"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ratsujyrä.

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei ollutkaan kovin vanha, tämän kuun aikana kirjoitettu. kaaoksella halvinta letäjä diverttaajia ovat furyt, maksavat 15 pistettä kappale eikä näillä tee muuta kun metsästää sorsia ja sotakoneita
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Melek_Horryna kirjoitti:Ei ollutkaan kovin vanha, tämän kuun aikana kirjoitettu. kaaoksella halvinta letäjä diverttaajia ovat furyt, maksavat 15 pistettä kappale eikä näillä tee muuta kun metsästää sorsia ja sotakoneita
Furyt eivät kykene yllämainittuun "diverttaamiseen", koska ovat skirmishereitä ja täten rankkaavat chargaajan mukaan (ah, kaunis lause).

Käyttökelpoisia pörröt on silti, kuten oikeastaan kaikki muutkin flying unitit. 20" charge 360° lossilla on kova juttu, varsinkin pakenivien yksiköiden chargettamiseen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Yksi vaihtoehto on käyttää "hit and run" taktiikkaa,mustille ritareille on myrkkyä kun wolf ja boar chariotit iskevät vuorotellen.Sama pätee muihinkin tietyissä määrin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Missä kohden sääntö/kaaoskirjaa lukee, että furyt ovat skirmishereitä? itsekin olen asian näin ymmärtänyt mutten ole löytänyt mustaa valkoisella.......
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Furyt ovat unit of flyers, ja unit of flyersit ovat skirmaajia.
Hakkelus

Viesti Kirjoittaja Hakkelus »

minä löysin tälläisen taktisen asettelun jota yritän nyt esittää hienolla grafisella taidon näytteelläni, en tiedä kyllä että tulisiko tämä toimimaan, mutta itselläni tuli tälläinen ajatus, helffeillä toteutan tämän esimerkin, mutta voi soveltaa muihin armeejoihin:
B: Bolt thrower
S:SWordmasters of hoeth
P:Spearmans
X: on vastustajan joukkoa
_:väli
Ja tästä alkaa grafinen yritykseni:

___xxxx_____ss
___xxxx_____ss
___________ ss
___________ ss
__pppp_____ ss
__pppp
__pppp

_______b b

Tarkoitukseni ymmärtää ken ymmärtää, eli pakotan ne hyökkäämään spearmanien kimppuun jonka jälkeen swordmanit kylkeen, jos päättävät hyökätä swordmanien kimppuun nuolitykit puuhaan ja tuhoamaan siitä sivusta suoraan kokojoukko.
Okei taktiikan heikkous on se että oma armeeja tuossa maksoi paljon enemmän, mutta ei takerruta sellaiseen :P
CratZ

Viesti Kirjoittaja CratZ »

En kyllä ole tullut ajatelleeksi että vastustaja voisi olla niin tyhmä että toisi ne hepat noin lähelle. itse ainakin jäisin sinne kauemmaksi mistä itse saan charge etäisyyden mutta vastustaja ei. ja sieltä kauempaa sitten swordukkojen kylkeen. itse laittasin tuossa pelkät keihäs ukot ehkä boltterin suojaksi. tosin hyvähän se on aina olettaa että vihollisella on vain tuo yksi unitti koko armeijassa ja flankit olisi turvassa. No joo, mutta tää ei nyt ehkä oo ketjun virallinen aihe enkä ees osaa pelata....

käynyt mielessä sellanen että jos tuo +1 armor save mountedin ansiosta auttaisi vain closiksessa. olisiko sellanen mitenkin epätasapainossa?? sillon noita ainakin voisi ampua ehkä helpommin? ja tulevat sen verran lujaa sieltä että et montaa vuoroa tiputtele? helpottas kummasti jos ehtis ampua niitä kun olis vain 3+ save. mutta joo onhan noita +1 savejakin joihin tää ei tunnu missään ja ehkä 3+ saveen saa liian helpolla paniikkia (ottakaa vaikka D8 käyttöön hyvä GW:n porukka nii ei tulis näin suuria eroja todennäköisyyksissä!!) tai että kaikki cavalry löytys sieltä specialin puolelta (bretit tosin jouduttaisiin muokkaamaan.) no turha mun on tänne vinkua koska ei se saa gamessia muuttamaan sääntöjä.

no onhan kaikilla joukkueilla jotain strena porukkaa jolla näitä purkkeja voi avata. kiva tosin että monesti se vaatii great weaponin. "odotas kun pääsen lyömään nii jo tippuu sun hepat... ai mutta katsos, sähän lyöt eka. oho tapoit taas kauheen läjän porukkaa eli en lyö takasin. no ei se mitään koska mä laitan nää str 3 äijät flankkiin. joo, kato muutama melkee woundas... mitä ei yhtään ykköstä??? kylläpä sä munkitit taas....." eipä se bolt throweri paljoakaa auta ku et ehi kaikkia ampua ku kaverin ritarit on jo konetta hakkaamassa.

mun pointti on siis se että älkää välittäkö mun jutuista :D
Hakkelus

Viesti Kirjoittaja Hakkelus »

Oli muuten ihmeen hyvä pointti ;D

PS: toi mun juttu on tyhmää pelaajaa vastaan tarkotettu joka ei osaa ajatella järkevästi ja jonka muut yksiköt ovat kaukana harmailla mannuilla.
Teclis - High loremaster

Viesti Kirjoittaja Teclis - High loremaster »

"odotas kun pääsen lyömään nii jo tippuu sun hepat... ai mutta katsos, sähän lyöt eka. oho tapoit taas kauheen läjän porukkaa eli en lyö takasin. no ei se mitään koska mä laitan nää str 3 äijät flankkiin. joo, kato muutama melkee woundas... mitä ei yhtään ykköstä??? kylläpä sä munkitit taas....." eipä se bolt throweri paljoakaa auta ku et ehi kaikkia ampua ku kaverin ritarit on jo konetta hakkaamassa. "

Toi oli iha hyvää huumoria heh :D!

No sanoisinpa että heavens ja paljon cavalryä cavalryä vastaan niin toimii!! (boltterit myös todella hyviä jos vaikka vetää flankistä niin että läpäisee kaikki hepat koko unitissä!) Heavensin D6 S4 no armour saves loitsu on todella hyvä sillä siinä ei myöskään ole rangea (maagit hepan päälle ja pakoilemaan :))
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
Warrior

Viesti Kirjoittaja Warrior »

Taitaapi olla nykyisillään 24'' range, mutta silti todella hyvä.
I'm a pacifist on acid trip.
Zelekendel

Re: Ratsujyrä.

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Paradox kirjoitti: Historiallisesti osuvaa, olivathan ritarit ennen ruudin keksimistä melkoisen pysäyttämättömiä - mutta pelillisesti varsin valitettavaa.
Ja missähän ja milloin se ruuti taas keksittiinkään? Ei oltu ritareista sanan varsinaisessa merkityksessä kuultukaan.

No, tarkoitat varmaan käyttökelpoisten tuliaseiden keksimistä tuolla.
Hassuahan on, että tässä pelissä handgunnerit toimivat erittäinkin tehokkaasti (tulitehon ollessa suurempi kuin jousten, samoin kantaman), halberdit (ratsuväentappoase) ja piket ovat käytössä. No, pikeillähän on sentään säännöt ratsuväen pysäyttämiseen - kunnon läjä 1+ - saven ritareita vaan valitettavasti kestää pikeja liiankin hyvin, ja keihäillä taas ei tee mitään ratsuväelle (joka on älytöntä, kyseessä sentään oli yksi muinaisen sodankäynnin peruslaeista). Suurin ongelma taitaa olla se, että hevosten kimppuun ei voi hyökätä.
Skinkki

Viesti Kirjoittaja Skinkki »

semmonen asia mikä on liskoilla toiminu on ollu veteran gleaming pendantilla roskiksissa ja skinkit eteen, bretsku rynnii ja mun closis vuorolla ne on kroxeissa jollon mä käytän pendantin ja kroxit lyö eka, toiminu kaikkea cavalrya vastaan. bretskut pitää saada jumitettuu johonki muuten ei tuu mitää jalkaväellä ritareita vastaan on yleensä huono idea, paisi jos ritareita on vähän ja/tai pääset itse rynnimään (mikä tosin on epätodennäköistä)
Skinkit on rauhoitettuja, eli pidä se ase huotrassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”