"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miniatyyrien lakkaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Zarathustrian kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:Käytän itse Talensin mattalakkaa jota saa taidetarvikekaupista ja ei todella kiillä pätkääkään. Pistän sen yleensä kiiltävän lakan päälle (kiiltävä pansselalkka suojaamaan figua). Esimerkiksi galleriassani oleva priestess on lakattu ensin kiiltävällä lakalla sitten Talenssilla. Ei muuten kiillä.
Mikäs tuo talensin mattalakka on? siis tuote numero tai vastaavaa.
Paikallinen "taide"tarvikeliike vois tuota hommata.

Ja GW:n lakkahan ei ole mattalakkaa ainoastaan kiillotonta.
(lukee purkin kyljessäkin)

Talens Acrylic Picture Varnish Mat
Tuote no. 115

Koodattu sopivaksi öljylle ja akryylille.

Toivottavasti auttaa... :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Ninnu kirjoitti: Talens Acrylic Picture Varnish Mat
Tuote no. 115

Koodattu sopivaksi öljylle ja akryylille.

Toivottavasti auttaa... :-)
Kiitos.
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

Weekender kirjoitti:Uskokaa jo... Mastonin mattalakka EI KIILLÄ!
Riippuu tosin aivan siitä kuinka paksun kerroksen sitä lakkaa laittaa. Muutama figuistani kiiltää mastonin mattalakan takia niin paljon, että ihan häikäisee. Mutta kohtuullinen kerros mattaa, niin ei paljon kiiltele.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Etsinpä tuota Talenssin lakkaa netistä, yhdellä sivulla mainitaan talenssin lakat, mutta ei ilmeisesti myydä? Kävisikö figujen kiillon poistoon tuo niinsanottu fiksatiivi? Ensiksi laittaisin mastonin lakan ja siihen päälle fiksatiivia, joka ei ainakaan muistaakseni kiiltele, on siihen muutaman kerran kuviksen tunneilla tullut törmättyä. Vai tarttuuko fiksatiivi mihinkään muuhun kuin paperiin?
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
tneva82

Re: "Lakata, vai eikö lakata..Siinä vasta pulma"

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

TranssiApina kirjoitti:kannattaako noita ukkoja varmasti lakata?

Jos lakkaa: Ukot kiiltelevät kuin vasta vahatut hymydollarit.Ukot eivät oikein sopeudu mihinkään maastoon kiiltelyn takia,ei varsinkaan mordheimissä.

Jos ei lakkaa: Ukoista irtoaa maalia kaikista kulmista, incubieni selkä hommelit ovat melkeen maalittomia ku ukot on kolhiintunu kuljetuksissa.

"Siinä vasta pulma..."
En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia. Vois harkita mutta olen kuullu et maalinpoisto lakatuista figuista on ongelmista joten ei kiitos minulle.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

PXI kirjoitti:Etsinpä tuota Talenssin lakkaa netistä, yhdellä sivulla mainitaan talenssin lakat, mutta ei ilmeisesti myydä? Kävisikö figujen kiillon poistoon tuo niinsanottu fiksatiivi? Ensiksi laittaisin mastonin lakan ja siihen päälle fiksatiivia, joka ei ainakaan muistaakseni kiiltele, on siihen muutaman kerran kuviksen tunneilla tullut törmättyä. Vai tarttuuko fiksatiivi mihinkään muuhun kuin paperiin?
Fiksatiivin ainut käyttö on kiinnittää hiili ja vastaavat paperiin. Sillä ei ole mitään tekemistä lakkojen kanssa.
Ninnu
Viesti:

tneva82 kirjoitti:
En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia. Vois harkita mutta olen kuullu et maalinpoisto lakatuista figuista on ongelmista joten ei kiitos minulle.
Ei ole kyllä mulle ollut ongelma, riippunnee mitä lakkaa käyttää... :-)
Jag känner en bot
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

tneva82 kirjoitti:En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia.
En ole lakannut viimeisiä skaveneita, joita maalasin, mutta vain sen takia ettei kädessä ollut mattalakkaa. Maalasin ensimmäiset figut noin 9 vuotta sitten ja lakkasin ne kiiltolakalla. Edelleenkin näyttävät kuin vastamaalatuilta, tosiaan kiilto häiritsee tuntumaa.
The Chaos Cell

Viesti Kirjoittaja The Chaos Cell »

mä en kyllä tuu ikinä lakkaan mun ukkoja ja se on varma (ainaki toistaiseksi)
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Tuo Talensin mattalakka on muuten aika törkeän hintaista.
17 e 400ml purnukka. 8O
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Mä en lakkaa mun ukkoja muuten kun ne alueet, jotka haluan kiiltämään, lakkaan kiiltävällä lakalla.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Ninnu
Viesti:

Zarathustrian kirjoitti:Tuo Talensin mattalakka on muuten aika törkeän hintaista.
17 e 400ml purnukka. 8O
Halpaaha toi o! Mä maksoin omastani 18,40 euroa... :-)
Jag känner en bot
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Ninnu kirjoitti:
Zarathustrian kirjoitti:Tuo Talensin mattalakka on muuten aika törkeän hintaista.
17 e 400ml purnukka. 8O
Halpaaha toi o! Mä maksoin omastani 18,40 euroa... :-)
No se onkin ties missä Hesassa... mutta hei oikeesti: GW tosiaan onkin se riistofirma tässä, juu. 17-18e lakkapönikästä. Ja tuostakin menee ties kuinka monta prosenttia taivaan tuuliin... :D Kallista lystiä.

Taidan itse tyytyä ihan sutimaan Miniature Paintsin lakkaa pintaan noihin figuihin :)
Ninnu
Viesti:

Kharon kirjoitti:No se onkin ties missä Hesassa... mutta hei oikeesti: GW tosiaan onkin se riistofirma tässä, juu. 17-18e lakkapönikästä. Ja tuostakin menee ties kuinka monta prosenttia taivaan tuuliin... :D Kallista lystiä.

Taidan itse tyytyä ihan sutimaan Miniature Paintsin lakkaa pintaan noihin figuihin :)
Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.

Ja mä olen valmis maksamaan laadusta. Mun showpiece lakkailuissa kestännee kyllä toi Talenssin tölkki aika pitkään... :-D
Jag känner en bot
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Ninnu kirjoitti:Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.
Nojuu, kyllähän mie tuon ymmärrän. Mutta ymmärtänet kanssa sen että jotkut on köyhiä opiskelijoita ja maalaa figuja pelikäyttöön. Lakkaamatta jättäminen tarkoittaa sitä että figut saa kohta maalata uudestaan. :)

Laatu maksaa, totta.
Ninnu
Viesti:

Kharon kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.
Nojuu, kyllähän mie tuon ymmärrän. Mutta ymmärtänet kanssa sen että jotkut on köyhiä opiskelijoita ja maalaa figuja pelikäyttöön. Lakkaamatta jättäminen tarkoittaa sitä että figut saa kohta maalata uudestaan. :)

Laatu maksaa, totta.
Juu, juu... Mä koitan ymmärtää pelaajiakin... :-D
Jag känner en bot
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Mulla oli tommonen GW:n Purity Seal spray, ei ne ukot kiiltele paljo, kuvissa ehkä mut ei ainakaan ku kädestä kattoo.
"If it bleeds, we can kill it."
Razze

Viesti Kirjoittaja Razze »

Sain noista lakkakiilloista sellaset kauhukuvat että taidan jättää lakkaamatta, paitsi jos haluan jonkin kiiltäväksi...
Kaikki ihmiset ovat kuolemattomia kunnes kuolevat
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Sitä Mastonin lakkaa saa mitä luultavimmin Teeseitä (niissä on ainakin Mastonin spraymaaleja joka lähtöön).
Edit: Liian hidas
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

TranssiApina kirjoitti:Mulla oli tommonen GW:n Purity Seal spray, ei ne ukot kiiltele paljo, kuvissa ehkä mut ei ainakaan ku kädestä kattoo.
Mikä?
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”