"Muuritekstuuria"?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tuan

"Muuritekstuuria"?

Viesti Kirjoittaja Tuan »

Elikä onko suomenmaassa myynnissä jotain levyä tms. johon on valmiiksi teksturoitu ( luultavasti väärä termi) muuria tai kiviseinää tyyliltään samanlaista kuin kääpiö vahtitornin seinät uusimman white dwarfin sivulla 19.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

PKP:n maastojen tekoon osallistuneena sanoisin, että kuvioidun tapetin (esim. pieni tiilikuviointi) tai itse tehdyn "leimasimen" (jolla painellaan haluttu kuviointi maaston palaan) avulla saa ihmeitä aikaan. ;)
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Ei ole tuota WD:a käsillä, joten en tiedä millaista seinää tarkoitat, mutta tässä on erittäin hyvä kiviseinäopas, jonka avulla saa todella upeaa jälkeä helposti: http://stormofchaos.us.games-workshop.c ... gstone.htm
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Valmiiksi kuvioitua paperia löytyy parhaiten pienoisrautatietarvikkeita myyvistä liikkeistä, itse hommasin Helsingin Hobby Pointista aikanaan Nochin Dolomitmaueria. Nochin paperikatalogi (ikävä kyllä lontoonkielinen versio ei toimi):
Das katalog
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

Ja ainakin helsingin hobby pointista saa muovista tehtyä levyä jossa on muuritekstuuri. en muista hintaa, vilkasin vain
Demension

Viesti Kirjoittaja Demension »

Jotain sellaista styroksintapaista on olemassa johon saa ihan sprii(liukoisella?)tussilla tehtyä nuo kivien välit.
Alberth

Viesti Kirjoittaja Alberth »

mauno kirjoitti:mutta tässä on erittäin hyvä kiviseinäopas, jonka avulla saa todella upeaa jälkeä helposti: http://stormofchaos.us.games-workshop.c ... gstone.htm
tämä toimii ihan hyvin ainakin mulle, olen tehnyt pari kokeilua ja hienoa jälkeä on tullut ;) suositelen tätä jos haluat hienon kivi seinän...
hmm... on se.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Ainakin Tampereen Harrasteessa että Risteysasemalla olen jonkinlaisia valmiita tekstuurinpätkiä nähnyt, tosin eivät IMO ole kovin kustannustehokasratkaisu, sillä hinta pitäisi saada ppoljettua 5€/neliö, että saisi katetta rahoilleen. Siksipä siis itse suosin kittiä, jolla saa helposti ja pienellä vaivalla hienoa jälkeä aikaan, tässä kuva

Hintaa kittipurkille tulee ~10€ ja purkillisella olen itse teksturoinut kuvan muuritekstuurilla ~2 neliöö linnaa. Ehkä enemmänkin.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Joskus kirjoitin eri teksturointimenetelmistä eri ketjussa. Tuolla. Sivua vain alaspäin.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Olisi varsin kätevää jos joku vois suomentaa ton GW:een modellingstone homman. Itse en tajunnut siitä yhtään mitään. Eilen levittelin finfoamille polyfillaa siitäkin tuli ihan kivan näkönen, enää pitää urat tehä.

edit: Siis polyfillalla saan aikaan hyvän seinän mutta, tiili/kivi seinän teko voi olla vaikeaa
Yski

Re: "Muuritekstuuria"?

Viesti Kirjoittaja Yski »

Huan-Loq kirjoitti:Elikä onko suomenmaassa myynnissä jotain levyä tms. johon on valmiiksi teksturoitu ( luultavasti väärä termi) muuria tai kiviseinää tyyliltään samanlaista kuin kääpiö vahtitornin seinät uusimman white dwarfin sivulla 19.
No sillä sivullahan on se teko ohje joten katso siitä.
The important thing is not to stop questioning.
- Albert Einstein-
Cutter

Re: "Muuritekstuuria"?

Viesti Kirjoittaja Cutter »

BaCk kirjoitti:
Huan-Loq kirjoitti:Elikä onko suomenmaassa myynnissä jotain levyä tms. johon on valmiiksi teksturoitu ( luultavasti väärä termi) muuria tai kiviseinää tyyliltään samanlaista kuin kääpiö vahtitornin seinät uusimman white dwarfin sivulla 19.
No sillä sivullahan on se teko ohje joten katso siitä.
Taitaa tarkoittaa että miten siihen saisi ne kuviot, ei miten sen saisi rakennettua... Sitä nimittäin ei siellä kerrottu.
blaa blaa aargh
Yski

Viesti Kirjoittaja Yski »

No pikku virhe.:)
The important thing is not to stop questioning.
- Albert Einstein-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”