Turnauksissa on se ikäväpuoli että aikarajoja on pakko asettaa, tai muuten turnauksista tulee todella pitkiä tai erittäin lyhyitä. Neljä peliä per päivä on jo jonkin verran. Paljon aikaa oltiin sovittu per peli?Qazza kirjoitti:ihan vaan semmonen että miten pystyt oikeen rajottamaan jotain pelin pituutta?
Turku Fanatic-Area Terrainin yli ampuminen
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
- The Captain
- Valvoja
Kaksi tuntia on kokemuksen mukaan yleensä riittävä 1500 pisteen pelille. "Yleensä" on se avainsana, ja poikkeuksia mahtuu tähän kokemukseen mukaan paljon. Turnauksissa kumminkin pelaajat tuppaavat miettimään hieman tarkemmin tekemisiään kuin kotipeleissä, joissa ei ole parinsadan punnan palkintoja tiedossa. Kun lisäksi armeijat täytyy lastata kantoon ja raahata uudelle pelipöydälle (ja jalkaväkikaartipelaaja tarvitsee tähän tosiaan vähän enemmän aikaa kuin pure-GK-pelaaja), kaksi tuntia kuluu tosi nopeasti.
No, tämäkin oli arvokas kokemus turnauksen järjestäjille, eli ensi kerralla enemmän aikaa per peli, tarvittaessa tingittäköön pelien määrästä kuin laadusta. Kusi sukassa ei ole kiva pelata.
No, tämäkin oli arvokas kokemus turnauksen järjestäjille, eli ensi kerralla enemmän aikaa per peli, tarvittaessa tingittäköön pelien määrästä kuin laadusta. Kusi sukassa ei ole kiva pelata.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Aikaa figujen siirtelyy ynnä muuhun oli varattu puoli tuntia, mistä tietysti vähän karsittiin pois jotta kaikki saisivat pelata pelinsä loppuun.
Alustava aikataulu netistä: http://koti.mbnet.fi/moilanen/Fanatic/sivut/aika40k.htm
Pelit loppuivat kuitenkin vasta 20.45 ja paussien pituus oli ~15 minuuttia (ruokatauko 30min), joten voitte itse päätellä siitä miten paljon joustettiin jo...
Mutta joo, olihan se kokemus ja opittiin (ainakin minä) etten lähde järkkäämään turnausta missä on yli 50€ arvoisia palkintoja uudestaan...
Alustava aikataulu netistä: http://koti.mbnet.fi/moilanen/Fanatic/sivut/aika40k.htm
Pelit loppuivat kuitenkin vasta 20.45 ja paussien pituus oli ~15 minuuttia (ruokatauko 30min), joten voitte itse päätellä siitä miten paljon joustettiin jo...
Mutta joo, olihan se kokemus ja opittiin (ainakin minä) etten lähde järkkäämään turnausta missä on yli 50€ arvoisia palkintoja uudestaan...
Nyt joutuu jo nauramaan. Ei kai tämä niin vakavaa ollu?Samsson kirjoitti:Mutta joo, olihan se kokemus ja opittiin (ainakin minä) etten lähde järkkäämään turnausta missä on yli 50€ arvoisia palkintoja uudestaan...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
- The Captain
- Valvoja
Kyllä tämän muutamat tuntuivat kohtuuvakavasti ottaneen. Myönnetään kyllä, että Samssonin suhtautuminen voisi olla aikuismaisempaa kuin "eka kerta meni pannariksi, en edes viitsi yrittää uudelleen mahdollisesti paremmalla menestyksellä". Eihän kukaan ole seppä syntyessään. Savun hälvettyä pitäisi osata vain todeta "Minor setback", pyyhkiä pölyt viitasta ja yrittää uudestaan.shiwan8 kirjoitti:Nyt joutuu jo nauramaan. Ei kai tämä niin vakavaa ollu?Samsson kirjoitti:Mutta joo, olihan se kokemus ja opittiin (ainakin minä) etten lähde järkkäämään turnausta missä on yli 50€ arvoisia palkintoja uudestaan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Niimpä. Toisaalta annoin itseni ymmärtää että tilaisuus meni kassan puolesta sen verran miinukselle että jos eivät ole omakustanteisesti hommaa hoitamassa jatkossa niin ei taida turneeta syntyä.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Näinhän kävi, plus että tämä ei ollut eka turnaus... Tarkoitin vain sitä etten jaksa vääntää kättä enää tuollaisten "mitä jos"-tyypisten tulkintojen kanssa. Parempi on jos palkintona on muutama ~50€ juttua eikä vain yksi iso. Silloin kukaan ei vedä yhtä suurta hernettä nenäänsä jos häviää...shiwan8 kirjoitti:Toisaalta annoin itseni ymmärtää että tilaisuus meni kassan puolesta sen verran miinukselle että jos eivät ole omakustanteisesti hommaa hoitamassa jatkossa niin ei taida turneeta syntyä.
jos vetää noin radiakaaleja sääntötulkintoja kuin te, niin silloin pitää olla valmiina kuulemaan myös keskustelua/kritiikkiä asiasta.Samsson kirjoitti: Tarkoitin vain sitä etten jaksa vääntää kättä enää tuollaisten "mitä jos"-tyypisten tulkintojen kanssa.
siinä sitten puolustatte tulkintaanne tai myönnäte sen vääräksi. Itse kädenvääntöön kukaan ei sinua pakota, mutta pitää silti olla valmiina lukemaan asiasta täältä jos sivuja seuraa.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Niin, fabapuolellakin saatiin finaaliin sääntötulkintatilanne, mutta eipä siitä täällä ole isoa meteliä noussut vaikka saatoinkin asiassa olla väärässä. Pahoittelut Esalle jos näin on. Mutta vaikuttavatko palkintojen hinnat jotenkin sääntökiistoihin? Faba-turnauksessa ainakin edettiin melko vaivattomasti, finaalipöydän pari (aivan aiheellista) sääntökeskustelua mukaanlukien. Eivät ne palkinnot yleensä ole oman kokemukseni mukaan vaikuttaneet ihmisten asenteeseen peliä kohtaan tai muutenkaan turnauksen vakavuusasteeseen.
Onhan suuressa osassa kotimaisia turnauksia kuitenkin ihan kohtuullinen 1. palkinto - ropeconit, chaosboyz-turnaukset, fanaticit, varmasti muitakin on. Tottakai turnaukseen lähdetään sillä asenteella, että tuodaan poika kotiin, mutta että viedään asia jommaltakummalta taholta näin pitkälle, että ei järjestetä hyvillä palkinnoilla turnausta vastaisuudessa tai syytetään tuomareita siitä, että revenantti ei tarttunut mukaan... noh, mielestäni ylireagointia molemmat. En tarkoita että tämä keskustelu olisi turha, sääntöepäselvyys on hyvä ratkaista, mutta eiköhän tämän threadin tärkein anti ollut nähty jo sivuun 3 mennessä.
Onhan suuressa osassa kotimaisia turnauksia kuitenkin ihan kohtuullinen 1. palkinto - ropeconit, chaosboyz-turnaukset, fanaticit, varmasti muitakin on. Tottakai turnaukseen lähdetään sillä asenteella, että tuodaan poika kotiin, mutta että viedään asia jommaltakummalta taholta näin pitkälle, että ei järjestetä hyvillä palkinnoilla turnausta vastaisuudessa tai syytetään tuomareita siitä, että revenantti ei tarttunut mukaan... noh, mielestäni ylireagointia molemmat. En tarkoita että tämä keskustelu olisi turha, sääntöepäselvyys on hyvä ratkaista, mutta eiköhän tämän threadin tärkein anti ollut nähty jo sivuun 3 mennessä.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Isompi palkinto ja turnaus tuo tietysti enemmän tuomarointivastuuta ja vaatimustasoa järjestäjille, mutta ei se peli siitä muutu. Faba meni sivusta seuraten minun mielestäni järjestelyllisesti loistavasti. Ei siihen kukaan kehtaa sanoa takuulla mitään moitteen sanaa.spjarv kirjoitti:Mutta vaikuttavatko palkintojen hinnat jotenkin sääntökiistoihin? Faba-turnauksessa ainakin edettiin melko vaivattomasti, finaalipöydän pari (aivan aiheellista) sääntökeskustelua mukaanlukien. Eivät ne palkinnot yleensä ole oman kokemukseni mukaan vaikuttaneet ihmisten asenteeseen peliä kohtaan tai muutenkaan turnauksen vakavuusasteeseen.
40K:ssa taas tuli polemiikkia koska aloitettiin myöhässä, pelattiin liian tiukalla aikataululla ja omilla säännöillä. Ei sekään palkinnon syy ole.
Kaikesta huolimatta peruspelaajilla oli kaiken kaikkiaan kiva tapahtuma ja itsekin viihdyin hyvin paikalla hengailemassa ilman, että joutui ottamaan osaa muuhun organisointiin kuin maaston paikalle tuontiin. Ei tuosta siis masentua kannata.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Mitenköhän pitkälle tätä nyt on viety? Käsittääkseni kukaan ei ole vaatinut sitä, että turnauksen tuloksia pitäisi muuttaa tai että tuomareita pitäisi ruoskia julkisesti. Turnaus on pelattu ja voitto meni Geidolle, onnittelut hänelle siitä. Turnauksen osalta asia oli jo loppuunkäsitelty sunnuntaina klo 21.00, kun turnaus päättyi. Pistin pystyyn tämän topicin saadakseni sääntöepäselvyyden selvitetyksi. Enemmistön kanta näyttää olevan selvillä, mutta jotain siinä sanamuodossa täytyy olla, kun vieläkin eri näkemyksiä on.spjarv kirjoitti:Niin, fabapuolellakin saatiin finaaliin sääntötulkintatilanne, mutta eipä siitä täällä ole isoa meteliä noussut vaikka saatoinkin asiassa olla väärässä. Pahoittelut Esalle jos näin on. Mutta vaikuttavatko palkintojen hinnat jotenkin sääntökiistoihin? Faba-turnauksessa ainakin edettiin melko vaivattomasti, finaalipöydän pari (aivan aiheellista) sääntökeskustelua mukaanlukien. Eivät ne palkinnot yleensä ole oman kokemukseni mukaan vaikuttaneet ihmisten asenteeseen peliä kohtaan tai muutenkaan turnauksen vakavuusasteeseen.
Tulkintavirheitä sattuu ja tämän pelin tuoksinassa pitää pystyä pitämään mieli sen verran avoimena, että pystyy huomaamaan, että omassa peliporukassa on saatettukin pelata säännönmukaisesti joidenkin asioiden kohdalta väärin. Lämpöä tässä keskustelussa sen sijaan nostaa se, kun pyörretään jälkikäteen omia puheita, perustellaan miten sattuu ja jätetään asia ilmaan roikkumaan.
Mitä tulee viivästyssanktioihin, niin ovat tervetulleita. Kunhan ovat linjakkaasti käytössä turnauksen ensimmäisestä kierroksesta lähtien.
Oli turnauksessa paljon hyvääkin, Fantasiapelien pojat hoitivat työnsä hyvin, palkinnot olivat hyviä ja niitä oli enemmän kuin yksi, tila oli hyvä (ei ollut hiostavan kuuma), maastot olivat todella hienoja ja skenaariot hyviä turnausskenuja. Kiitos myös siitä luottamuksesta, jota osallistujia kohtaan osoititte, armeijalistojahan ei kerätty taikka tarkastettu missään vaiheessa.
Toivon todella, että Turun turnausjärjestysinto ei tähän yhteen sääntötulkintakeskusteluun kaatunut.
Käsitys on se että riippumatta kyseenalaisen pelin voittajasta palkinto olisi mennyt samaiselle pelaajalle jokatapauksessa. Lämpöä siis nostattaa kuitenkin eniten se että virhettä ei myönnetä ja sitä "tunnustusta" jaksetaan hakea...enemmän tai vähemmän innokaasti. Henk. koht. olen sitä mieltä että turnauksen lopputuloksessa ei ole mitään mutinan aihetta. Jos etukäteen sanotaan että turnauksen ajan tuomari on oikeassa tilanteesta riippumatta niin se tuomari on oikeassa vaikka väittäisi leman russin lentävän. SE mikä tässä mättää on tosiaan se että ei voida myöntää että virallinen sääntö ei toimi kuten tuomaristo asian esitti ja näin virallinen sääntö jäi toteutumatta. Sen sijaan kierrellään asiaa ja otetaan pussillinen herneitä palkoinen nenään VAIN koska se oman virheen näkeminen ja hyväksyminen on NIIIIIIN vaikeaa. Itse en ollut turnauksessa edes mukana eikä palkinnon lopullinen saaja kiinnosta pätkääkään. Jaksan kommentoida tätä ainoastaan siksi että "vihaan" aikuisia ihmisiä jotka virheen tehtyään eivät voi sitä myöntää vaikka se olisi kuinka ilmiselvää. Tämmöistä voisi odottaa 3 vuotiaalta penskalta mutta ei turnauksen tuomareilta. Tätä lukuunottamatta olen käsittänyt että turnee meni ihan mukavasti ja kaikilla oli loppujenlopuksi ainakin enimmäkseen hauskaa. Onnittelut siitä koska tämä nyt kuitenkin on sen tilaisuuden lähtökohtainen perustavoite tai näin voisi ainakin kuvitella.
Joo, olen myöntänyt että tulkintani ei ollut Vasaran enemmistön mieleinen mutta oli (ja on vieläkin) minun mielestä oikea... Mitä tulee siihen etten voisi hyväksyä että tein väärän tulkinnan ei ole kyse. Tein muutaman virheenkin, joita olen pyytänyt anteeksi tässä foorumissa ko. henkilöille.
Voitte vielä jatkaa tätä keskustelua jos haluatte, shiwan8 ainakin "looks more than happy" jatkakseen tätä, mutta itse en aio enää puolustaa kantaani koska olen sanonut sen minkä aionkin. Enemmistön kanta on myöskin selvä ja sekään ei näköjään mihinkään muutu. Joten minun mielestä asia on loppuun käsitelty...
Voitte vielä jatkaa tätä keskustelua jos haluatte, shiwan8 ainakin "looks more than happy" jatkakseen tätä, mutta itse en aio enää puolustaa kantaani koska olen sanonut sen minkä aionkin. Enemmistön kanta on myöskin selvä ja sekään ei näköjään mihinkään muutu. Joten minun mielestä asia on loppuun käsitelty...
- Master Calgar
"Ei ollut Vasaran enemmistön mieleen"...? Syy tähän varmaan on, että päätös oli virheellinen ja enemmistö on sen huomannut, eikä ymmärrä, miksi sitä ei voi tunnustaa, että tulkitsi hyvinkin selvän säännön väärin. Nojaa... samoilla linjoilla menen Shiwa8:n kanssa.
Ei muuta kuin seuraavaan turnaukseen sääntökirjan kautta tuomaroimaan, niin vältytään tällaisilta keskusteluilta...
Ei muuta kuin seuraavaan turnaukseen sääntökirjan kautta tuomaroimaan, niin vältytään tällaisilta keskusteluilta...
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
-
Janne Forsell
- Viesti:
Tulkintasi on väärä mutta jokainen pelaa niin kuin hyvältä tuntuu ja muuten tämä riittää minulle. Jos jollakin on syytä jatkaa tätä niin pitäkää hauskaa. Luen mielelläni kommentteja puolesta ja vastaan vaikkakin sääntökirja jo itsessään on selkeästi tulkintaa vastaan ja tämä antaisi ymmärtää että tulkintasi oikeellisuus on helppo kyseenalaistaa. Joku taisi jo sanoakin että pitää olla sillä mielellä liikkeellä että tämmöisessä tapauksessa (tai turnauksessa) omakohtaisesti totuttu pelityyli ei ole se kirjan mukainen tyyli, vih. vih.Samsson kirjoitti:Joo, olen myöntänyt että tulkintani ei ollut Vasaran enemmistön mieleinen mutta oli (ja on vieläkin) minun mielestä oikea... Mitä tulee siihen etten voisi hyväksyä että tein väärän tulkinnan ei ole kyse. Tein muutaman virheenkin, joita olen pyytänyt anteeksi tässä foorumissa ko. henkilöille.