space marines/ vindicator
-
Silver Shadow
Miten vindicator pääsee tossauttelemaan oikeen kunnolla?
Mä oon ajatellu, että se menis suojia pitkin lähelle vihollisia tai sitten sen edessä menee tankkeja..... mikkä on teidän taktiikan vindicatorille?
Mä oon ajatellu, että se menis suojia pitkin lähelle vihollisia tai sitten sen edessä menee tankkeja..... mikkä on teidän taktiikan vindicatorille?
Ensimmäisen vuoron smoket ja 12" liike pääsee jo pitkälle, kakkosvuorolla alkaakin sitten olemaan jo aika hyvin rangella porukkaa.. 
Myöskin tuota voi käyttää niin että vindy on deployattu mahdollisimman lähelle vastustajaa, niin hän joutuu vähän miettimään mihin liikkuu ettei tule s10 ordnancea niskaan
Häirintä on usein yhtä hyödyllistä kuin tappaminen.
Myöskin tuota voi käyttää niin että vindy on deployattu mahdollisimman lähelle vastustajaa, niin hän joutuu vähän miettimään mihin liikkuu ettei tule s10 ordnancea niskaan
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Nyt menee lonkalta, mutta eikös liikkeesta Ordnance scatteroi 2D6 sen normaalin D6 sijaan ja nopista valitaan suurempi? Mikäli menee To hit-heiton kanssa, niin ompahan tullut pelattua väärillä säännöillä. Täytyykin tarkistaa sääntökirjasta, kun pääsee kotio. Taas toki osoitus, että olisi paikallaan uuden vuoden kunniaksi kerrata viikonloppuna sääntökirjaa.Samsson kirjoitti:Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Jaaha, jos noin on niin minua on sitten taas huijattu komeasti.
Eli ei kumpaankaan ylläolevaan tapaan vaan 2D6 scatteri liikkeestä on täälläpäin ollut käytäntönä.
Juu tarkistin, Icemanin tapa on oikea. Saamari, turnausvoitto saattoi mennä tuon takia.
Eli ei kumpaankaan ylläolevaan tapaan vaan 2D6 scatteri liikkeestä on täälläpäin ollut käytäntönä.
Juu tarkistin, Icemanin tapa on oikea. Saamari, turnausvoitto saattoi mennä tuon takia.
Viimeksi muokannut Frenzy, Pe 31.12.2004 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli heitetään 2 noppaa ja otetaan isompi.WH40K Rulebook s 29 kirjoitti:If the ordnance was fired by a moving vehicle then two D6 are rolled and the highest taken to determine the distance the blast marker scatters.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Totta, muistin 4th ed. testisäännöt... Nykyään scatteroi 2D6, ja isompi noppa valitaan, ton To Hit:in sijaan!Iceman kirjoitti:Nyt menee lonkalta, mutta eikös liikkeesta Ordnance scatteroi 2D6 sen normaalin D6 sijaan ja nopista valitaan suurempi? Mikäli menee To hit-heiton kanssa, niin ompahan tullut pelattua väärillä säännöillä. Täytyykin tarkistaa sääntökirjasta, kun pääsee kotio. Taas toki osoitus, että olisi paikallaan uuden vuoden kunniaksi kerrata viikonloppuna sääntökirjaa.Samsson kirjoitti:Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
-
Der Dexter
Enpä tuon vehkeen pamauttelusta tiedä, mutta yleensä noiden peloite on suurempi kuin todeelin teho. Kaverisi yleensä mielummin välttä tuota viimeiseen, vaikkei se oikeasti yhtä vaarallinen ole kuin paperilta luulisi. (kokemuksieni perusteella)
tulta keräämään ja kaveria pelottelemaan, joskus ihan oikeasti komeasti jotakin raäjäyttämään.
Mainio vehje
tulta keräämään ja kaveria pelottelemaan, joskus ihan oikeasti komeasti jotakin raäjäyttämään.
Mainio vehje
Aliquando Insanire Iucundum Est
Der Dexter kirjoitti:Enpä tuon vehkeen pamauttelusta tiedä, mutta yleensä noiden peloite on suurempi kuin todeelin teho. Kaverisi yleensä mielummin välttä tuota viimeiseen, vaikkei se oikeasti yhtä vaarallinen ole kuin paperilta luulisi. (kokemuksieni perusteella)
Mainio vehje
Vähän samaa tuolla hain itseDeetwo kirjoitti:Myöskin tuota voi käyttää niin että vindy on deployattu mahdollisimman lähelle vastustajaa, niin hän joutuu vähän miettimään mihin liikkuu ettei tule s10 ordnancea niskaan
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
-
Silver Shadow
Mitenkä niin siitä on tehty parempi? mä en oo huomannu mitään eroa.... paitsi kun on kalliimpi pisteissä...Samsson kirjoitti:Muista myös että nykyään saa ajaa 6" ja silti ampua Ordonance, tosin silloin pitää heittää "To Hit", mutta 3+ on aina 3+... Omasta mielestä teki Vindicatorin paljon paremmaksi.
-
Silver Shadow
[quote="Iceman"]Voit liikkua 6" ja silti ampua Ordnancea on aikamoinen parannus, vaikkakin ammus scatteroi todennäköisesti enemmän. Osuman todennäköisyys on toki sama kuin paikaltaan ampuessa.[/quote]
Mistä noi tiedot löytää? ja pystyykö vidicator ampumumaan suoraan vihollista kohtaan, ettei tarttis heittää scatteriä?
Mistä noi tiedot löytää? ja pystyykö vidicator ampumumaan suoraan vihollista kohtaan, ettei tarttis heittää scatteriä?
Joko uudesta erillisestä 40ed. rulebookista tai Battle for macragge-boksin sääntökirjasesta.Sliver Shadow kirjoitti:Mistä noi tiedot löytää? ja pystyykö vidicator ampumumaan suoraan vihollista kohtaan, ettei tarttis heittää scatteriä?
Ei pysty, ordnancen voima on niin huima että laukauksia on todella vaikea kontrolloida.
- Warcrafter
Oikeahan taktiikka on se että rynnit sillä päin ja (hyvällä tuurilla) ammut jotain pas2seks ja sitten kun vastustaja tuhlaa resursseja str 10 lätyn uhan poistamiseksi niin jalkaväki iskee....
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
-
Der Dexter
Eikä se 13 etupeltikään mikään turha ole.
Yksi parhaimmista pelotteluyksiköistä jota tule mieleen.
Toinen funktio voisi olla pitää sitä piilossa, jos vihu tulee mielellään päälle. Sillä tukkii huomattavan osan kenttää, jos ei vastustaja halua tuoda 200 pts lähistely-yksikköä juurikin tuon pelkolätyn alle. Pelin ohjaamistahan tuokin.
Piru vie, pitääköhän kohta itsekin alkaa tuota ulkoiluttaa...
Yksi parhaimmista pelotteluyksiköistä jota tule mieleen.
Toinen funktio voisi olla pitää sitä piilossa, jos vihu tulee mielellään päälle. Sillä tukkii huomattavan osan kenttää, jos ei vastustaja halua tuoda 200 pts lähistely-yksikköä juurikin tuon pelkolätyn alle. Pelin ohjaamistahan tuokin.
Piru vie, pitääköhän kohta itsekin alkaa tuota ulkoiluttaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Silver Shadow
[quote="Iceman"]Voit liikkua 6" ja silti ampua Ordnancea on aikamoinen parannus, vaikkakin ammus scatteroi todennäköisesti enemmän. Osuman todennäköisyys on toki sama kuin paikaltaan ampuessa.[/quote]
Mutta eikös siinä sanota, siis rule book sivu 29 ordance wapons
niin eikös siinä lue että jos ampuu liikkuvaa konetta niin heitä kahta D6 ja ota suurempi..... vai oonko ymmärtäny väärin?
Mutta eikös siinä sanota, siis rule book sivu 29 ordance wapons
niin eikös siinä lue että jos ampuu liikkuvaa konetta niin heitä kahta D6 ja ota suurempi..... vai oonko ymmärtäny väärin?
Eli sillä on merkitystä, jos ampuja on liikkuva ajoneuvo, ei sillä onko kohde liikkuva ajoneuvo.Rulebook sivu 29 kirjoitti:If the Ordnance was fired by a moving vehicle then two D6 are rolled and the highest taken to determine the distance the Blast marker scatters.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage