Lord Azogin taru
Lord Azogin taru
Azog oli ollut pakomatkalla Kaaoksen Kääpiöiden kaupungista. Hän oli kulkenut Badlandiin ja löytänyt Hullut Kallot, pienen örkkiheimon. Sen johtajana oli Bolg, mutta Bolg pelästyi Azogin olemusta niin paljon, että antoi hänelle johtajan tittelin. Azog otti Bolgin hänen kakkosmiehekseen. Azogin johdolla heimo alkoi kiusata kääpiöden kaupunkeja pohjoisessa. Eräällä retkellä Azog joutui mahtavan tykistötulen edessä pakenemaan luoliin joukkojensa kanssa. Sieltä eräs örkki löysi Wywernin munan ja vei sen Azogille. Azog oli niin onnessaan, että ylensi kyseisen örkin (Kaznak) yhdeksi komentajaksi. Hän sai komentoonsa heimon Possu Pojat. Wywern kasvoi ja Azog sai siitä oivan ratsun. Eräänä päivänä Azogin ollessa hyökkäämässä käppänöiden kimppuun äkkiä vuorten toiselta puoleta alkoi tulvia Yöhiisiä. Azog tapasi taistelun keskellä niiden johtajan ja leikkasi sen kahtia. Hiidet pelästyivät niin, että alkoivat pitää Azogia johtajanaan. Azog perusti Mordorin Konfederaation ja oli itse sen johtaja. Liittoon liittyi myös Mustan Silmän hiidet. Azog alkoi sitten hyökkäillä ihmisten ja salohaltioden kimppuun. Azogin valta kasvaa koko ajan ja ihmiset pelkäävät häntä. Jopa suurhaltiat ovat kiinnittäneet huomita häneen, koska vesillä on nähty örkkien aluksia Konfederaation lipuilla...
Viimeksi muokannut Lord Azog, La 24.05.2003 19:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
-
Herra juusto