"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

space marines/ vindicator

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Silver Shadow

Viesti Kirjoittaja Silver Shadow »

Miten vindicator pääsee tossauttelemaan oikeen kunnolla?
Mä oon ajatellu, että se menis suojia pitkin lähelle vihollisia tai sitten sen edessä menee tankkeja..... mikkä on teidän taktiikan vindicatorille?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ensimmäisen vuoron smoket ja 12" liike pääsee jo pitkälle, kakkosvuorolla alkaakin sitten olemaan jo aika hyvin rangella porukkaa.. :)

Myöskin tuota voi käyttää niin että vindy on deployattu mahdollisimman lähelle vastustajaa, niin hän joutuu vähän miettimään mihin liikkuu ettei tule s10 ordnancea niskaan :D
Häirintä on usein yhtä hyödyllistä kuin tappaminen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Samsson kirjoitti:Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
Nyt menee lonkalta, mutta eikös liikkeesta Ordnance scatteroi 2D6 sen normaalin D6 sijaan ja nopista valitaan suurempi? Mikäli menee To hit-heiton kanssa, niin ompahan tullut pelattua väärillä säännöillä. Täytyykin tarkistaa sääntökirjasta, kun pääsee kotio. Taas toki osoitus, että olisi paikallaan uuden vuoden kunniaksi kerrata viikonloppuna sääntökirjaa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Jaaha, jos noin on niin minua on sitten taas huijattu komeasti.

Eli ei kumpaankaan ylläolevaan tapaan vaan 2D6 scatteri liikkeestä on täälläpäin ollut käytäntönä.

Juu tarkistin, Icemanin tapa on oikea. Saamari, turnausvoitto saattoi mennä tuon takia.
Viimeksi muokannut Frenzy, Pe 31.12.2004 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

WH40K Rulebook s 29 kirjoitti:If the ordnance was fired by a moving vehicle then two D6 are rolled and the highest taken to determine the distance the blast marker scatters.
Eli heitetään 2 noppaa ja otetaan isompi.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Iceman kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
Nyt menee lonkalta, mutta eikös liikkeesta Ordnance scatteroi 2D6 sen normaalin D6 sijaan ja nopista valitaan suurempi? Mikäli menee To hit-heiton kanssa, niin ompahan tullut pelattua väärillä säännöillä. Täytyykin tarkistaa sääntökirjasta, kun pääsee kotio. Taas toki osoitus, että olisi paikallaan uuden vuoden kunniaksi kerrata viikonloppuna sääntökirjaa.
Totta, muistin 4th ed. testisäännöt... Nykyään scatteroi 2D6, ja isompi noppa valitaan, ton To Hit:in sijaan!
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Enpä tuon vehkeen pamauttelusta tiedä, mutta yleensä noiden peloite on suurempi kuin todeelin teho. Kaverisi yleensä mielummin välttä tuota viimeiseen, vaikkei se oikeasti yhtä vaarallinen ole kuin paperilta luulisi. (kokemuksieni perusteella)
tulta keräämään ja kaveria pelottelemaan, joskus ihan oikeasti komeasti jotakin raäjäyttämään.
Mainio vehje
Aliquando Insanire Iucundum Est
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Der Dexter kirjoitti:Enpä tuon vehkeen pamauttelusta tiedä, mutta yleensä noiden peloite on suurempi kuin todeelin teho. Kaverisi yleensä mielummin välttä tuota viimeiseen, vaikkei se oikeasti yhtä vaarallinen ole kuin paperilta luulisi. (kokemuksieni perusteella)
tulta keräämään ja kaveria pelottelemaan, joskus ihan oikeasti komeasti jotakin raäjäyttämään.
Mainio vehje
Deetwo kirjoitti:Myöskin tuota voi käyttää niin että vindy on deployattu mahdollisimman lähelle vastustajaa, niin hän joutuu vähän miettimään mihin liikkuu ettei tule s10 ordnancea niskaan
Häirintä on usein yhtä hyödyllistä kuin tappaminen.
Vähän samaa tuolla hain itse :) Ei ole nuo kovin usein mitään tehnyt kyllä, mutta saattaa johtua nimenomaan siitä että sen tieltä pysyy mielellään poissa ja ampuu sitä kaikella mahdollisella, jotta saisi sen hajalle kantaman ulkopuolelta. Joka sekin on taas tietyssä mielessä positiivista, kun vastustaja ylireagoi yhteen pahimmaksi miellettyyn uhkaan niin pystyy ahdistelemaan häntä sitten myös muilla samaan aikaan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Silver Shadow

Mitenkä niin siitä on tehty parempi? mä en oo huomannu mitään eroa.... paitsi kun on kalliimpi pisteissä...
Iceman
Viesti:

Voit liikkua 6" ja silti ampua Ordnancea on aikamoinen parannus, vaikkakin ammus scatteroi todennäköisesti enemmän. Osuman todennäköisyys on toki sama kuin paikaltaan ampuessa.
Adam Savage
Silver Shadow

[quote="Iceman"]Voit liikkua 6" ja silti ampua Ordnancea on aikamoinen parannus, vaikkakin ammus scatteroi todennäköisesti enemmän. Osuman todennäköisyys on toki sama kuin paikaltaan ampuessa.[/quote]

Mistä noi tiedot löytää? ja pystyykö vidicator ampumumaan suoraan vihollista kohtaan, ettei tarttis heittää scatteriä?
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Sliver Shadow kirjoitti:Mistä noi tiedot löytää? ja pystyykö vidicator ampumumaan suoraan vihollista kohtaan, ettei tarttis heittää scatteriä?
Joko uudesta erillisestä 40ed. rulebookista tai Battle for macragge-boksin sääntökirjasesta.

Ei pysty, ordnancen voima on niin huima että laukauksia on todella vaikea kontrolloida.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Iceman
Viesti:

Ordnancea koskeva sääntökohta sääntökirja sivu 29, oikea alanurkka.
Adam Savage
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Oikeahan taktiikka on se että rynnit sillä päin ja (hyvällä tuurilla) ammut jotain pas2seks ja sitten kun vastustaja tuhlaa resursseja str 10 lätyn uhan poistamiseksi niin jalkaväki iskee....
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Eikä se 13 etupeltikään mikään turha ole.
Yksi parhaimmista pelotteluyksiköistä jota tule mieleen.
Toinen funktio voisi olla pitää sitä piilossa, jos vihu tulee mielellään päälle. Sillä tukkii huomattavan osan kenttää, jos ei vastustaja halua tuoda 200 pts lähistely-yksikköä juurikin tuon pelkolätyn alle. Pelin ohjaamistahan tuokin.

Piru vie, pitääköhän kohta itsekin alkaa tuota ulkoiluttaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Silver Shadow

[quote="Iceman"]Voit liikkua 6" ja silti ampua Ordnancea on aikamoinen parannus, vaikkakin ammus scatteroi todennäköisesti enemmän. Osuman todennäköisyys on toki sama kuin paikaltaan ampuessa.[/quote]

Mutta eikös siinä sanota, siis rule book sivu 29 ordance wapons
niin eikös siinä lue että jos ampuu liikkuvaa konetta niin heitä kahta D6 ja ota suurempi..... vai oonko ymmärtäny väärin?
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

eiköhän se tarkottanut hittiä osuman todennäkösyydellä.. ja kyllä rollataan 2 ja valitaa isompi.
Iceman
Viesti:

Rulebook sivu 29 kirjoitti:If the Ordnance was fired by a moving vehicle then two D6 are rolled and the highest taken to determine the distance the Blast marker scatters.
Eli sillä on merkitystä, jos ampuja on liikkuva ajoneuvo, ei sillä onko kohde liikkuva ajoneuvo.
Adam Savage
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

ai kappas liikkuva kohde.. juu ei se vaikuta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”