koko ongelma on näitä natiais-luokan juttuja. No offense intended.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Aika taulapäitä ne kaverisi ovat, meillä ainakin on se käytäntö että kaikki saavat lukea kaikkien armybookeja(eli minä serkun ja serkku minun ;)). Ja tuo käytäntö että ostaisi kaikki armybookit on sinänsä hyvä, ainakin jos käy turnauksissa, mutta jos pelaa kuten minä(pelkkiä serkun dwarffeja vastaan vaan, tämä siksi että kaikki kaverit lopetti hammeroinnin..), ei kannata erikseen kaikkia armybookeja ostaa. Jos kuitenkin välttämättä haluat noita magic itemeitä tietää, menet käymään täällä, teet sinne acon ja menet katsomaan magiaitemeitä.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Grond kirjoitti: No sehän se - esimerkiksi fluffillinen laivastokääpiölistani, jossa ei magiapuolustusta, 60% great weapon -warruja ja muutama laivateemaan sopiva kone. Tuo oli se äärimmäinen juusto mikä sai jokaisen virittämään listansa äärimmilleen.
Oho... kannattaa keskustella niitten kaverien kanssa vakavasti. He ovat jo varmaan liiaksi tottuneet viriteltyihin rottiin. Ei loukkausta tarkoitettu.
Olen kuitenkin ollut huomaavinani, että usein muistat Armeijalistat-osiossa ehdottaa rottapelaajille täysiä engineerejä ja tykkejä. Vaikka leikkimielin, mutta huolestuttava merkki joka tapauksessa.

En ehkä puhu objektiivisesti. Kerran näin jezzailit ja konskarit tositoimissa samalla pöydällä, vaikken uhriksi joutunutkaan, ja sain varmaan jotain traumoja. ;)
Metsällä on tapana huhuilla samaan tapaan kuin sinne huudellaan.
Sinäpä sen sanoit.
Grond

Äh, totuus on se, että fluffi kuoli kuudennen edikan myötä - figuurit muuttuivat pelinappuloiksi joille ei enää jaksa miettiä historiaa. Ennen, wanhoina hyvinä aikoina, nosti pöydälle armeijan. Nykyisin pöydälle nostetaan kasa pelimerkkejä. Kun tarkoitus on siirrellä/poistaa kentältä kyseisiä pelimerkkejä (joita joskun myös figuureiksi kutsutaan) tiettyjen sääntöjen mukaan, sen tekee sitten mielellään mahdollisimman tehokkaasti. Kuutosedikka ei yksinkertaisesti enää tue fluffillisia armeijoita - vitosessa ne vielä toimivat, kun Regiment-osion täytäminen juuri sillä kustannustehokkaimmalla yksiköllä ei ollut niin välttämätöntä - perusjoukoilla kun ei pelejä ratkaistu.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Grond kirjoitti:Pelaaja (isolla peellä) hankkii kaikki armeijakirjat - ei tule yllätyksiä :o). <- (katsokaa, perässä on hymiö. Mitähän se mahtaa tarkoittaa?)

Tosin, vuosien saatossa hylly kyllä alkaa oikeastikin täyttyä armeijakirjoista.
Jesh! Olen Pelaaja Isolla Peellä! Ja toinen kirja hylly hankinnassa... Mittasin tuossa WD ja GW:n kirjojen kasaa joku aika sitten. Taisi olla yli kaksi metriä pinon korkeus...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grond kirjoitti:Äh, totuus on se, että fluffi kuoli kuudennen edikan myötä
Väärin - fluffi muuttui vain pelaajien itse kirjoitettavaksi. Ainakin minä kirjoitan sujuvasti fluffin oman armeijani teeman ja koostumuksen ympärille - näistä sitten syntyy näitä Embassy of the White tower -listoja, joissa neljä maagia ja swordmastereita Banner of Sorcerylla, tai Daemonic legion of Slaanesh, joka taisteli valon puolella Storm of Chaoksessa (alun perin pääarmeijani kampanjassa oli Empire, mutta jostain syystä DL:llä tuli pelattua useampia pelejä, ja vain yhdelle puolelle sai rekisteröityä). Nelkytkoo-puolella tätä fluffijuttua tulee harrastettua enemmän, jotenkin avaruuden äärettömyyteen on paljon helpompi sijoitella omia tarinoita kuin valmiiseen maailmaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Grond puki aika hyvin sanoiksi sen mitä itsekin olen viime aikoina harmitellut; vielä viime editiossa örkkiarmeijaani johti Urgat Skullaxe taikakirveellä ja -kilvellä, nykyään siellä heiluu Great Webastolla mieltä lämmittämässä joku nimetön örkkilordi jonka menetyskään ei juuri hymähdystä suurempaa tunteenpurkausta aiheuta.

Ja alkuperäisen viestin kirjoittajalle: ei hitto mitä porukkaa. Voisit vastavetona aina pelin alussa luetella reiluna pelaajana mitä kaikkea yksiköille on hankittu, esim. "tämä porukka sisältää Mighty Orb of Elf Destructionin". Ja pelin jälkeen kun vastustaja tivaa että mikä sellainen taikaesine oikein oli mitä hänen joukkonsa pakenivat henki kurkussa koko pelin ajan, voit kertoa että se on itse keksimäsi lempinimi sille eturivin hieman pyöreämmälle perusjampalle.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

TietoPredator kirjoitti:Grond puki aika hyvin sanoiksi sen mitä itsekin olen viime aikoina harmitellut; vielä viime editiossa örkkiarmeijaani johti Urgat Skullaxe taikakirveellä ja -kilvellä, nykyään siellä heiluu Great Webastolla mieltä lämmittämässä joku nimetön örkkilordi jonka menetyskään ei juuri hymähdystä suurempaa tunteenpurkausta aiheuta.
Örf. Tämäkö on jotain muuta kuin omaa syytäsi?

Kyllä minustakin tuntuu, että viitoslaitoksen aikana peli oli jotenkin maagista ja legendaarista, ja että nyt siitä on osa kadonnut. Veikkaan että kyseessä oli nuoruus ja uutuuden viehätys. Nyt kun tuntee jo kaikki armeijat pääpiirteissään, niin tiettyä haikeutta on tullut ilmaan. Mutta ei se ole kuudennen laitoksen syytä.

Sitä paitsi, viidennessä laitoksessa ei optimoitu niin paljoa, koska suomalaisilla ei ollut kunnollista paikkaa, jossa puida peliä perusteellisesti, ja jakaa tietoa kaiken kansan keskuuteen.

Ei ollut Sotavasaraa.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Amazing Slug kirjoitti:Örf. Tämäkö on jotain muuta kuin omaa syytäsi?
No luonnollisestihan se olen minä joka armeijalistani kirjoittaa, mutta se mitkä joukot/aseet valitsen johtuu lähinnä niistä säännöistä jotka Editio Kuusi toi mukanaan. Esim. jos GW ei olisi niin hyvä ase johtajalla tai hw & shield -kombo rivimiehillä niin täydellinen S3-hyökkäysten tappaja niin minunkin pomoillani alkaisi näkyä kunnolla erilaisia taika-aseita ja joukoilla keihäitä.

Onko minun pakko valita sitä ainaista GW:a herolleni? Ei. Onko minun toisaalta mitenkään järkevää valita jotain muuta? Eipä oikeastaan. Joskus huvin vuoksi otan jonkun taika-aseen, mutta yleensä tämä ei aiheuta muuta kuin mahdollisia lisäpisteitä vastustajalle yksikön kohdatessa kalman kylmän kouran.

Ja ne joukot. Mielestäni vanhojen versioiden prosenttipohjaiset kompositiot toimivat paremmin kuin nykyiset special/raret. Kyllä ennenkin tunnettiin 0-1 vaihtoehdot listoissa jos haluttiin että jotkut yksiköt todellakin ovat harvinaisia. Nykyään joutuu vertailemaan yksiköiden valinnassa kaikken eniten kustannustehokkuutta, koska usein käy niin että vaikka pisteitä olisi runsaasti olisi melkein puolet jäljellä niin voi valita kahdesta halvasta yksiköstä vain toisen koska special-slotit ovat jo täynnä.

Nykyisin esim. örkeillä voisin jättää vaikka kaikki raret kotiin jos sitten saisin pari spessuvalintaa lisää. Ja vieläkään ei kaaliini mene se että jos kolme gobboani ampuvat boltterilla niin se on jotenkin pois kymmenen örkin kyvystä nousta possun selkään.
Ei ollut Sotavasaraa.
Ei ollut joo, mutta jotkut tiesivät mikä Usenet on ja osasivat vieläpä englantia sen verran jotta pystyivät jo vuonna -97 ruikuttamaan GW:n sikamaisesta hinnoittelusta. Näin jälkikäteen katsellen olisi vain pitänyt olla hiljaa ja ostaa niitä metallifiguja sillä hinnalla kuin mitä niitä silloin sai. Eipähän tarvitsisi metsästää niitä ympäri nettiä uusien hinnoilla...
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
keppi sankari

Viesti Kirjoittaja keppi sankari »

Jahas. Taas se pikku Miikka tuli sotuun ja kysyimiten kuuluu asua ja elää. Tämä kyseinen henkilö harrastaa itse samaa asiaa, ja sitäpaitsi emme enää edes pelaa.Tämä on taas tällainen topic johon kaikki voivat yhtya ja sanoa "joo mä oon kans ihan samaa mieltä" joten eikös säästetä yhdessä yhteiskuntaa ja lukita koko juttu..?
"Ei kolla ole väliä, vaan kuinka sitä käyttää"
Mortarin miehistö Great cannonille
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Grond kirjoitti: perusjoukoilla kun ei pelejä ratkaistu.
No ei varmaan, vaan chaoksen kuolemattomalla lordilla joka on dragonin selässä ja jyrää koko armeijan yksin. Ja jos ei kutos edikka jaksa kiinnostaa niin voihan sitä lopettaa. *kerron karmaisevan totuuden:elämää on warhammerin ulkopuolellakin :D*
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Grond

keppi sankari kirjoitti:Jahas. Taas se pikku Miikka tuli sotuun ja kysyimiten kuuluu asua ja elää. Tämä kyseinen henkilö harrastaa itse samaa asiaa, ja sitäpaitsi emme enää edes pelaa.Tämä on taas tällainen topic johon kaikki voivat yhtya ja sanoa "joo mä oon kans ihan samaa mieltä" joten eikös säästetä yhdessä yhteiskuntaa ja lukita koko juttu..?
Täh? Miksi? Mitä? Ai niin, tässä puhuttiin joskus muutama päivä sitten jostain hassusta aiheesta jota en ehtinyt lukitsemaan. Käytetään nyt sitten ketju hyväksi kun sellainen on luotu. Jos et huomannut, tässä vaiheessa olemme siirtyneet haukkumaan kuutosedikkaa. Ketään enää kiinnosta alkuperäinen aihe :o).
Nykyisin esim. örkeillä voisin jättää vaikka kaikki raret kotiin jos sitten saisin pari spessuvalintaa lisää.
Saman tekisin silmää räpäyttämättä rotilla ja kääpiöillä. Etenkin nykyisessä turnausympäristössä, jossa 95% rareista on bännätty (lue: DoW ja RoR).

Hauskin vitsi on Core - armeijan fluffillinen "selkäranka". 33% armeijan joukkovalinnoista on sitä pakollista corea. Ja nekin monesti minimikokoisia yksiköitä halvinta/tehokkainta kuraa (pl. skavenit ja kääpiöt, joilla corestakin löytyy kustannustehokasta tavaraa). Kun nämä on valittu, aletaan rakentaa sitten ihan oikeasti sitä armeijaa.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”