"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensseleistä

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Wurzzag
Viesti:

Pensseleistä

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

kannattaako peruspensseli ostaa hobbypointista vai fantsusta? olen kohta lähdössä sinne, joten tarvitsen nopeita vastauksia!
Omnia mors aequat - Death equals all things
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Älä missään tapauksessa osta GW:n pensseliä. Saat samalla rahalla tai jopa halvemmalla paljon paremman Hobby Pointista.
Wurzzag
Viesti:

Joo, olen kuullut huhua, mutta halusin vain varmistaa :wink: Mikäköhän koko olisi sopiva perusörkkien maalaukseen?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Kannattaa käyttää ihan vaan silmiään koon valinnassa, sillä eri valmistajien pensselit saattavat olla eri kokoisia toisiinsa nähden vaikka koon numero olisikin sama.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Minä ihan Suomalaisesta olen löytänyt sopivia näädänkarvahapsuttimia. Toisaalta, ei täällä korvessa paljon muuta valinnanvaraa olekaan..
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ostin sekä Hobbypointista että akateemisesta siventimiä ja olen ollut tyytyväinen. Akateemisessa oli näädänkarvaa ja halvemmat kuin Hobbypointin syntettiset. Varsinkin HB:n pieni suti on ollut todella mainioa vrt GW:n fine detail-sutiin.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

myös aasinkarvapensselit (suomalaisesta) on osottautunu siinä mielessä hyviksi, että ne tosiaan pysyy tollasina terävinä, eikä harota koskaan, kunhan ensin hieman sivelee sitä veteen. Hintaakin vain 0,90e ja ollu käytössä kesän alusta melkeen ainoana pensselinä.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Revellin pensselisetistä tulee muistaakseni kuusi erikokoista pensseliä.
Minä maksoin siitä ainaskin kait jotain viisi euroa. Ne on ihan hyviä mielestäni, kun en ole parempiin törmännyt. Piti vain hieman muokata yhtä pensseliä.
Geeveen pensselit ovat ihan kökköjä. Jotkut niistä on ihan ok drybrusheja, mutta niistä on ainakin minulla vaikeuksia ottaa maalit irti.

Hyvän pensselin käyttäminen on erittäin olennainen asia maaluaksessa!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

teurastaja kirjoitti:Revellin pensselisetistä tulee muistaakseni kuusi erikokoista pensseliä.
5 tai 6 (tais olla 00,0,1,2,3 ja 4 revellin kokoa). Mun mielestä nuo revellin pensselit oli aika syvältä, kolmosella ja kakkosella levitän liimaa nykyään. Niissä on liian pitkät karvat niin ne ei pysy muodossa kun niillä maalaa. Voishan niitä tietysti lyhentääkin...

GW:n pensseleistä ainut, jota voisin näin suoralta kädeltä sanoa hyväksi, on Small Drybrush. Kaikista paras pensseli mitä mulla on, on kuitenkin joku 5+ vuotta vanha kaksipäinen vesiväripensseli (!), jossa on toisessa päässä on numero 6 ja toisessa numero 8 (kasipää on vain pilalla kun levitin sillä liimaa ja unohdin pestä sen). Ennen levitin sillä liimaa, nykyään maalaan sillä keskikokoisia yksityiskohtia.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Mulla on tosta revellin setistä 00 ollut jo yli vuoden käytös. Ihan hyvä siitä tuli kun heti ensimmäisenä lyhensi karvoja. Mutta mitään detaileja niillä on turha yrittääkään :D
"Born to RUNE"
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Tottakai noi peruspensselit kannattaa ostaa hobby pointista. Citadelin small drybrushit on hyviä kuivaharjaamiseen toisin kun nuo hobby pointin.
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

jullevi kirjoitti:(tais olla 00,0,1,2,3 ja 4 revellin kokoa).
Joo näin on ja hintaa kertyi N:5eskoo ja ne oli ihan SYVÄLTÄ!
Nyt kaytän Humbrollin 0 kokosta sivellintä ja olen ollut tyytyväinen.
(luulin että Humbrol ja Revel olis ihan samanlaisia mutta tarkemmissa
maalauksissa huomasin että Humbrollin siveltimet oli aivan liian paksuja ja
kovia ja Revellin 0 oli mitä parhaimpia.)

Että jos haluatte MeLkO halpaa sivellintä kannattais melkein ostaa Revellin sivellin koska olen todennut ne aivan yhtä hyviksi kuin GW:n
siveltimet.
Hintaa sille kertyis noin 1-1,5 eskanderia. :lol:

:cheese: Revel rulez :cheese:

NO ei vais
Wurzzag
Viesti:

kävin siellä hobbypointissa ja ostin sitten 2-kokoisen peruspensselin... ihan hyvältä vaikuttaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”