marauderit (varustus, lukumäärä?)
-
kaaos-soturi
marauderit (varustus, lukumäärä?)
eli mitä aseita/armorei perus maroille kannattaa upata ja kuinka monen hengen rykmenteissä niitä kannattaa pitää?
No, sellainen 25 kpl light armour + shield yhdistelmällä voisi olla toimiva. Myös 16 on ihan hyvä tuomaan rivibonuksia ritareille. Commandia eivät välttämättä tarvits kuin muusikon. Lippua en antaisi.
Jos figuja ei ole vielä hankittu, kannattaa harkita petoherdejä marojen sijaan: nopeampia, kestävät ampumista paremmin ja ovat ketterämpiä liikkumaan.
Jos figuja ei ole vielä hankittu, kannattaa harkita petoherdejä marojen sijaan: nopeampia, kestävät ampumista paremmin ja ovat ketterämpiä liikkumaan.
Lisäksi; oikeaoppisella kokoonpanolla herdit ovat halvempia (kiitos ungorien puoli-ilmaisen rankkibonuksen), eikä herdien kylkeä tai takapuolta pääse korkkaamaan, elleivät ne ole jo juuttuneet taisteluun. Ongelmana on tietysti petorykmentin liika-gorien dumppaaminen jonnekin ja lisä-ungorien hankkiminen.Runefang kirjoitti:Jos figuja ei ole vielä hankittu, kannattaa harkita petoherdejä marojen sijaan: nopeampia, kestävät ampumista paremmin ja ovat ketterämpiä liikkumaan.
Itse asiassa maraudereita ja herdejä verratessa marauderien ainoaksi eduksi jää parempi ulkonäkö... jos siis sattuu diggaamaan homoeroottista pumpattavaa Güntheriä sadomaso-releissä.
it is apparent the intent has been revealed
-
kaaos-soturi
Flail on kannattava heppamaroille, mutta jalkamaroille Hand weapon ja shield on paras yhdistelmä. Jalkamarat nimittäin pääsevät harvoin rynnäköimään, joten varstoista ei ole niinkään suurta hyötyä.kaaos-soturi kirjoitti:miten se flail aseen säännöt oikein menee? meneeks se silleen et aina lähitaistelun ekalla vuorolla ne saa +2 strenaa, ja tokal niiden iskuvuorolla ne ottaa niitten muut aseet käyttöön (esim kilpi ja hand weapon) onks flai:it edes kannattavaa uppia maroille?
Warhammer FB Rulebook s. 91kaaos-soturi kirjoitti:Miten sen flail aseen säännöt oikein menee?
Ja mitä Flailin käyttöominaisuuksiin tulee niin itse olen huomannut sen käytännölliseksi ainoastaan ratsu Maraudereilla, koska jalka Marauderit pääsevät rynnäköimään todella harvoin.
"Professional Blowjobs Since 1999"
"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Juuh, pitkän ja tuskallisen kokemuksen kanssa maraudereistani, sanoisin, että ne ovat parhaillaan HeroQuestissa... Eli parissa kymmenessä FB pelissä olen noita ulkoiluttanut ja koskaan ne eivät ole tehneet mitään muuta kuin kuolleet tai paenneet.
Pari käyttötapaa, mitä voisi ehkä yrittää, on kymmenen yksiköt flaileilla tai great weaponeilla. Toinen vaihtoehto sitten olisi hirveä horde näitä, mutta tässä on se pieni ongelma, etten ainakaan itse uskalla ostaa toistasataa marauderia, ottaen huomioon tähänastiset kokemukset niistä.
Eli petoherdit mukaan vaan, mikäli et jo maraudereja hankkinut (kuten muutama muukin jo ehdotti.) Herdit tekevät oikeastaan kaiken paremmin kuin marauderit. (Paitsi etteivät näytä yhtä Manowar henkisiltä.)
Pari käyttötapaa, mitä voisi ehkä yrittää, on kymmenen yksiköt flaileilla tai great weaponeilla. Toinen vaihtoehto sitten olisi hirveä horde näitä, mutta tässä on se pieni ongelma, etten ainakaan itse uskalla ostaa toistasataa marauderia, ottaen huomioon tähänastiset kokemukset niistä.
Eli petoherdit mukaan vaan, mikäli et jo maraudereja hankkinut (kuten muutama muukin jo ehdotti.) Herdit tekevät oikeastaan kaiken paremmin kuin marauderit. (Paitsi etteivät näytä yhtä Manowar henkisiltä.)
Menee hieman off topiciksi, mutta mikä on sitten se paras gorejen ja ungorejen suhde? Millaiset taktiikat ja kokoonpanot ovat osoittautuneet päteviksi ratkaisuiksi? Itse pidän enemmän petojen ulkonäöstä ja armeija kaipaisi täytettä sen maagisen 2000 pisteen saavuttamiseen.Guzlob kirjoitti: Lisäksi; oikeaoppisella kokoonpanolla herdit ovat halvempia (kiitos ungorien puoli-ilmaisen rankkibonuksen), eikä herdien kylkeä tai takapuolta pääse korkkaamaan, elleivät ne ole jo juuttuneet taisteluun. Ongelmana on tietysti petorykmentin liika-gorien dumppaaminen jonnekin ja lisä-ungorien hankkiminen..
(Kyllä petoherdit mielestäni kuuluvat jokaiseen marauder keskusteluun...)Chukie kirjoitti:Menee hieman off topiciksi, mutta mikä on sitten se paras gorejen ja ungorejen suhde? Millaiset taktiikat ja kokoonpanot ovat osoittautuneet päteviksi ratkaisuiksi? Itse pidän enemmän petojen ulkonäöstä ja armeija kaipaisi täytettä sen maagisen 2000 pisteen saavuttamiseen.
Periaatteessa goreja vain sen verran, kuin eturankin täyttämiseen tarvitaan. Eli 5-6kpl riittää. Ungoreja sitten joku 8-12kpl olisi sopivasti.
Pedot saavat vain kaksi rankkia, mutta tekevät muodon kuten skirmishaajat, joten pieni extra leveyteen varautuminen on mielestäni asiaa. Lisäksi yksikkö lyö kelvollisella WS:llä ja monta attackia, joten useinmiten leveä muoto on vain hyvästä. Itse pidän ungoreilla kilpiä, tosin lähinnä ulkonäkösyistä. Se 6+ save on aika usein aika turha. Gorit taasen varustan mieluiten kahdella handweaponilla, lisä attackit on kivoja ja T4 karsii pahimmat kuolemat usein pois. Kovalla strenalla hakattaessa taasen ei 5+ save kuitenkaan paljon lämmitä. Lisänä näillä on taipumusta päästä usein tekemään chargeja, skirmishaajia kun ovat.