Kolojen fillingit
Kolojen fillingit
Mitähän kaikkea muuta kuin GS:ia käytätte kolojen täyttämiseen? Itse olen havainnut että esim epoksilla liimattaessa voi käyttää vähän enemmän liimaa ja veistellä ylimääräiset pois. Tulee ihan hyvän näköistä. Toisaalta pelaan chaoksella joten melkein kaikki näyttää hyvältä.
Teoriassa joihinkin paikkoihin saattaisi sopia myös Milliput. Tavara kun on enemmän savimaista, niin vedellä saa siloteltua pinnan erittäin tasaiseksi. Tosin itse olen vielä GS:sää käyttänyt, ei viitsi sotkea tuon epoksikitin kanssa.
Maastoissa sitten toimii erilaiset kiilapalat uretaanista sekä saumauslaasti, kitti, pahvi, melkein mikä vain, mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan.
Maastoissa sitten toimii erilaiset kiilapalat uretaanista sekä saumauslaasti, kitti, pahvi, melkein mikä vain, mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan.
-
hypsilurus
Miten niin teoriassa?
Tuohon toimeen suomesta saatavista aineista Milliputty on ehdoton ykkönen. Karttakaa mallareiden käyttämiä fillereitä kuin ruttoa...ainakin figuilutarkoituksiin.
Milliputty on muutenkin aivan ehdotonta kamaa. Omista skulptauksista yli puolet tapahtuu ihan perus Milliputtylla.
Hyviä puolia:
-hinta
-hiottavuus/sahattavuus/porattavuus
-tarttuvuus
-savimaisuus (voi tasoitaa vedellä)
-kovuus
Huonoja puolia:
-GS'n tottuneille hieman totuttelua vaativa koska Milliputty ei "veny" GS:maisesti vaan toimii saven tavoin.
Muita vastaavia maailmalla käytettyjä tuotteita joita voi suositella:
-Sylmasta A+B
-Magic Sculp
M
Tuohon toimeen suomesta saatavista aineista Milliputty on ehdoton ykkönen. Karttakaa mallareiden käyttämiä fillereitä kuin ruttoa...ainakin figuilutarkoituksiin.
Milliputty on muutenkin aivan ehdotonta kamaa. Omista skulptauksista yli puolet tapahtuu ihan perus Milliputtylla.
Hyviä puolia:
-hinta
-hiottavuus/sahattavuus/porattavuus
-tarttuvuus
-savimaisuus (voi tasoitaa vedellä)
-kovuus
Huonoja puolia:
-GS'n tottuneille hieman totuttelua vaativa koska Milliputty ei "veny" GS:maisesti vaan toimii saven tavoin.
Muita vastaavia maailmalla käytettyjä tuotteita joita voi suositella:
-Sylmasta A+B
-Magic Sculp
M
"Kaulaparta huohottaja"
-
hypsilurus
-
Silver Warrior
-
Silver Warrior