GW:n huono laatu.
- figunarkki
Jep... tämä on totta. Minä jo 10 vuotiaana älysin homman, ja sain luokka kaverini itkemään kun se taas tavalliseen tapaansa lesotti kuinka kalliit housut sillä on, ja kuinka kalliin puukon se oli ostanu jne. ärähdin kylmästi:Murhe kirjoitti:Jotkut harvat tietysti voivat hinnoitella itseään ulos markkinoilta tieten tahtoen ja siten luoda itselleen brandia ja imagoa eliitti tuotteena. Kalliimpi jostain syystä mielletään myös paremmaksi.
"ootpa sitte tehny p****at kaupat"
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Zob kirjoitti:Joku täällä kommentoi kuinka esim vaatekertaan menee 250 (voi mennä yli 400)
Hmm... Itselläni pelkät vaatteet mitä pidän päivittäin on noin 850e.
Mutta asiaan. Itse en miellä Citadelin sprayta 7.5e paremmaksi kuin mastonia, ja noiden myyntipaikoilla on noin 100m eroa, ja sen matkan kummiskin kävelen bussipysäkille. Joten ei ole varmaan ihmekkään miksi pidän mastonista enemmän.
Citadel liimaan taas en ole koskenut sen jälkeen kun löysin Euroshopista 2x pikaliima purkkia á 1e, ja teho on super attackin tasoista.
Maaleissa taas pidän Citadelista ja Vallejosta aikalailla saman verran, mutta Vallejo voittaa hinta\määrä suhteessa.
Siveltimet ostan aina Rovaniemeltä eräästä ns."kuvataide" liikkeestä. Ja pirun hyviä siveltimiä ovatkin!
The small boys have come to see me hang
En kyllä tiedä minkälaisia vaatteita pidät, mutta ns. hevareillahan tuo ei ole ihmekään kun superduber raskaat ja puolimetalliset buutsitkin maksavat siinä 300 e... Siihen sitten vielä nahkatakki, parit merkkilliset mustat paidat ja hilfigerin kalsarit niin se on siinä.Tohtori-SyFilis kirjoitti:Hmm... Itselläni pelkät vaatteet mitä pidän päivittäin on noin 850e.
Vitsailut sikseen ja asiaan. Ainoa gw:n tuotteista säännöllisesti käyttämäni kamat ovat maalit, jotka tulevat ajan mittaan syrjäytettyä vallejon maaleilla (pitkälti niin nytkin, vaikkakin vallejolta on sävyjä reilusti vähemmän) ja pin vice. Porastakin ovat terät vaihtuneet prisman poranteriin, pari euroa muistaakseni kolme terää, eli reilusti halvempia, kuin gw:n omat. Kestävyyskin on paljon parempaa. Vallejon maalien paremmuudesta voi lukea enemmän vaikka kuinka monesta ketjusta ympäri sotua.
Citadelin muoviliimaakin käytän vielä joskus, jos muut ovat hukassa, kun ihan käypää kamaa sekin oikeastaan on. Hinta vain pilaa senkin. Metalliliima taas on suhteellisen köpöä, itse käytän jotain cascon liimaa, en nyt muista mitä sorttia se on, jotain pikaliimaa vastaavaa kumminkin.
Tarkoitat varmaan Hyvärisen taidekauppaa, sieltä olen itsekin ostanut siveltimeni tähän saakka. Näyttäisit asuvan pääkaupunkiseudulla, sieltä luulisi saavan parempiakin pensseleitä, mutta omapa on valintasi.Tohtori-SyFilis kirjoitti:Siveltimet ostan aina Rovaniemeltä eräästä ns."kuvataide" liikkeestä. Ja pirun hyviä siveltimiä ovatkin!
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Tuo hintojen nousuun viittaava väite on yhtä tosi kuin se että piratismi on syynä esim. levyjen korkeaan hintaan. Riippumatta tilanteesta myyjä laskuttaa AINA niin paljon kuin voi, piste. Hinta ei aina tarkoita samaa kuin laatu.Machiavelli kirjoitti:Suosimalla niitä Mastonin sprayta, halvempia tuuma mittoja ja usein muitakin toimivampia ratkaisuja, aiheutatte itse GWn hintojen nousun! Miettikääs sitä.
Itse olen silti vannoutunut GWn sprayn kannattaja, maksakoot sitten vaikka 3 kertaa enemmän kun Mastonin.
Myös GWn tuumamitan hankkiminen joskus muinoin ei ollut mitenkään hirveä piikki lihassa, mitta kuitenkin kestää hyvissä käsissä monta vuotta. Omani tosin on jo teipattuna muutamasta kohdasta.
Enemmän mua kuitenkin hirvittää se miten paljon syydän rahaa figuihin joita en sitten koskaan kuitenkaan jaksa maalata.
Tähän verrattuna GWn sprayn ja tuumamitan aiheuttama rahallinen katastroofi ei tunnukkaan enää niin isolta.
-
Stenvall
Asiaa. Täyttä asiaa.figunarkki kirjoitti:Jep... tämä on totta. Minä jo 10 vuotiaana älysin homman, ja sain luokka kaverini itkemään kun se taas tavalliseen tapaansa lesotti kuinka kalliit housut sillä on, ja kuinka kalliin puukon se oli ostanu jne. ärähdin kylmästi:Murhe kirjoitti:Jotkut harvat tietysti voivat hinnoitella itseään ulos markkinoilta tieten tahtoen ja siten luoda itselleen brandia ja imagoa eliitti tuotteena. Kalliimpi jostain syystä mielletään myös paremmaksi.
"ootpa sitte tehny p****at kaupat"
En voi ymmärtää henkilöitä, jotka kehuskelevat vaatteidensa kalleudella. Olkoonkin siinä vaatteessa "Made in U.S.A/Italy/France/England/EU/Germany/Et cetera", se on kuitenkin ainakin osaksi tehty lapsityövoimalla jossakin kehitysmaassa. Siinä voi sitten olla tyytyväinen ajatellessaan nälissään olevaa pientä lasta, jolla itsellä on rääsyt päällä, kun hänen ilman palkkaa valmistamansa vaate on myyty ylikansallisen yhtiön kautta (huom. ylikansalliset yhtiöt eivät itse niitä vaatteita valmista, vaan teettävät pienemmillä tehtailla kehitysmaissa) rikkaalle länsimaiselle ihmiselle, joka sitten kehuskelee kaverilleen sillä. Onko se sitten hauskaa, onko?
En väitä todellakaan, etten tukisi suuryhtiöitä. Tuen itseasiassa hyvin paljon, varmaan suunnilleen, mitä keskivertoihminen. Miksi sitten kirjoitin tämän? En tiedä tosiaan. Koko maailmahan ei olisi tälläinen, jos kapitalismia ei olisi. Eri asia olisiko se parempi vai huonompi. En osaa todellakaan siihen vastata.
-Chosen "jeesustelija" Stenvall, joka on kuitenkin sitä mieltä, että "Reilun kaupan" tuotteet ovat huijausta.
Itse asiassa olen lukenut tuon jutun "Kuluttajan oppaasta" (en muista tarkkaa nimeä, mutta yritän etsiä, jossain se minulla on). Se saattaa hyvinkin olla toki aktivistien propagandaa, mutta jotenkin luottaisin heihinkin enemmän kuin suuryhtiöihin.hypsilurus kirjoitti:Ja tämähän ei pidä paikkansa. Jotta EU:n alueella voidaan jonkin tuotteeen olevan eurooppalaista alkuperää täytyy useiden tekijöiden olla kohdallaan. Puhutaan nk. "alkuperäprosenteista". Jonkin esineen suunnittelutyön tekeminen EU:n alueella ei TODELLAKAAN tee siitä eurooppalaista.Chosen kirjoitti:Ei luultavasti. Tosin sehän ei olisi mitenkään uutta. Kaikki muotivaatteet, vaikka niissä lukisikin "Made in France/Italy/jne." tehdään Kaukoidässä. Ainoastaan suunnittelu tapahtuu "Made in:ssä".
Viimeksi muokannut Stenvall, Ke 16.02.2005 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En jaksa lukea topikkia läpi (vaikuttaa toodella mielenkiin...zzzz....) joten en tiedä tuliko tämä jo ilmi, mutta jos GW rupee pännimään niin nokka kohti Rackhamin ihmeellistä maailmaa!
OT:Hei! Vaikka minä olenkin hevari, päälläni olevat vaatteet maksoivat 25e! toisaalta se johtuu siitä, että olen tällä hetkellä bokserit jalassa, ja t-paita päällä... OT.
Minä käytän vain GWeen figuja ja siveltimiä, enkä aina figujakaan. Muualta saa paljon parempia liimoja ja sprayta. Kaikki gween ohesituotteet on todella huonoja, ja puut ala-arvoisia.
Minä käytän vain GWeen figuja ja siveltimiä, enkä aina figujakaan. Muualta saa paljon parempia liimoja ja sprayta. Kaikki gween ohesituotteet on todella huonoja, ja puut ala-arvoisia.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Haluaisin tietenkin tietää mitenkä nuo rackhamin omituiset ukkelit liittyvät GW:n ei-figu oheistuotteisiin? Ei näyttäisi tuolta rackhamin kaupastakaan löytyvän minkäänlaisia siveltimiä, maaleja tai liimoja, ellei niitä ole sitten erittäin ovelasti piilotettu. Ja eikös se kuulu yleisiin vinkkeihin lukea aina threadit läpi, tai ainakin selvittää mistä on kyse, ennen kuin postaa viestin? Tämä on hyvä tapa välttää naurunalaiseksi joutumista ja se myös kohottaa foorumin tasoa kun viestitkin jotenkin liittyvät asiaan mistä puhutaan.Weekender kirjoitti:En jaksa lukea topikkia läpi (vaikuttaa toodella mielenkiin...zzzz....) joten en tiedä tuliko tämä jo ilmi, mutta jos GW rupee pännimään niin nokka kohti Rackhamin ihmeellistä maailmaa!
Mutta lopetanpas ystävällisen Admin-setämme pilkkaamisen, ja siirryn asiaan. Ei ole uusi tieto että GW:n oheistuotteet ovat kuraa. Niitä markkinoidaan lähinnä nuoremmille harrastajille, jotka eivät tiedä paremmasta. Moraalitonta? Kenties, mutta rahaa siitä tulee ja paljon.
Tämäkin threadi alkaa jo olla vetelemässä viimeisiään, pointti on jo löydetty ja sitä on toistettu useasti. Älykäs kuluttaja ei osta heikompilaatuisia tuotteita kalliilla, vaan siirtyy toisen valmistajan tuotteisiin. Citadelin oheistuotteet ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (voimme tapella loputtomiin maaleista, normaaleista ja spray, pääsemättä minkäänlaiseen lopputulokseen) selvästi muita, yhtä hyviä tai parempia, vaihtoehtoja paljon kalliimpia. Eli järkevä kuluttaja ei siis laita rahojaan Citadelin tuotteisiin. Yksinkertaista.
Laadusta sen kummemmin puhumatta...
GW:n vahvuus on aina ollut siinä, että se tarjoaa täyden paketin suoraan käteen. Örkkikirjassa on örkkien statit, figut tulevat paketissa jossa lukee "örkkejä", paketin takana lukee millä citadel-maaleilla ne maalataan, yksityiskohtien maalaamiseen käytetään sutia nimeltä yksityiskohtasuti ja sitä rataa. Figumaailma on kokonaisuutena niin käsittämättömän laaja ja mutkikas, että aloittelijalta menisi helposti sormi suuhun. Ilman kädestä pitäen opastusta jäisi helposti kokonaan aloittamatta. GW tarjoaa hyvin yksinkertaiset ja selkeät ohjeet, joilla pääsee alkuun. Koko roskan saa samasta kaupasta ja kaikki liikkuvat osat sopivat toisiinsa. Väki maksaa yksinkertaisesti tästä mukavuudesta. Kun ei tarvitse jahdata joka osaa eri kaupasta ja arpoa niiden yhteensopivuudesta, jää enemmän aikaa itse harrastukselle.
Systeemin hyvät puolet näkee helposti. GW-pelien harrastajamäärä on omaa luokkaansa ja turnausten järjestäminen verrattaen helppoa Hornan Kuusessakin. Aloituskynnys on matala ja mukaan pääsee todella helposti, kunhan vain lompakko on tarpeeksi tukevassa kunnossa.
Huono puoli on sitten se, että tällainen kaiken valmiiksi syöttäminen näyttää rajoittavan voimakkaasti oman ajattelun kehittymistä. Kun muita vaihtoehtoja ei tarvitse edes harkita, niiden olemassaolostakaan ei tarvitse olla tietoinen. GW:n kannalta tämä on tietysti hyvä juttu ja siksi se onkin pyrkinyt jatkuvasti laajentamaan tarjontaansa esimerkiksi juuri työkaluihin ja tarvikkeisiin. Tavoitteena on, ettei harrastajan ikinä tarvitse mennä kilpailevaan kauppaan. Hintalappuun voi samalla säätää hiukan "mukavuuslisää". Myyntikäyrästä näkee kyllä, milloin kipuraja ylittyy. Kun pysyy niukasti rajan alla, harrastajien enemmistö pysyy uskollisina.
Onhan tämä edelleen helppoa ja yksinkertaista, mutta samalla jää hyvin paljon kokematta. Kannattaa siis tutustua vaihtoehtoihin heti kun harrastuksen alkeet alkavat olla hallussa. Chaos spawnina voi todellakin käyttää muutakin kuin virallista "one form fits all" -ratkaisua. Baseihin voi käyttää mitä tahansa flokkia, hiekkaa, oreganoa tai kahvia kunhan se vain näyttää hyvältä. Ne jotka vaativat yhteen firmaan sitoutumista ovat yleensä mieleltään heikkoja ja yrittävät peitellä omaa mielikuvituksettomuuttaan vaatimalla muita samaan muottiin. Ei tarvitse totella. Toisaalta ei ole myöskään pakko etsiä väkisin kilpailevaa kamaa, jos tahtoo pitää harrastuksensa yksinkertaisena ja kohtuuden rajoissa. GW-tuotteiden kanssa pärjää kyllä vaikka hautaan asti, jos tykkää helposta ja nopeasta eikä hinta hirvitä liikaa.
GW:n vahvuus on aina ollut siinä, että se tarjoaa täyden paketin suoraan käteen. Örkkikirjassa on örkkien statit, figut tulevat paketissa jossa lukee "örkkejä", paketin takana lukee millä citadel-maaleilla ne maalataan, yksityiskohtien maalaamiseen käytetään sutia nimeltä yksityiskohtasuti ja sitä rataa. Figumaailma on kokonaisuutena niin käsittämättömän laaja ja mutkikas, että aloittelijalta menisi helposti sormi suuhun. Ilman kädestä pitäen opastusta jäisi helposti kokonaan aloittamatta. GW tarjoaa hyvin yksinkertaiset ja selkeät ohjeet, joilla pääsee alkuun. Koko roskan saa samasta kaupasta ja kaikki liikkuvat osat sopivat toisiinsa. Väki maksaa yksinkertaisesti tästä mukavuudesta. Kun ei tarvitse jahdata joka osaa eri kaupasta ja arpoa niiden yhteensopivuudesta, jää enemmän aikaa itse harrastukselle.
Systeemin hyvät puolet näkee helposti. GW-pelien harrastajamäärä on omaa luokkaansa ja turnausten järjestäminen verrattaen helppoa Hornan Kuusessakin. Aloituskynnys on matala ja mukaan pääsee todella helposti, kunhan vain lompakko on tarpeeksi tukevassa kunnossa.
Huono puoli on sitten se, että tällainen kaiken valmiiksi syöttäminen näyttää rajoittavan voimakkaasti oman ajattelun kehittymistä. Kun muita vaihtoehtoja ei tarvitse edes harkita, niiden olemassaolostakaan ei tarvitse olla tietoinen. GW:n kannalta tämä on tietysti hyvä juttu ja siksi se onkin pyrkinyt jatkuvasti laajentamaan tarjontaansa esimerkiksi juuri työkaluihin ja tarvikkeisiin. Tavoitteena on, ettei harrastajan ikinä tarvitse mennä kilpailevaan kauppaan. Hintalappuun voi samalla säätää hiukan "mukavuuslisää". Myyntikäyrästä näkee kyllä, milloin kipuraja ylittyy. Kun pysyy niukasti rajan alla, harrastajien enemmistö pysyy uskollisina.
Onhan tämä edelleen helppoa ja yksinkertaista, mutta samalla jää hyvin paljon kokematta. Kannattaa siis tutustua vaihtoehtoihin heti kun harrastuksen alkeet alkavat olla hallussa. Chaos spawnina voi todellakin käyttää muutakin kuin virallista "one form fits all" -ratkaisua. Baseihin voi käyttää mitä tahansa flokkia, hiekkaa, oreganoa tai kahvia kunhan se vain näyttää hyvältä. Ne jotka vaativat yhteen firmaan sitoutumista ovat yleensä mieleltään heikkoja ja yrittävät peitellä omaa mielikuvituksettomuuttaan vaatimalla muita samaan muottiin. Ei tarvitse totella. Toisaalta ei ole myöskään pakko etsiä väkisin kilpailevaa kamaa, jos tahtoo pitää harrastuksensa yksinkertaisena ja kohtuuden rajoissa. GW-tuotteiden kanssa pärjää kyllä vaikka hautaan asti, jos tykkää helposta ja nopeasta eikä hinta hirvitä liikaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Oli pakko osallistua. 
Oma armeijani koostuu suurimaksi osaksi vanhemmista figuista (3&4ed.). Pidettyäni useamman vuoden tauon pelaamisesta (n.wd200:sta n280:en) ostin uusia figuja ja jatkoin pelaamista. En tiedä kuvittelenko vaan vai onko uusissa metallifiguissa tolkuttomasti enemmän p***aa kuin vanhoissa. Tarkoitan ylimääräistä metallia, mikä pursuaa muotin saumakohdista. En muista, että olisin joutunut niin pitkään ja hartaasti puhdistamaan vanhoja figujani. Ja sitten kehtaavat vielä korottaa hintoja! petskules!
Kokeilkaa muuten gw:n virallisella foorumilla kritisoida hintoja tai laatua ja ottakaa aikaa kuinka nopeasti moderaattori iskee delete ja lock nappuloilla...
Oma armeijani koostuu suurimaksi osaksi vanhemmista figuista (3&4ed.). Pidettyäni useamman vuoden tauon pelaamisesta (n.wd200:sta n280:en) ostin uusia figuja ja jatkoin pelaamista. En tiedä kuvittelenko vaan vai onko uusissa metallifiguissa tolkuttomasti enemmän p***aa kuin vanhoissa. Tarkoitan ylimääräistä metallia, mikä pursuaa muotin saumakohdista. En muista, että olisin joutunut niin pitkään ja hartaasti puhdistamaan vanhoja figujani. Ja sitten kehtaavat vielä korottaa hintoja! petskules!
Kokeilkaa muuten gw:n virallisella foorumilla kritisoida hintoja tai laatua ja ottakaa aikaa kuinka nopeasti moderaattori iskee delete ja lock nappuloilla...
"She was only halflings doughter"
-Boris Bullroarer
-Boris Bullroarer
Ja jos alkaa muoti-ilmiö nimeltä "Rackhamin fanittaminen" pännimään voi vaihtaa foorumia?Weekender kirjoitti:En jaksa lukea topikkia läpi (vaikuttaa toodella mielenkiin...zzzz....) joten en tiedä tuliko tämä jo ilmi, mutta jos GW rupee pännimään niin nokka kohti Rackhamin ihmeellistä maailmaa!
Löytyykö tätä netissä? missä?Largo kirjoitti:Nostelkoon hintoja minun puolesta, kunhan nostaa figujen laatua samassa suhteessa, mikä minun mielestäni onkin tapahtunut. Säästää voi kaikesta muista pelitarvikkeista helposti ja figuistakin voi vaikka miten kunhan miettii. Ostaa käytettyinä ja rakentaa muovimiehistä eliittejä. Ainakin portentissa on elämää suurempi ketju kaiken maailman cheapass-tempuista.
Nurgle-legioona muovailuvahasta. Woundaukset voi merkata tökkimällä ukkoihin reikiä.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
- DJ_Silverpig
Jos meinaat tuota portentin ketjua, mitäpä jos kirjoittaisit kuukkeliin hakusanaksi portent ja sieltä klikkaisit forums! :OLeksa kirjoitti:Löytyykö tätä netissä? missä?Largo kirjoitti:Nostelkoon hintoja minun puolesta, kunhan nostaa figujen laatua samassa suhteessa, mikä minun mielestäni onkin tapahtunut. Säästää voi kaikesta muista pelitarvikkeista helposti ja figuistakin voi vaikka miten kunhan miettii. Ostaa käytettyinä ja rakentaa muovimiehistä eliittejä. Ainakin portentissa on elämää suurempi ketju kaiken maailman cheapass-tempuista.
Nurgle-legioona muovailuvahasta. Woundaukset voi merkata tökkimällä ukkoihin reikiä.
Possu