Oliko Helmin syvänteessä Trolleja?
Oliko Helmin syvänteessä Trolleja?
Muistelisin että Helmin syvänteen taistelussa olisi Urukeilla ollut joitain Trolleja mukana työntelemässä niiden sotakoneita... Olenko nyt todella väärässä? Olisi meinaa kiva jos saisi sitä kautta ujutettua Trollin minun Urukki-armeijaan 
-
Kellokoneisto
Cave trolleja ne ovat...jos ovat...
Ja, jos uruk-hai oli risteytys örkistä ja hiisi-ihmisestä, niin kummalta uruk on perinyt sellaiset voimat?
Ja, mitäs nämä hiisi-ihmiset sitten olivat? Olen varmaan kysynyt tämän ainakin 2 kertaa aiemmin, koskaan saamatta vastausta...
Ja, jos uruk-hai oli risteytys örkistä ja hiisi-ihmisestä, niin kummalta uruk on perinyt sellaiset voimat?
Ja, mitäs nämä hiisi-ihmiset sitten olivat? Olen varmaan kysynyt tämän ainakin 2 kertaa aiemmin, koskaan saamatta vastausta...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
-
Grand Admiral Prawn
Puhtaasti oman pohdiskelun perusteella:Kellokoneisto kirjoitti:
1. Ja, jos uruk-hai oli risteytys örkistä ja hiisi-ihmisestä, niin kummalta uruk on perinyt sellaiset voimat?
2. Ja, mitäs nämä hiisi-ihmiset sitten olivat? Olen varmaan kysynyt tämän ainakin 2 kertaa aiemmin, koskaan saamatta vastausta...
1: ei kummaltakaan, pahuuden voimat vain lisäilivät omiaan samaan tapaan kuin Mordor-peikot eli Olog-hai ovat vahvistettuja versioita tavallisista peikoista. Ihmisristeytyksen tarkoitus oli saada urukit kestämään päivänvaloa antamalla niille osa jonkun vääristämättömän Ilúvatarin luoman olennon verenperinnöstä.
2: todennäköisesti termillä tarkoitetaan mustainmaalaisia "villi-ihmisiä" (engl. dunlending) jotka olivat Sarumanin kätyreitä/liittolaisia ja olivat siten helpoimmin saatavilla oleva ihmiskansa. Olisi helppo kuvitella että Rohanin, Gondorin sekä haltioiden "sivistyneemmät" kansat puhuisivat moisista villimiehistä "hiisi-ihmisinä" koska ne tekivät örkkien kanssa yhteistyötä (myös ennen Sarumania - muinainen Angmarin valtakunta on hyvä esimerkki) ja olivat muutenkin näiden näkökulmasta likaisia ja barbaarimaisia pirulaisia. Vaihtoehtoisesti termi voisi viitata kehen tahansa örkkien liittolaiseen, eli myös haradilaiset tms. olisivat "hiisi-ihmisiä"...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
-
Grand Admiral Prawn
Ja nämä puoliörkithän nimenomaan olivat näiden Sarumanin risteytyskokeiden tulos... Leffassa Jackson vaan on yksinkertaistanut asian niin että kaikki Uruk-hai ovat osaksi ihmisiä, osaksi örkkejä. Se Bil Imarteen kaveri johon viittaat oli juuri niitä örkkejä ja "hiisi-ihmisiä" sekoittamalla saatuja otuksia. Kirjassa vain nämä puoliörkit eivät olleet yhtä kovia.bottiins kirjoitti:itse taas käsitän nuo Hiisi-ihmiset puoli örkkeinä joita oli jonkun verran keskimaassa kuten esim tämä Briissä asuava bill imarreko se oli.....
ps. Kannattaa huomioida että termi "hiisi-ihminen" taitaa olla puhtaasti Jacksonin luomus, eikö vain... Ja kaiken lisäksi esiintyy vain yhdessä ainoassa Gandalfin repliikissä. Ei siihen kannata suhtautua kovin vakavasti, mistä tiedämme ettei kyseessä ollut vain haukkumanimitys jota Gandalf äkäpäissään käyttää mustainmaalaisista.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.