"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Suorat viivat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Henri Ketonen

Suorat viivat

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Miten maalaisitte suoran viivan (esim. Mark of Chaos undivided)?
Itse en saa sellaista aikaan edes kynällä ja viivottimella (siis paperille), saati sitten sudilla figuun.
zqmfgb
Ithirion

Viesti Kirjoittaja Ithirion »

voisit koittaa pistää palat jotain esim maalarinteippiä silleen että niiden väliin jää semmonen viiva kun haluat. sitten vetelet siitä päältä siveltimellä. En kyllä tiedä tän tekniikan käyttökelposuudesta jos maalarinteippi vaikka repii sitä maalipintaa tai jotain.. :?
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Suorien viivojen veteleminen helpottuu, kun ensin teet figuun suorien päätepisteet ja sitten yhditelet vain pisteet.
Ithirion

vonCarstein, minulla ainakin ongelmana on erittäin epävakaa käsi ja sen takia viivat ei onnistu.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Jos muuten käsi tuntuu vapisevan maalatessa kannattaa tarkistaa maalausasento, eli itse tuen kyynärpäät pöytään ja pensselikäden figua pitävään käteen. Vakaapi asento saattaa autaa.

Itse ne maalarinteippiä ole käyttänyt. Miten ihmeessä viivottimella ei saa suoraa viivaa aikaiseksi? Miten isosta kuviosta puhut nyt, ja millaiseen pintaan? Jos tasainen pinta ja iso kuvio käyttäisin viivotinta ja tussia, jos pieni kuvio tai epätasainen pinta niin ihan käsipelillä vain.

Ei musta nyt taida kauheesti apua olla... :roll:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Käden vakauttaminen onnistuu, kun ottaa tukea. Pidä pensseliä niin kädessä, että saat tuettua sen mahdollisimman läheltä pensselin pito kohtaa. Se ainakin auttaa mulla, kun pitää jotai noikein pientä maalata.
Se kai on ihan normaalia ihmisellä, että käsi ei ílman apua pysy vakaana. Ei ainakaan mulla.

Eli mä maalaan, niin, että tuen pensselikättä siihen käteen, joka pitää ukkoa kiinni. Näin mahdollinen epävakaus ei haittaa.

Hitsi kun on vaikeeta selittää, mutta kannattaa kokeilla maalausasennon vaihtamista, jos tuntuu, että käsi on liian epävakaa.

[EDIT] No. Siinähän se jo tuli.
Henri Ketonen

Ei käsi tutise ei...
Se pitäisi maalata pieneen tilaan epätasaiselle pinnalle... Haluaisin lähinnä tietää miten tota maalia tohon sutiin...
zqmfgb
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Sieni2 kirjoitti:Ei käsi tutise ei...
Se pitäisi maalata pieneen tilaan epätasaiselle pinnalle... Haluaisin lähinnä tietää miten tota maalia tohon sutiin...
Maalia pitäisi olla niin että se jouksee pensselistä helposti. Eli maalia ohentamalla ja maalin määrää vaihtelemalla pitäisi löytyä oikea resepti siihen.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Hei se teippi tyyli on paras tapa!
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Ithirion

Azog, eikö se vahingoita muuta maalipintaa?
Henri Ketonen

En kai minä mitään teippiä semmoiseen tilaan saa... Eikä se oikein muutenkaan tossa toimisi...
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”