Suorat viivat
- Henri Ketonen
Suorat viivat
Miten maalaisitte suoran viivan (esim. Mark of Chaos undivided)?
Itse en saa sellaista aikaan edes kynällä ja viivottimella (siis paperille), saati sitten sudilla figuun.
Itse en saa sellaista aikaan edes kynällä ja viivottimella (siis paperille), saati sitten sudilla figuun.
zqmfgb
Jos muuten käsi tuntuu vapisevan maalatessa kannattaa tarkistaa maalausasento, eli itse tuen kyynärpäät pöytään ja pensselikäden figua pitävään käteen. Vakaapi asento saattaa autaa.
Itse ne maalarinteippiä ole käyttänyt. Miten ihmeessä viivottimella ei saa suoraa viivaa aikaiseksi? Miten isosta kuviosta puhut nyt, ja millaiseen pintaan? Jos tasainen pinta ja iso kuvio käyttäisin viivotinta ja tussia, jos pieni kuvio tai epätasainen pinta niin ihan käsipelillä vain.
Ei musta nyt taida kauheesti apua olla...
Itse ne maalarinteippiä ole käyttänyt. Miten ihmeessä viivottimella ei saa suoraa viivaa aikaiseksi? Miten isosta kuviosta puhut nyt, ja millaiseen pintaan? Jos tasainen pinta ja iso kuvio käyttäisin viivotinta ja tussia, jos pieni kuvio tai epätasainen pinta niin ihan käsipelillä vain.
Ei musta nyt taida kauheesti apua olla...
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Käden vakauttaminen onnistuu, kun ottaa tukea. Pidä pensseliä niin kädessä, että saat tuettua sen mahdollisimman läheltä pensselin pito kohtaa. Se ainakin auttaa mulla, kun pitää jotai noikein pientä maalata.
Se kai on ihan normaalia ihmisellä, että käsi ei ílman apua pysy vakaana. Ei ainakaan mulla.
Eli mä maalaan, niin, että tuen pensselikättä siihen käteen, joka pitää ukkoa kiinni. Näin mahdollinen epävakaus ei haittaa.
Hitsi kun on vaikeeta selittää, mutta kannattaa kokeilla maalausasennon vaihtamista, jos tuntuu, että käsi on liian epävakaa.
[EDIT] No. Siinähän se jo tuli.
Se kai on ihan normaalia ihmisellä, että käsi ei ílman apua pysy vakaana. Ei ainakaan mulla.
Eli mä maalaan, niin, että tuen pensselikättä siihen käteen, joka pitää ukkoa kiinni. Näin mahdollinen epävakaus ei haittaa.
Hitsi kun on vaikeeta selittää, mutta kannattaa kokeilla maalausasennon vaihtamista, jos tuntuu, että käsi on liian epävakaa.
[EDIT] No. Siinähän se jo tuli.
- Henri Ketonen
Maalia pitäisi olla niin että se jouksee pensselistä helposti. Eli maalia ohentamalla ja maalin määrää vaihtelemalla pitäisi löytyä oikea resepti siihen.Sieni2 kirjoitti:Ei käsi tutise ei...
Se pitäisi maalata pieneen tilaan epätasaiselle pinnalle... Haluaisin lähinnä tietää miten tota maalia tohon sutiin...
Jag känner en bot
- Henri Ketonen