"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kolojen fillingit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
shiwan8

Kolojen fillingit

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Mitähän kaikkea muuta kuin GS:ia käytätte kolojen täyttämiseen? Itse olen havainnut että esim epoksilla liimattaessa voi käyttää vähän enemmän liimaa ja veistellä ylimääräiset pois. Tulee ihan hyvän näköistä. Toisaalta pelaan chaoksella joten melkein kaikki näyttää hyvältä.
zamppu

Viesti Kirjoittaja zamppu »

Isoissa koloissa ( kuten maastoissa) paikkauskitti on rokrok.
Bloodthirster on identiteettikriisistä kärsivä demoni, joka luulee itseään purkinavaajaksi.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Erikeeperiä ja lakkakittiä (en ole varma nimestä), kelpo aineita kummatkin, erikeeper toimii hyvin esim. käden ja torson välisissä liitoksissa, jos niihin rakoja syntyy.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Teoriassa joihinkin paikkoihin saattaisi sopia myös Milliput. Tavara kun on enemmän savimaista, niin vedellä saa siloteltua pinnan erittäin tasaiseksi. Tosin itse olen vielä GS:sää käyttänyt, ei viitsi sotkea tuon epoksikitin kanssa.

Maastoissa sitten toimii erilaiset kiilapalat uretaanista sekä saumauslaasti, kitti, pahvi, melkein mikä vain, mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Miten niin teoriassa?
Tuohon toimeen suomesta saatavista aineista Milliputty on ehdoton ykkönen. Karttakaa mallareiden käyttämiä fillereitä kuin ruttoa...ainakin figuilutarkoituksiin.

Milliputty on muutenkin aivan ehdotonta kamaa. Omista skulptauksista yli puolet tapahtuu ihan perus Milliputtylla.

Hyviä puolia:
-hinta
-hiottavuus/sahattavuus/porattavuus
-tarttuvuus
-savimaisuus (voi tasoitaa vedellä)
-kovuus

Huonoja puolia:
-GS'n tottuneille hieman totuttelua vaativa koska Milliputty ei "veny" GS:maisesti vaan toimii saven tavoin.

Muita vastaavia maailmalla käytettyjä tuotteita joita voi suositella:
-Sylmasta A+B
-Magic Sculp

M
"Kaulaparta huohottaja"
-frenzy-

Viesti Kirjoittaja -frenzy- »

itse olen vain laittanut koloihin liimaa tai pieniin koloihin enemmän maalia
Mä en tehny mitään, mut toi löi takasi!
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Voihan niihin koloihin laittaa vaikka purkkaa/piparkakkutaikinaa/nuuskaa/kestomultaa....

Jos kuitenkin haluaa aikaansaada jotain siistiä, näyttävää ja pysyvää niin yllämainittuja tuotteita TODELLAKIN kannatta harkita vakavasti.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

Jep mä käytän myöskin milliputtia nykyään melkeempä pelkästään silloin tällöin myöskin brown stuffia. Ehdottomasti mun mielestä kummatkin kokeilemisen arvosia aineita jos ei ole vielä kokeillut.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Mistä tätä brownstuffia mahtaa saada? Nimen olen kuullut monta kertaa mutta paikkaa mista sitä ei ole löytynyt.
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

Antelius kirjoitti:Mistä tätä brownstuffia mahtaa saada? Nimen olen kuullut monta kertaa mutta paikkaa mista sitä ei ole löytynyt.
Ainakin heresyltä sai jossain vaiheessa tilattua. Jostain figukaupoista ja suoraa kneaditeltäkin ehkä en ole aivan varma. Hypsi tietää paremmin ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”