GW:n huono laatu.
-
Hodarimies
Enpä juuri usko että GW lähtee jotain Ranskan vallankumousta yrittään... kamoon jopa Pekka 5-vuotta näkis jos blisterit kallistuisi viidellä eukolla.Ja GW tuskin kallistaisi hintoja jumalattoman paljon ellei lupaisi, että tulevaisuudessa sen figut ovat kybä kertaa parempaa. Ja viimeisen kerran GW:n liimoista: Itse näin kerran kyyjärven tarvikepaletissa ainakin viisi kertaa vahvempaa, halvempa, ja parempaa muoviliimaa, oli varmaan puolen litran pullo.
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs 
Syy, miksi ihmiset ostavat GW:n sprayta/liimaa/muuta oheisälää on varmaan ensimmäisenä se, että ne tarttuvat helposti käteen kun käyt ostelemassa vikuja. Enkä itse moista ymmärrä, miksi heti tyrkytetään mastonia tai muuta tuotetta joka ei ole GW:n. Esim. maalauspuolella kyseltiin GW sprayn riittoisuudesta, niin ensimmäinen vastaus suorastaan tyrkytti mastonia. Eiköhän jokainen saa päättää ihan rauhassa miten käyttävät rahansa? Minulle riittää GW:n sprayt ja liimat, kun kerta minulla on varaa ostella kalliita muoviukkoja niin eiköhän minulta sitten myöskin liikene ropoja kyseisille tarvikkeille.
- Kynä-ääliö
-
hypsilurus
"Ei luultavasti. Tosin sehän ei olisi mitenkään uutta. Kaikki muotivaatteet, vaikka niissä lukisikin "Made in France/Italy/jne." tehdään Kaukoidässä. Ainoastaan suunnittelu tapahtuu "Made in:ssä"."
Ja tämähän ei pidä paikkansa. Jotta EU:n alueella voidaan jonkin tuotteeen olevan eurooppalaista alkuperää täytyy useiden tekijöiden olla kohdallaan. Puhutaan nk. "alkuperäprosenteista". Jonkin esineen suunnittelutyön tekeminen EU:n alueella ei TODELLAKAAN tee siitä eurooppalaista.
Yksikään GW:n kokoluokan yritys ei uskaltaisi kikkailla näillä asioilla sillä tulli ja verottaja tulisi antamaan huutia niin paljon että ko. firman tehokas työaika menisi sotkun selvittämiseen ja voitot sakkojen maksuun.
GW'n napit valetaan Isossa Britanniassa....ihan oikeesti.
Tulevaisuudessa varmaan tämäkin tulee muuttumaan, mutta silloin tuo alkuperämerkintä tulee varmasti poistumaan pakkauksista. Nythän sitä käytetään selkeästi markkinointikikkana.
M
Ja tämähän ei pidä paikkansa. Jotta EU:n alueella voidaan jonkin tuotteeen olevan eurooppalaista alkuperää täytyy useiden tekijöiden olla kohdallaan. Puhutaan nk. "alkuperäprosenteista". Jonkin esineen suunnittelutyön tekeminen EU:n alueella ei TODELLAKAAN tee siitä eurooppalaista.
Yksikään GW:n kokoluokan yritys ei uskaltaisi kikkailla näillä asioilla sillä tulli ja verottaja tulisi antamaan huutia niin paljon että ko. firman tehokas työaika menisi sotkun selvittämiseen ja voitot sakkojen maksuun.
GW'n napit valetaan Isossa Britanniassa....ihan oikeesti.
Tulevaisuudessa varmaan tämäkin tulee muuttumaan, mutta silloin tuo alkuperämerkintä tulee varmasti poistumaan pakkauksista. Nythän sitä käytetään selkeästi markkinointikikkana.
M
"Kaulaparta huohottaja"
- figunarkki
Nooh... eräs nimeltämainitsematon moderaattori kommentoi:Largo kirjoitti:Enkä muuten tiedä miksi muovailuvahasta ei saisi hyvää wysiwygiä. Värivalikoima on yksipuolinen (vihreä), mutta asentoja voi vaihtaa lennossa. Sitäpaitsi Nurglen demonien kuuluukin olla epämääräisiä limaskoja.
Mitä saadaan kun lätkäistään alustalle kasa p****aa?
WYSIWYGin mukaisia örkki vehiclejä.
(ja keskusteluhan käytiin siinä 24.00-1.00 aikaan[ja muutamien moderaattoreiden terveyden kannalta pidän merkittävänä ettei iceman ja weekkis kuullu sitä])
Mutta aiheeseen. Suosimalla GWn kilpalioita määrätietoisesti ja massalla, ei ole kovin järkevää. Olemme kaikki GW pelien koukussa ja se että GWtä koitetaan ajaa konkurssiin on aika typerää. Ymmärrän että nuoriso (höm höm) koittaa erottua massasta. Mutta emmeköhän me figuiliat erotu jo muutenkin.
-
Goblinisti
- Viesti:
Luultavasti pistämällä mitan lukkoon ja sitten vapauttamalla sen ja antamalla sen keräytyä itsestään ilman hidastusta(toivottavasti saitte selvää mitä tarkoitan).Goblinisti kirjoitti:Miten ne mitat oikein hajoavat? En voi käsittää miten te Sotavasaralaiset hajotatte ne, muuten kun käyttämällä sotavasarana vastustajan figuja kohtaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tai yli 300€...(omakohtaista kokemusta. Katsottiin uutta takkia ja yksi varsin hieno löytyi. Olikos hinta 320€ vai 360€. Jompikumpi).Nostradamus kirjoitti: kuten vaatteisiin, niin äkkiä huomaa farkkujen maksavan 50+ euroa, hienon takin siinä yli 100€
Ah ihanuutta! On NIIN paljon helpompaa kun pystyy kertomaan arvoja 2.5:llä 2.52:n sijasta(kun pitää käyttää senttejä tuuman sijasta kuten on maastoa tehdessä tullut tehtyä).mitassa tuuman pituus lienee 2,5cm kun se oikeasti olisi 2,52cm tjsp
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Suosimalla niitä Mastonin sprayta, halvempia tuuma mittoja ja usein muitakin toimivampia ratkaisuja, aiheutatte itse GWn hintojen nousun! Miettikääs sitä.
Itse olen silti vannoutunut GWn sprayn kannattaja, maksakoot sitten vaikka 3 kertaa enemmän kun Mastonin.
Myös GWn tuumamitan hankkiminen joskus muinoin ei ollut mitenkään hirveä piikki lihassa, mitta kuitenkin kestää hyvissä käsissä monta vuotta. Omani tosin on jo teipattuna muutamasta kohdasta.
Enemmän mua kuitenkin hirvittää se miten paljon syydän rahaa figuihin joita en sitten koskaan kuitenkaan jaksa maalata.
Tähän verrattuna GWn sprayn ja tuumamitan aiheuttama rahallinen katastroofi ei tunnukkaan enää niin isolta.
Itse olen silti vannoutunut GWn sprayn kannattaja, maksakoot sitten vaikka 3 kertaa enemmän kun Mastonin.
Myös GWn tuumamitan hankkiminen joskus muinoin ei ollut mitenkään hirveä piikki lihassa, mitta kuitenkin kestää hyvissä käsissä monta vuotta. Omani tosin on jo teipattuna muutamasta kohdasta.
Enemmän mua kuitenkin hirvittää se miten paljon syydän rahaa figuihin joita en sitten koskaan kuitenkaan jaksa maalata.
Tähän verrattuna GWn sprayn ja tuumamitan aiheuttama rahallinen katastroofi ei tunnukkaan enää niin isolta.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Meinaatko, että GW nostaa hintojaan, koska jotkut ostavat kilpailijoitten halvempia tuotteita? Ei välttämättä mikään hyvä idea...Machiavelli kirjoitti:Suosimalla niitä Mastonin sprayta, halvempia tuuma mittoja ja usein muitakin toimivampia ratkaisuja, aiheutatte itse GWn hintojen nousun! Miettikääs sitä.
Ehei. Logiikkasi menee nimenomaan päinvastoin. Kysyntä määrää hinnat. Niinkauan kuin niitä ostetaan niin kauan hintaa nostetaan kunnes kaava hinta*ostajat ei nouse tai pahimmassa tapauksessa laskee.Machiavelli kirjoitti:Suosimalla niitä Mastonin sprayta, halvempia tuuma mittoja ja usein muitakin toimivampia ratkaisuja, aiheutatte itse GWn hintojen nousun! Miettikääs sitä.
Eli kilpailevat tuotteet nimenomaan pitävät hinnat kurissa. Yksi syy jatkuviin hintojen nousuun on se että GW pystyy. Jos GW:lle olisi vakavasti otettava kilpailija joka tuottaisi yhtä laadukkaita figuja kilpailukykyiseen yhtä helposti yhtä laajaan peliin(eli huomioiden miten iso bisnes GW pelit lähinnä pitäisi olla figuja jotka sopivat GW peleihin) ja kuluttajat siirtyisivät sinne alkaisi GW:lle tulla kiire laskea hintoja ja/tai kehitellä muita keinoja saada kuluttajat takaisin.
Jos mastonit etc eivät myisi en ihmettelisi vaikka spraytkin saisivat hinnannousun samantien.
Käytännössä mikä tahansa firma hinnoittelee tuotteensa mahdollisimman kalliiksi niin pitkään kuin se ei vaikuta menekkiin. Poikkeustilanteita syntyy asiaan, kun yritys joutuu kilpailemaan ja parantamaan tuotteidensa hinta/laatu suhdetta hintaa alentamalla säilyttääkseen tai vallatakseen markkinoita. Tietysti laatu ei ole absoluuttista vaan käsittää myös yrityksen brändin, eli tuote vain mielletään paremmaksi kuin se on. Näinhän se on GWn tapauksessa silloin tällöin.
Jotkut harvat tietysti voivat hinnoitella itseään ulos markkinoilta tieten tahtoen ja siten luoda itselleen brandia ja imagoa eliitti tuotteena. Kalliimpi jostain syystä mielletään myös paremmaksi.
Jotkut harvat tietysti voivat hinnoitella itseään ulos markkinoilta tieten tahtoen ja siten luoda itselleen brandia ja imagoa eliitti tuotteena. Kalliimpi jostain syystä mielletään myös paremmaksi.
Ei välttämättähawkeye kirjoitti:olen todella erittäin pahoillani mutta pakko sanoa....
se on noin 4 kertaa kalliimpaaMachiavelli kirjoitti: Itse olen silti vannoutunut GWn sprayn kannattaja, maksakoot sitten vaikka 3 kertaa enemmän kun Mastonin...
olen ihan oikeasti pahoillani
Jos ostaa GW:n maaleja varastoon alennusmyynneissä...
Sanoo hän jolla n. 20 purkkii GW:n Spraytä hyllyssä
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
-Albert Einstein
Mitä huonoon laatuun tulee, niin nuo edelliset, eli ne kierrekorkkiset, maalipurkit saavat erityismaininnan. Ei pelkästään siksi, että ne nyt vain ovat huonoja (maali kuivuu parissa vuodessa purkkiin aika ikävästi ja purkkien avaaminen vaatii yleensä vasaraa tai talttaa), vaan koska kehitys on mennyt taaksepäin. Ne vanhat valkokantiset purkit ovat edelleen hyviä yli kahdeksan vuoden jälkeenkin ja lisäksi ne saa helposti auki, vaikka se kannen uloke useimmista onkin jo murtunut.
What can change the nature of a man?
Joku täällä kommentoi kuinka esim vaatekertaan menee 250 (voi mennä yli 400 en ole päässyt ostamaan vielä noin kalliita vatteita kyseisen harrastuksen taki
mutta mahdollista se on) niin loppujen lopuksi suomenkaltaisessa maassa takki on pakollinen muttei figu-army. JA sprayn ja mittojen hinnoista jos 5€ostotilanteessa tuntuu pieneltä ("mitäs 5 egee ku pääsee helpolla") niin laseppa pari purkkia maalia yks mitta ja kaikkea tilpejööriä vaikka vuoden ajalta niin tappio verrattuna kilpailijoiden tuotteisiin on jo mahtava aktiivisillla figuilijoilla voi nousta satoihin euroihin...
PS. Revellin pienoismaaliliima (muoveille) rokkaa! Suurempi puteli semmonen metallinen todella ohut "pilli" josta liima tulee takaa tarkkuuden eikä se ole kertaakaan menny jumiin vaikka pidin yli vuoden tauon sen käyttämisessä (pienoismalleista figuihin siis.) ja ilmeisesti läheisestä tietonikkarista saa jotain muovisille pienoismalleille tarkotettuja "game color" maaleja jiden värien nimet ja sävyt vaikuttaa vastaavilta gw:seen ja edullisempia olivat (en muista kuinka paljon) mutta vaikuttavat kokeilemisen arvoisilta, lähetän lisää tietoja kokeilutuloskista.
PS. Revellin pienoismaaliliima (muoveille) rokkaa! Suurempi puteli semmonen metallinen todella ohut "pilli" josta liima tulee takaa tarkkuuden eikä se ole kertaakaan menny jumiin vaikka pidin yli vuoden tauon sen käyttämisessä (pienoismalleista figuihin siis.) ja ilmeisesti läheisestä tietonikkarista saa jotain muovisille pienoismalleille tarkotettuja "game color" maaleja jiden värien nimet ja sävyt vaikuttaa vastaavilta gw:seen ja edullisempia olivat (en muista kuinka paljon) mutta vaikuttavat kokeilemisen arvoisilta, lähetän lisää tietoja kokeilutuloskista.
Tuo Revell on minusta aivan hyvä liima, kyllä, mutta minulla se kyllä on (siis se metalli-putki) mennyt aika usein tukkoon, tai kestää jonkin aikaa ennen kuin tulee ulos.
GW:n siveltimet ovat kyllä aika huonoja hinta-laatu suhteeltaan, vanha joka minulla oli muutama vuosi sitten vielä kun kokoilin pienoismalleja, kesti pari vuotta ennen kuin lopetin, ja olisi varmaan vieläkin kunnossa, ellei olisi koiraa...
Figujen laatua en kommentoi muuten kuin siten että ihan hyvin ne tuntuvat toimivan, eli eivät kovin helposti rikkoonnu. GW:n maalit ovat kyllä minusta aivan hyviä, itse asiassa niitä maaleja joita olen kokeillut, niin GW on laadultaan paras. Ja purkitkin ovat nyt hyvät, ei tarvitse tapella näiden kanssa aukaisemisesta, tosin yksi purkki on hieman hajalla, tämä tosin oli oma möhlini. Ja ei, en ole kokeillut Mastonia.
Pointtini on se, että GW:n tuotteet eivät ehkä ole parhaita mahdollisia, niin ne ovat silti käteviä, ja ennen kaikkea: Nämä löytää helpoiten, tuntuu tutuimmalta ja ovat aivan hyviä käytännössäkin.
GW:n siveltimet ovat kyllä aika huonoja hinta-laatu suhteeltaan, vanha joka minulla oli muutama vuosi sitten vielä kun kokoilin pienoismalleja, kesti pari vuotta ennen kuin lopetin, ja olisi varmaan vieläkin kunnossa, ellei olisi koiraa...
Figujen laatua en kommentoi muuten kuin siten että ihan hyvin ne tuntuvat toimivan, eli eivät kovin helposti rikkoonnu. GW:n maalit ovat kyllä minusta aivan hyviä, itse asiassa niitä maaleja joita olen kokeillut, niin GW on laadultaan paras. Ja purkitkin ovat nyt hyvät, ei tarvitse tapella näiden kanssa aukaisemisesta, tosin yksi purkki on hieman hajalla, tämä tosin oli oma möhlini. Ja ei, en ole kokeillut Mastonia.
Pointtini on se, että GW:n tuotteet eivät ehkä ole parhaita mahdollisia, niin ne ovat silti käteviä, ja ennen kaikkea: Nämä löytää helpoiten, tuntuu tutuimmalta ja ovat aivan hyviä käytännössäkin.
blaa blaa aargh
Tukkeentuneen metalliputken saa auki tulitikulla. Pidetään pihdeillä kiinni niin ei mene kuuma liima sormille tai höyryt nenään.
Ihan totta mitä sanot gw:n tuotteista, mutta minusta ei kyllä kannata sen takia ostaa hintalaatusuhteeltaan heikompaa tavaraa koska sen saa samasta kaupasta kuin figut. K-rautaan tai vastaavaan ei voi olla kauhean raskasta kävellä silloin harvoin kun tarvitsee uuden sormiporan.
Ihan totta mitä sanot gw:n tuotteista, mutta minusta ei kyllä kannata sen takia ostaa hintalaatusuhteeltaan heikompaa tavaraa koska sen saa samasta kaupasta kuin figut. K-rautaan tai vastaavaan ei voi olla kauhean raskasta kävellä silloin harvoin kun tarvitsee uuden sormiporan.
Niin, minä se huomautin vaatekerran hinnasta, ihan vain rinnastaakseni jonkun muutaman euron säästön johonkin muuhun välttämättömään hankintaan. Ja mitä tuuman pituuteen tulee (Tneva, en ymmärtänyt kommenttiasi täysin...), niin eihän se pari millin kymmenystä teekään mitään, kun kyseessä on joku 6 tuuman liike, mutta joskus mahdollisissa 48 tuuman ampumisissa sillä on jo merkitystä, kuten joku jo sanoi, olikohan Murhe tai Captain.
Toki siinä on oma "pointti", että kun kaiken saa kätevästi yhden katon alta (GW, Fantsula), niin kaikki tulee helposti ostettua sieltä. Nyt kuitenkin löytyy mm. Sotataito, josta olen ainakin itse jo tavaraa kantanut hieman päälle satasella, ja kyseiseen firmaan tulen jatkossakin rahani syytämään. Halvemmalla, parempia ja lähempää, niin miksikäs ei. Hintatietoinen kuluttaja tietää, mistä mitäkin kannattaa ostaa, muut menevät "massan mukana" ja ostavat kaiken siltä yhdeltä ainoalta firmalta. Ja GW todellakin tietää, mitä tekee, kuten Captain (?) jo sanoikin. Ostajat ovat uskollisia yhdelle firmalle, ja ostajat eivät ole kovin hintatietoisia, vai kuinka se meni. Toisin sanoen GW osaa kyllä nostaa hintoja niin kauan, kunnes "karva katakaisee kamelin selän", ja joku suuri ostajaryhmä marssii liikkeen oven ohitse. Luulisin, että jotain tuonsuuntaista muutosta on jo hieman tulemassa, sillä ainakin täällä foorumilla Vallejon maalit ovat yleistyneet esim. verrattuna tilanteeseen pari vuotta sitten, sekä muiden firmojen pelit ovat saamassa jalansijaa; Conffi ja Ragi tekevät tuloaan, ja mahdollisesti jopa warlordkin saisi pari pelaajaa.
No, enpä tiedä, mikä "pointti" tällä viestillä oli, boostaan vaan postcounttiani. Näyttää (jälleen kerran) vääntyvän "sikakallista"-väännöksi tämäkin keskustelu, mutta minkäs sille mahtaa. Vakioaiheita, josta jaksetaan vängätä aina vaan uudestaan ja uudestaan.
Toki siinä on oma "pointti", että kun kaiken saa kätevästi yhden katon alta (GW, Fantsula), niin kaikki tulee helposti ostettua sieltä. Nyt kuitenkin löytyy mm. Sotataito, josta olen ainakin itse jo tavaraa kantanut hieman päälle satasella, ja kyseiseen firmaan tulen jatkossakin rahani syytämään. Halvemmalla, parempia ja lähempää, niin miksikäs ei. Hintatietoinen kuluttaja tietää, mistä mitäkin kannattaa ostaa, muut menevät "massan mukana" ja ostavat kaiken siltä yhdeltä ainoalta firmalta. Ja GW todellakin tietää, mitä tekee, kuten Captain (?) jo sanoikin. Ostajat ovat uskollisia yhdelle firmalle, ja ostajat eivät ole kovin hintatietoisia, vai kuinka se meni. Toisin sanoen GW osaa kyllä nostaa hintoja niin kauan, kunnes "karva katakaisee kamelin selän", ja joku suuri ostajaryhmä marssii liikkeen oven ohitse. Luulisin, että jotain tuonsuuntaista muutosta on jo hieman tulemassa, sillä ainakin täällä foorumilla Vallejon maalit ovat yleistyneet esim. verrattuna tilanteeseen pari vuotta sitten, sekä muiden firmojen pelit ovat saamassa jalansijaa; Conffi ja Ragi tekevät tuloaan, ja mahdollisesti jopa warlordkin saisi pari pelaajaa.
No, enpä tiedä, mikä "pointti" tällä viestillä oli, boostaan vaan postcounttiani. Näyttää (jälleen kerran) vääntyvän "sikakallista"-väännöksi tämäkin keskustelu, mutta minkäs sille mahtaa. Vakioaiheita, josta jaksetaan vängätä aina vaan uudestaan ja uudestaan.
- Lord_Fudginton