Eldareista

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
susisusi

Eldareista

Viesti Kirjoittaja susisusi »

eli "kuuluisiko" eldareissakin noudattaa tiettyä väriteemaa kaikissa yksiköissä?, kun kattelin GW:n sivuja, ja siellä näyttäs olevan vähän millä värillä sattuu mikäkin yksikkö maalattu.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

ei tartte, ei kukaan tule käskemään millä värillä maalaat figusi voit tehdä vaikka joka figusta eri värisen!
big or small,we loot it all.hmph..
makrus

Viesti Kirjoittaja makrus »

Tietysti samanteemainen armeija näyttää yhtenäisemmältä pöydällä. Se studion armeija on sateenkaaren väreissä aspect osiltaan siksi että samat aspectit käyvät useampien craftworldien armeijoihin. Jos itse alkaisin avaruudentonttuja maalaamaan armeija mielessä teema olisi aivan varmasti mukana.
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

Kuitenkin tietyllä craftworldillä kannattaisi suosia tiettyä väri koodia, tämä ei tietenkään ole pakko, mutta itseni mielestä kannattavaa. Eli siis Ultwella tummaa, viininpunaista, luunväristä ja keltaista, Biel-tanilla valkoista, vihreää jne.
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Shaim-Hann:illa punaista, Alaitoc:illa sinistä ja Iyanden:illa keltaista. Ja jos kerää eldareita kannattaa omistaa craftworld kirjanen josta näkee mitä erikoisuuksia milläkin (rodulla?) on.
susisusi

Viesti Kirjoittaja susisusi »

gawd kirjoitti:ei kukaan tule käskemään millä värillä maalaat figusi v
tuon takia ton "pitää" sanan kohdalla oli noi lainaus merkit!
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

lainaus craftworldista Sivu 9:"No matter if you prefer dark, sinister colour schemes or bright, heraldic uniforms, between them the different craftworlds can cover any style you like" tämä siis oli intro teksti, jonka jälkeen näytetään eri craftwordl tyyliin maalattuja figuja. tämän itse tulkitsen niin, että figujen "pitäisi" olla sen värisiä kuin on annettu ymmärtää kuvista, ja riippuen mitä craftworldia käyttää, ja sitten niitten värien savyjä voi itse päättää.
Sivulla 10 sitten taas lukee näin:"Each of the Aspect shrines has its own unique colour and patterns" tämä antaa siis ymmärtää että ainakin jokaisella aspect warroior ryhmällä on oma tietty väri, jota pitäisi noudattaa, näin karskisti sanottuna.

tuota viimeisintä lausetta tosin sekoittaa se, että seuraavalla sivulla sitten onkin kolmen TÄYSIN erivärisen bansheen kuva :) ja sitten jossain annettiin ymmärtää että figun pääväri pitää olla sama kuin craftworldilla, mutta esim. "huivien"värejä saa keksiä itse, ei tarvitse orjallisesti siis ainakaan yksityiskohtia seurata. huijata saa jos ei jää kiinni ;)
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Ja aina voi keksiä omansa, jos olemassaolevat Craftworldit eivät kiinnosta.

Aspecteista sen verran, että käsittääkseni jokaisella Craftworldilla on oma versionsa Aspectin värityksestä.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Minun Saim-Hannini ovat sini-violetteja. :) Aspectit ovat vielä mitä ovat, eli maalaamattomia.

Eli toisin sanoen edellisiin viitaten, jos maalaat omilla väreillä eldarit, GW-gestapon takkimiehet ovat ovesi takana alle kolmessa tunnissa ja tuota pikaa olet matkalla "kuulusteluihin" figumaailman maanpetturuudesta.

Jos ei vieläkään selvinnyt, figuja todellakin saa maalata aivan kuten siltä tuntuu. Anna palaa vain jos siltä tuntuu.
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

jep, piupaut craftworld-väreille, en oo maalaamassa näitä sinisiä eldareita mustiksi jonku hemmetin ulthwen takia ku musta vaan on niin tylsä väri maalata.
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Muutenkin nuo gw_n väriteeman ovat hirveitä varsinkin eldareilla. Varsinkin Saim-hann, Ulthwe ja Biel-tan. Siitä en sitten tiedä olisiko fiksua noudattaa aspectien värejä. Itse ainakin voisin jossain määrin [Bansheeiden vartalo vaalea, Scorpionien luonnonläheinen, fire dragonit punaista/oranssia/keltaista]. Tosin voisi nekin säveltää itse ja perustella sillä, että craftworldien välillä ei välttämättä ollut aina paljon yhteyksiä, joten kulttuuri saattoi kehittyä outoon suuntaan.

[?]
hipiukko

Viesti Kirjoittaja hipiukko »

Itse olen maalannut aspect warriorit siten, että jos tykkään GW:n väriteemasta, maalaan samanlailla, mutta teen joitain muutoksia muun armeijan suuntaan. Esim. jonkun osan panssareista maalaan craftworldin teemaväri(e)n mukaan.
Euskari

Viesti Kirjoittaja Euskari »

Se on oma mielipiteesi,makkarafolio,mutta ei ne craftworldien värit niin hirveitä ole(ainakin hienompia kuin itse keksimäni ;) (vihrä-sininen)).Ulthwe varsinkin on tyylikäs.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Ihmettelen silti, miten esim. saim-hannin punaisesta on saatu noinkin ankea. Itse maalaisin syvempiä värejä, sillä tuo helakanpunainen ihan sattuu silmään. Ja Ulthwe on varmasti melko hieno pelikentällä, mutta maalaus on varmasti t y l s ä ä. Itse maalaan nyt violetti-ruskea-valkoinen-teemalla ja hienoa on tulossa. On se kivaa nähdä ihan omannäköisensä joukko pöydällä.
Viimeksi muokannut makkarafolio, Su 06.03.2005 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Euskari

Viesti Kirjoittaja Euskari »

Totta.Itse maalaan saim-hannia tummemmaksi kuin mitä useimmissa kuvissa näytetään.Ja varmaankin se ulthwen maalaminen voi olla tylsää,laittaa kokoajan mustaa ja sinne tänne bonea.
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

Ultwen maalaamisestako nyt maristaan? no eihän se tietenkään ole mitenkään kauhean hauskaa jos ei mitään kivaa itse siihen keksi, esim: itselläni tavallisella def.guardianilla on musta panssari joka liukuu hitaasti hi-light kohdissa tumman siniseen, ja joissa rinta osa on maalattu viinin punaisella, aseet metallilla, bone saa ne näyttämään minusta jotenkin... lelumaisilta.. kypärän "naama osa" on maalattu bonella, mustalla, tai keltaisella, riippuen ryhmästä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”