"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lizardmenejen heikkoudet

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

Naldor kirjoitti:No minä olen se "kaveri"
joka sanoo niitä ylivoimaisiksi!
katos kun on tultu häviämään niinkuin 100%peleistä ja aina sellasella massacrella!
että on vaikea uskoa tuohon "tasapainoinen armeija" justkaan.
listoja on ollut all shooteja, mega magic lsitoja, closis mättääjiä, mutta aina siis aina on tullut takkiin!
Minä taasen olen tupannut voittamaan semmoisen 100% peleistä liskoja vastaan. vastassa on aina tosin vain 750pts aloittelijalla, mutta eipä siinä sitten mitään.

Saurukset ovat tosiaan melko kovia. Omistin 20orc boytä ja defended obstaclen niillä. siihen hyökkää 16 saurusta, jotka menee läpi... Kivaa.
Kovia ne on, muttei ylivoimaisia. Sotakoneilla ja magialla tippuu liskojakin melko lahjakkaasti.

Kaikkien mielestä ne aina ah niin ihnanat ja ylivoimaiset kroxigoritkin on helppo tappaa. Stonari, boltteri. Itse tapoin sellaiset viimeksi tyylillä susipojat takaa ja possukärry eteen.

Skinkit juoksevat karkuun helposti. niihin päräyttää jollain pienellä fast cav yksiköllä, niin voittaa aika helpoti. Terrori on myös kivaa. Ei se cold blooded aina auta kun on niin huono LD. tai sitten magic missileillä tiputtaa. Metsässä kyykkiminen ehkä hankaloittaa asiaa.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Pienellä fast cavalryllä on aika ikävä chargata skinkkeihin, koskä nämä voivat käyttää stand and shoottia. Siinä meneekin helposti se 5 wufferideria.
To be Ulverized...
IVIaster

Viesti Kirjoittaja IVIaster »

Pikku-Oskari kirjoitti:Skinkit juoksevat karkuun helposti. niihin päräyttää jollain pienellä fast cav yksiköllä, niin voittaa aika helpoti. Terrori on myös kivaa. Ei se cold blooded aina auta kun on niin huono LD. tai sitten magic missileillä tiputtaa. Metsässä kyykkiminen ehkä hankaloittaa asiaa.
12" generalista niin LD 8 cold blooded niin ei ne mihinkään lähde
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Itse olen alkanut keräämään lissuja ja ottanut melkein 10 peliä ja huomannut, että niillä pärjää. Vampire countteja vastaan kyllä on tullut ongelmia, ne kun aiheuttavat sillä black choakillaan niin ikävästi terroria. Lissujen suurin heikkous on minun mielestäni skinkkien huono ld ja se että ne eivät ammu paljoakaan.
Never forget.
Never fogive.
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Oma mielipiteeni on se että nuo lissut ovat aika kalliita.
Kuis paljon se niiden über-mega-taikuri-lordi maksoi? 1225pts? Tosin voi olla että se on täysin pisteittensä arvoinen. Ruination of cities(olikos tämänniminen?)...auch!
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

PhoenixKing kirjoitti:Oma mielipiteeni on se että nuo lissut ovat aika kalliita.
Kuis paljon se niiden über-mega-taikuri-lordi maksoi? 1225pts? Tosin voi olla että se on täysin pisteittensä arvoinen. Ruination of cities(olikos tämänniminen?)...auch!
Okei, jos yksi spessu sattuu olemaan kallis, tarkoittaako se sitä että koko armeija on kallis hinnaltaan?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lizrdmeneissä, ei. Elitismi-kaaoksella, KYLLÄ! Luulisi jo perkele niitten Kroxogorienkin kaatuvan kun ottavat edestä chaos warrut ja flankkiin iskee ritarijyrä........
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Melek_Horryna kirjoitti:Lizrdmeneissä, ei. Elitismi-kaaoksella, KYLLÄ! Luulisi jo perkele niitten Kroxogorienkin kaatuvan kun ottavat edestä chaos warrut ja flankkiin iskee ritarijyrä........
Olettaen, että liskopelaaja on niin tyhmä että menee/päästää chaos warrut frottiin. Ja on muuten aika paljon pisteitä käytetty n. 150 pisteen ryhmän tappamiseen jos siihen tarvitaan ryhmä warruja ja nihtejä.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mistäs tiedät minkä kokoinen ryhmä Kokaiinigoreja siinä on???
IVIaster

Viesti Kirjoittaja IVIaster »

Kroxigoreilla pääsee aika helposti chargemaan kun ne liikkuu 12" ja vielä skinkit eteen.

Lord Korakista vielä että kai se nyt maksaa kun on tämänhetkisen maailman mahtavin velho (ainakin fluffillisesti) jopa kuolleena.
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Melek_Horryna kirjoitti:Mistäs tiedät minkä kokoinen ryhmä Kokaiinigoreja siinä on???
Kuka hölmö laittaa Roskakoreja yli kolmen ryhmiin? Täysin järjetöntä. Sitäpaitsi eiköhän ne roskakorit pääse chargaamaan kaaoswarrujen päälle pidemmän chargematkan takia. Ja silloin pelti rutisee.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Pelaavatko kaaosmiehet sitten noin, että esimerkiksi Dragon Ogreihin saa vapaasti chargettaa 20 keihässaurusta ja vielä cavalryllä flankkiin? :o Aika hassua.

Ja mitä te noista skinkeistä vingutte? Ei se minua ole haitannut jos niillä onkin huono Ld. Viimeisessä 3 pelissä skinkit eivät ole kertaakaan olleet lähitaistelussa. Ovat aina taktisen 8-12 tuuman päässä ja ammuskelevat sieltä, välillä jopa jotain tappaen. 10 skinkin ryhmä maksaa sen verta vähän ettei vihollisen maksa vaivaa aloittaa täysimittaista sotaa yksien pienten liskojen ryhmän takia. Mutta voi itku kun maagit kuolee myrkkyyn ja yksikään yksikkö ei marssi. Pois lukien käävät. :)
Stumppi

Viesti Kirjoittaja Stumppi »

muuten saurukset sai keihäillä lyödä vain kahdessa rivissä eikä kolmessa jos oikein muistan.
olin menossa ostamaan lord kroakkia kunnes kysyin myyjältä että tietääkö hän sen hintaa. hinta oli 1200 pistettä!
sinne hyllyyse figu jäi päätin karnosauruksen ottaa kun en muuta keksinyt ;) no eipä sekään juuri kannattanut myyn sen varmaan ja ostan slannin.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Öymm.. onko joku väittänyt, että ne lyövät kolmesta rivistä?

Carnosaur on mukava valinta, varsinkaan jos vastustajasi ei osaa ottaa sitä huomioon ennen peliä. Tuo kivan vivahteen kentälle. Sitäpaitsi todella hieno figu.

Itse ostin Kroakin. Se on tyylikäs ja maalasin sen. Koskaan en tule sitä pelikentällä käyttämään Kroakkina, vaan aina 2nd Generation Slannina. Kaveripeleissä menee ja luultavasti menisi turnauksessakin.
röde

Re: Lizardmenejen heikkoudet

Viesti Kirjoittaja röde »

saurukset ei oo niin kovia kun sanotte. dwarf longbeard unitti gw:llä tuhosi 9 saurusta menettämällä itse yhden ukon. et siinä nähdään kuinka kovia ne on.
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

röde kirjoitti:saurukset ei oo niin kovia kun sanotte. dwarf longbeard unitti gw:llä tuhosi 9 saurusta menettämällä itse yhden ukon. et siinä nähdään kuinka kovia ne on.
Minkälaiset yksikkökoot ja kumpi oli vastaanottavana osapuolena?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

röde kirjoitti:saurukset ei oo niin kovia kun sanotte. dwarf longbeard unitti gw:llä tuhosi 9 saurusta menettämällä itse yhden ukon. et siinä nähdään kuinka kovia ne on.
Kerta ei todista mitään. Minun örkkipomoni on kerran synkkänä päivänä kaatunut parin skinkin iskuun, joten onko ne sitten huonoja? Tälläisiä tilanteita kun saat kymmenen putkeen niin sitten olen kyllä jo vähän samaa mieltä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
röde

Viesti Kirjoittaja röde »

saurukset olivat chargaava osapuoli ja eivät silti antaneet hittejä. on muuten käynyt useamminkin niin että saurukset ottaa turpaan liiankin helposti
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Pah, liskoilla on kaikki mitä epäreiluun armeijaan vaaditaan: Kestävät perusheebot jotka samalla tappavat lähiksessä, Pelin paras taikoja jota ei Miscast kiinnosta (muutenkin loistava magiointi), Älyttömästi ammuntaa skinkeistä ja niiden kautta myös massaa. Lisäksi armeija omaa paljon mörköjä.

Ja jos saurukset eivät lähiksessä pärjää niin se ei ole niiden vika. Joko pelaajan itse tai sitten jonkun harvan munkituksen.
Lisäksi jos joku vinguttaa Skinkkien Ld:stä niin on itse vain rumempi ja typerämpi lisko. Olen itse peluuttanut aina vähint. 40 skinkkiä ja ryhmän kuolema ei paljoa haittaa, varsinkin kun ne läpäisevät joka toisen liippatestinsä. Harvemmin ne niitä edes mistään ottavat. Aina ovat työnsä hoitaneet.

Tosin vaikea kyllä keksiä mille sitä sitten häviää kun liskoilla pelaa. Itse en ole oikein koskaan huomannut mitä heikkouksia niillä on :D. Sotakoneiden puuttuminen ei haittaa ja on ymmärrettävää, ja puhallusputkien tikkamäärä korvaa kyllä niiden kantaman.
Peril of Warp
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Lord Mikke kirjoitti:Tosin vaikea kyllä keksiä mille sitä sitten häviää kun liskoilla pelaa. Itse en ole oikein koskaan huomannut mitä heikkouksia niillä on :D. Sotakoneiden puuttuminen ei haittaa ja on ymmärrettävää, ja puhallusputkien tikkamäärä korvaa kyllä niiden kantaman.
Olen ajatellut vähän samaa. Kun aikaa kuluu, eikä siihen slanniin pääse kiinni, niin yksiköt kuihtuvat turhan heikoiksi, jotta niillä voisi tehdä jotain millä olisi merkitystä. Jos esim. helffeillä lähtee niiden kanssa klosikseen niin häviäminen on todennäköisempää mitä voittaminen (viimeksi kauheella munkilla tein (6x) silver helm yksiköllä 7 haavaa kroxeihin, voitin sen viidellä). Liskoja vastaan sitä ajattelee lähinnä mitä kenties saa pois ja mitä voisi itselle jäädä jäljelle, kuin millä taktiikalla se voitto sieltä irtoaisi. Neuvoin yhtä liskoilla pelaavaa käymään maagien kimppuun ja se onnistuikin loistavasti, kun heitin kaksi ykköstä lähtiessäni karkuun (scar veteran 'jaguaari' oli 15" päässä) - enkä saanut sitä kovasta yrittämisestä huolimatta hengiltä ennen tuota tragediaa (A, B ja C suunnitelmat eivät toimineet; magia, ampuminen, flee).

Silti minulla on ihan pieni kutina, että niille voisi pärjätä joskus, kunhan opettelee pitämään omat characterit hengissä riittävän pitkään (= koko pelin ajan). Omissa charactereissa on aina sen verran pisteitä mitä 2nd slannissa kaikkine herkkuineen ja yleensä, ainakin helffeillä, characterien pidempi ikä merkitsee isompaa vahinkoa vastapelaajalle.

Ainut "heikkous" on kaiketi se, että siellä on suht vähän massaa, kun on 2nd slanni mukana. Toisaalta, sitä on aivan tarpeeksi tekemään sen mihin niitä tarvitaan, joten se ei ole niin iso miinus. Liskojen vahvuus on myös niiden luotettavuudessa, vähän riskejä ja halpoja yksiköitä joilla niitä voi ottaa (skinkit) ilman suurempaa harmia. Skinkit ovat minusta erittäin hyvää corea, skirmish, myrkky (auttaa ihmeen paljon), paljon laakeja, halpa hinta, kohtuullinen ld (cold blooded).
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.

Sometimes it doesn't matter how retarded you are!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”