"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turku Fanatic-Area Terrainin yli ampuminen

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

laticus kirjoitti:Mitenköhän pitkälle tätä nyt on viety? Käsittääkseni kukaan ei ole vaatinut sitä, että turnauksen tuloksia pitäisi muuttaa tai että tuomareita pitäisi ruoskia julkisesti.
---
Toivon todella, että Turun turnausjärjestysinto ei tähän yhteen sääntötulkintakeskusteluun kaatunut.
Pitkälle viemisellä tarkoitin lähinnä tätä keskustelua, kun järjestävä osapuoli oli omat kommenttinsa todennut jo pariin kertaan aikaisemmin tässä threadissa. Ihmettelin siis lähinnä esim. Shiwanin intoa saada väännettyä anteeksipyyntö ja muuttaa tapaa, jolla tietty henkilö lukee kirjan tekstiä. Tämä keskustelu on siis ihan paikallaan, mutta "on your knees!"-asenne menee vähän pitkälle. Ja ei, en itse ole turnauksessa valitun tulkinnan kannalla.

Toisaalta tuolla pitkälle viemisellä tarkoitin juuri sitä, että pikku ongelmasta heti tehdään disasteri ja mietitään voiko isoja turnauksia enään järjestää. Eihän sen näin pitäisi mennä. Tämän kaiken koitin sanoa jo edellisessä viestissäni, tarkoitus ei siis ollut dissata tätä keskustelua, jos viestini siten saattoi lukea.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Janne Forsell kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Joo, olen myöntänyt että tulkintani ei ollut Vasaran enemmistön mieleinen mutta oli (ja on vieläkin) minun mielestä oikea...
Sinun mielipiteelläsi ei ole väliä, kirjan tekstillä on.
Kun olen turnauksessa tuomarina, niin kyllä on... ;)
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Samsson kirjoitti:Kun olen turnauksessa tuomarina, niin kyllä on... ;)
Turnaus on ohi, mihin olet itsekin vedonnut: olet taas tavallinen pulliainen jonka virhetulkinnat ja jääräpäisyys lähinnä hauskuuttavat ihmisiä. Vaikka Turussa pelataankin omilla säännöillä, ei sen luulisi pelin sääntöjä silti muuttavan, ei vaikka kuinka hymiötä nakkaat - Turku on Turku.
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

spjarv kirjoitti:Pitkälle viemisellä tarkoitin lähinnä tätä keskustelua, kun järjestävä osapuoli oli omat kommenttinsa todennut jo pariin kertaan aikaisemmin tässä threadissa. Ihmettelin siis lähinnä esim. Shiwanin intoa saada väännettyä anteeksipyyntö ja muuttaa tapaa, jolla tietty henkilö lukee kirjan tekstiä. Tämä keskustelu on siis ihan paikallaan, mutta "on your knees!"-asenne menee vähän pitkälle. Ja ei, en itse ole turnauksessa valitun tulkinnan kannalla.
Minä kysyn, pyydän ja kehotan jos asian laatu on sellainen että tämä lähestymistapa on eduksi. Jos ei niin ilmoitan mielipiteeni suoraan. Minä en käske ketään tekemään mitään koska täällä on mainittivaa valtaa siihen ainoastaan modeilla ja ylläpidolla. Tämä tapaus ei edellytä eikä edisty päänsilittileyllä. Muutenkin olen sitä mieltä että jos on jotain sanottavaa niin on parempi sanoa se kuin kuin lähteä "etsä-viitsitsä"-linjalle. Tulkinta oli heidän mielestään oikea vaikka ei ollutkaan ja kyseisessä turnausympäristössä heidän sanansa oli se viimeinen. Sen vaan sanon että jos joku vastaavaa yrittää itseäni vastaan niin repeän korkeintaan nauruun ja osoitan kirjasta kohdan jossa puhutaan aiheesta. Jos ei englanti taivu luettaessa niin pyytää jotain kääntämään. Oikeasti uskon että kyseessä on puhdas väärinkäsitys ja vahinko mutta omat virheet pitää silti pystyä myöntämään.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Meillä päin jos on tullut säännöistä erimielisyyttä eikä sopuun olla päästy niin ollaan yleensä heitetty noppaa ja voittajan sääntö pätee. Tämän jälkeen olemme lähettäneet GW:lle sähköpostia kyseisestä säännöstä jolloinka ei jää paljoa purnaamisen varaa. Kysymällä se selviäisi kaikille. Kysymykset voi lähettää osoitteeseen [email protected]

Warhammerissahan on se ongelma että pitää ottaa monta asiaa huomioon yhdessä tilanteessa jolloin syntyy eri käsityksiä/tulkintoja säännöistä. Englannin kielisellä tekstillä on varmasti osansa tässä. Jos turnauksessa tuomarin tulkinta asiasta ei miellytä, osoita hänet JO silloin vääräksi. Eipä sillä juuri enää ole väliä sillä tilanne menisi jossitteluksi (kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti?).

Saisit Samssonkin tietää kysymällä onko tulkintasi oikea että jos järjestät turnauksia niin ei tarvitse miettiä sitä että tuleeko jälkikäteen jupinaa sääntötulkinnoista.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

camo kirjoitti:Tämän jälkeen olemme lähettäneet GW:lle sähköpostia kyseisestä säännöstä jolloinka ei jää paljoa purnaamisen varaa.
Kiitosta vaan. Taas kahvit näppäimistöllä. Että vielä on joku joka ottaa pakkaamon lukutaidottoman filippiiniläisen kahvitauollaan naputtamat tulkinnat jumalansanana...

Samasta aiheesta ja aiheessa pysyäkseni, tuomari on jumala eikä vastuussa kenellekään. Jos tuomio (joka tässä tapauksessa siis oli harvinaisen... turkulainen) ei miellytä, äänestäköön jaloillaan seuraavassa turnauksessa. Ei warhammerissa ole mitään konsensus-sääntösettiä, ei edes uudessa uljaassa 40k:ssa, ja tulkinnat vaihtuvat studiollakin veren alkoholipitoisuuden, auringonpilkkujen ja nautitun yrtin määrän mukaan. Samssonin tulkinta voi olla vaikka oikea seuraavan vasemmalla kädellä sutaistun Q&A:n jälkeen. Mutta jonkun on silti turnauksissa tehtävä ne epäkiitolliset harmaiden alueiden pikatuomiot, että pelit pysyvät liikkeessä.
it is apparent the intent has been revealed
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ja tähän Guzlobin oivallisen osuvaan vastaukseen voimmekin päättää ikävän liekehtiväksikin päässeen keskustelun. Kaikkien kanta on varmaankin jo käynyt selväksi, jankuttamisella ei päästä tämän pitemmälle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Säännöt”