Ruohomatto? kuinka moni sellasia käyttää?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.

Käytätkö pelialustana ruohomattoa ?

Kyllä
210
59%
En
145
41%

Ääniä yhteensä: 355

Naldor

Ruohomatto? kuinka moni sellasia käyttää?

Viesti Kirjoittaja Naldor »

itse olen juuri tilannut ruohomaton, mutta olen havainnut että hyvin monet pelaavat ilman mattoa lattialla tai pöydällä?
onko näin?

Jos on nin siyynä voi olla se:
-että ei raaski tuhlata rahojaan semmoseen vaan ostaa mielummin lisää figuja.
- tai se sotkee liikaa ja on liiaan iso.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Itse käytän ruohomattoa myös.
Mutta ei kaikki jaksa pelata ruohomatolla, sehän on melkein pakko liimata johonkin kiinni ja se on työlästä.
Wattumies

Viesti Kirjoittaja Wattumies »

Mielestäni ruohomatto on erittäin hyvä ostos.
On se kyllä aika kallis, mutta kyllä se päällä on mukavempi pelatan, entä kuin pelkällä lattialla tai keittiönpöydällä.
Kyllä se variisee jonkun verran, mutta ei haitaksi asti.
Minä käytän ja suosittelen lämpimästi.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Mun mielestä se kannattaa laittaa kiinni esim. finnfoamiin tai johonkin puulevyyn. Silloin matto ei repeile...
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tyyli ennen kaikkea. Tuki pelata voi vaikka pringles-purkeista ja pinkistä lakanasta rakennetulla pöydällä, mutta siinä jo hiaman tyyli kärsii. Ruohomatto on kuitenkin siis tyylikäs ja lähes ikuinen ostos, joten varmasti maksaa hintansa takaisin. Figut joutuu maalaamaan ja niihinkin saattaa kyllästyä ja siirtyy toiseen armeijaan, mutta sama ruohomatto toimii kaikkien pelialustana.

Monethan liimaavat ruohomaton esim. eristelevyjen päälle, joka kyllä on kannattavaa ja fiksu homma, ainakin IMO. Niin muuten, tuli vaan mieleen, että ruohomatto on todellakin niitä harvoja tuotteita, joita GW:ltä kannattaa oikeasti ostaa. Yleensä tässä oheistilpehöörissä on se pieni merkkilisä, mutta laskettuani metrihintoja muiden valmistajien matoille, niin huomasin GW:n olevan kyllä suunnilleen kärjessä. Vaikka joku toinen valmistaja tekisi maton halvemmalla/m2, niin se tuskin tekee sitä määrämittaan 6*4, jolloin GW nousee "paremmaksi".
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Itsekkin epäilin ruohomaton ostoa tuon hinnan takia. Mutta kyllä on ollut kannattava ostos, kenttä näyttää paljon paremmalta. Kariseva grassi kannattaa ottaa talteen antistatic pussiin jotta sitä voi esim. käyttää figujen basen koristeluun. Itse olen aika paljon saanut sillä tavalla grassia siitä, eli pelin jälkeen karistelee irtoruohon pöydälle ja siitä pussiin. Sillä tavalla kun miettii niin ei sille matolle tule paljoa hintaa (kuulemma oli joku ajan mittaan saanut täyden GW pussin ruohoa).

Itse en ole kiinnittänyt ruohomattoa pöytään kiinni sen takia että joudun laittamaan laudan pelin jälkeen takaisin säilytykseen (matto saattaisi hajota siirtelyssä). Hyvin tuo on pysynyt kun laittaa vaikka nastalla kiinni pelipöytään (lastulevyä) tai taittaa maton sillein että pysyy kireällä.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

En ole ostanut eikä ole oikein aikeissakaan koska

1)sillä rahalla saa figuureja
2)Ei se pelikentän hienous niin tärkeä ole, kyllä se vihreäksi maalattu styroksikin on ihan hieno.
3)onnistuisin kuitenkin tavalla tai toisella tuhoamaan sen... :P
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Findalf

Viesti Kirjoittaja Findalf »

En käytä kun en omista :D Kyllä olen aikonu sen ostaa kuitenkin.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Lisäsin äänestyksen.

Yksi ääni lisää ruohomatolle. Jos pistän satoja euroja ja satoja työtunteja viguihin, en todellakaan halua pelata vessan lattialla tai jollain yhtä epäesteettisellä alustalla. Enää puuttuu että olisi tilaa pelipöydälle :(
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Ai liian iso? Ei missään nimessä, ellei pelaa aivan minimikentällä. Itse äänestin ei, sillä kumpaakin ei saa valittua. Tottahan minulla yksi (vanha) on, mutta sillä tulee nykyään harvemmin käytettyä. Vakiomaastoina lumi ja kaupunki joten alustaksi harmaata ja valkeaa lakanaa.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

edit:ahaa
Viimeksi muokannut Pancake, Ti 01.03.2005 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Melmon

Viesti Kirjoittaja Melmon »

Varmasti Weekenderin itse laittama tähän thrediin.
Mutta itse asiaan. Ruohomatto on niitattuna levyyn ja toimii hyvin peli pöytänä kunnes teemme isomman ja paremman.
FB is far better than that round-based nonsense...
kaaos-soturi

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

en käytä ruohomattoa pelatessani, mutta käytämme kavarin vihreää vahakangasta (täydellinen)
it is a momentary madness!!!
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Meidän porukassamme tämä GW:n matto leikelty kolmeen osaan ja liimailtu FinnFoamin päälle.

Hyvin toimii!
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

Blackguard kirjoitti:Meidän porukassamme tämä GW:n matto leikelty kolmeen osaan ja liimailtu FinnFoamin päälle.

Hyvin toimii!
Samoin meillä ja suosittelen muillekkin, menee pieneen tilaan (no kuinka pieneen nyt pelipöytä voi mennä) ja on kevyt.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Meillä palvelee ruohomaton ohella tummanvihreä kangas. Eiväthän ruohoväkäset ole välttämättömiä, ei niitä kuitenkaan tule pelin aikana silitelleeksi.
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Kun nyt on kerta kokonainen huone pyhitettynä harrastukselle, niin on varaa hankkia iso pöytä ja sille ruohomatto. Ääni siis sinne.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
mEnths

Viesti Kirjoittaja mEnths »

Ääni matolle! :)

Eli kyllä, meillä yleensä ruohomattoa käytetään ja, jos siitä nyt tippuisi ylimääräista ruohoa voi sen napsia talteen myöhempään käyttöön figun basessa.
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Minun ääneni kanssa ruohomatolle. Samaa mieltä jullevin kanssa, että jos käyttää paljon rahaa ja aikaa figuihin niin pitäähän sitä olla kanssa sitten hienot pelipöydätkin. Ja onhan kunnon pöydällä paljon kivempi pelata kun on vielä hienot maastot kanssa.
raastin raastaa ja ryystää
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Vihreä kangas ajaa saman asian halvemmalla. Ja kun pöytä ei ole mittatilaustyönä tuota varten tehty, niin lakana on vielä helpompi leikata sopivan kokoiseksi. Kuminauhakiristyksellä se on nopeasti otettavissa pois, jo tarve vaatii ja menee pieneen tilaan piiloon. Kätevää!
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”