"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten aloittaa 40k? (Orks)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jugenactus

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Mitenkäs örkkien ampuminen? Kun joku sanoi jossain että ovat huonoja ampumaan.
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

BS2 = osuvat vitosella tai kutosella. (Vinkki: Vähennä BS seitsemästä, niin saat pienimmän luvun, jolla osuu.)

Mutta örkeille saa paljon niitä pyssyköitä, joten kyllä sinne muutama vitonen ja kutonenkin eksyy.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Mestari Samvais kirjoitti:Mitenkäs örkkien ampuminen? Kun joku sanoi jossain että ovat huonoja ampumaan.
BS2, eli osuu 5+. Mutta ota huomioon että kun ne osuvat 1/3, ja mariinit osuvat 2/3, mutta toisaalta örkkejä saa 10 kertaa enemmän.

Eli kaikki tulittää täysillä johonkin suuntaan ja toivoo että osuu, niin väkisinkin sieltä menee muutama oikeeseen osoitteeseen.
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

Onhan myös niitä ampuvampia örkkiklaanejakin. Esimerkiksi Snakebitesien Huntasit osuvat BS3:lla 4+:lla...

Edit: Tosin vaikka Snakebiteseillä saa rakennettua mukavasti ampuvan ja jopa osuvan(!) armeijan, ehkä perusörkeillä on kuitenkin mukavampi aloittaa ja ymmärtää, että örkit eivät osu edes siihen kuuluisaan ladon oveen taikka seinään, vaikka sisällä ladossa olisivatkin...

Kannattaa lähteä siitä, että örkit haluvat päästä tappeluun vaikka mikä olisi ja matkalla siihen rähinään ampuvat muutaman raketin, jotka tuurilla jopa osuvat.
Viimeksi muokannut beari, La 19.03.2005 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Ne on puhallettu suoraan Villiörkkien armeijalistasta.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Jugenactus

Tuota, luin tuota http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm ja tuli jotenkin sellainen olo että örkeillä ei ole helppo voittaa...
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

Mestari Samvais kirjoitti:Tuota, luin tuota http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm ja tuli jotenkin sellainen olo että örkeillä ei ole helppo voittaa...
Minulla on mariineja ja örkkejä ja voin kyllä sen perusteella sanoa, että mariineilla on huomattavasti helpompi pelata.

Kyllä örkeilläkin voittaa mutta se edellyttää sitä, että ei tee paljon virheitä.

Tämä siis minun kokemusteni peruseella.
Jugenactus

Dääm! Miksi aina minä?!
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Vaikka örkeillä voittaminen saattaa kuulostaa vaikealta ovat örkit silti erittäin varteen otettava vaihtoehto. Etenkin kun saa taktiikat rullaamaan voi vastustajalla olla aika hikistä.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

figunarkki kirjoitti:Vaikka örkeillä voittaminen saattaa kuulostaa vaikealta ovat örkit silti erittäin varteen otettava vaihtoehto. Etenkin kun saa taktiikat rullaamaan voi vastustajalla olla aika hikistä.
Taktiikat - ja nopat. Örkit ovat pirullisen vaikea armeija pelattavaksi niin, että niillä voittaa, mutta taitavan pelaajan käsissä ne ovat tehokas armeija. Tähän mennessä kohtaamistani örkkiarmeijoista olen päässyt päättelemään, että pyssyjen määrä ratkaisee paljon (tosin sama taitaa päteä kaikkiin 40K-armeijoihin).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

pyssejen määrä ratkaisee mutta myös pure-swamp'em armeijalla pärjää oikein hyvin, kunhan raahaa mukaan maksimimäärän slugg ja 'ard boyzeja. Orkkien mobbaus-säännöt takaavat sen etteivät pojat lopu kentältä kesken ja lähitaistelussa orkit vievät kaikkia muita armeijoita kuin vierasta squikiä.
Pyssyjä kannattaa olla aina mukana vähintään sen verran että pystyy ampumaan vihollisen flankkausyksiköt (cavalry, biket, fast-ajokit) pois tai ainakin lamauttaa ne.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

The Captain kirjoitti:
figunarkki kirjoitti:Vaikka örkeillä voittaminen saattaa kuulostaa vaikealta ovat örkit silti erittäin varteen otettava vaihtoehto. Etenkin kun saa taktiikat rullaamaan voi vastustajalla olla aika hikistä.
Taktiikat - ja nopat. Örkit ovat pirullisen vaikea armeija pelattavaksi niin, että niillä voittaa, mutta taitavan pelaajan käsissä ne ovat tehokas armeija. Tähän mennessä kohtaamistani örkkiarmeijoista olen päässyt päättelemään, että pyssyjen määrä ratkaisee paljon (tosin sama taitaa päteä kaikkiin 40K-armeijoihin).
Kyllä örkeillä pystyy pärjäämään, ei se nyt ole niin helppoa kuin muilla armeijolla, mutta silti. Omakin turnaus menestykseni puhuu örkeillä pärjäämisen puolesta. Ja mitä toimivaan listaan tulee, niin yleensä pelaan lähes täysin kähistelevillä örkeillä jotka ampuvat sen verran että vastustajan tankit ja isot möröt kaatuu. Mutta JCL:ssä olin ampuvalla örkki listalla ja se kyllä toimi ihan hyvin, muistaakseni siinä oli n. 22 rokittia, 28 big shootaa ja muutamia isompia tykkejä.

Kummalakin variaatiolla pärjää lähis joukoilla tai ampuvalla, mutta ei voi tehdä listaa vain toista, pitää olla kumpaakin, mutta suhde on sitten se asia joka vaihtelee.

T: Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”