Ninnu kirjoitti:Käytän itse Talensin mattalakkaa jota saa taidetarvikekaupista ja ei todella kiillä pätkääkään. Pistän sen yleensä kiiltävän lakan päälle (kiiltävä pansselalkka suojaamaan figua). Esimerkiksi galleriassani oleva priestess on lakattu ensin kiiltävällä lakalla sitten Talenssilla. Ei muuten kiillä.
Mikäs tuo talensin mattalakka on? siis tuote numero tai vastaavaa.
Paikallinen "taide"tarvikeliike vois tuota hommata.
Ja GW:n lakkahan ei ole mattalakkaa ainoastaan kiillotonta.
(lukee purkin kyljessäkin)
Talens Acrylic Picture Varnish Mat
Tuote no. 115
Koodattu sopivaksi öljylle ja akryylille.
Toivottavasti auttaa... :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Weekender kirjoitti:Uskokaa jo... Mastonin mattalakka EI KIILLÄ!
Riippuu tosin aivan siitä kuinka paksun kerroksen sitä lakkaa laittaa. Muutama figuistani kiiltää mastonin mattalakan takia niin paljon, että ihan häikäisee. Mutta kohtuullinen kerros mattaa, niin ei paljon kiiltele.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Etsinpä tuota Talenssin lakkaa netistä, yhdellä sivulla mainitaan talenssin lakat, mutta ei ilmeisesti myydä? Kävisikö figujen kiillon poistoon tuo niinsanottu fiksatiivi? Ensiksi laittaisin mastonin lakan ja siihen päälle fiksatiivia, joka ei ainakaan muistaakseni kiiltele, on siihen muutaman kerran kuviksen tunneilla tullut törmättyä. Vai tarttuuko fiksatiivi mihinkään muuhun kuin paperiin?
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
TranssiApina kirjoitti:kannattaako noita ukkoja varmasti lakata?
Jos lakkaa: Ukot kiiltelevät kuin vasta vahatut hymydollarit.Ukot eivät oikein sopeudu mihinkään maastoon kiiltelyn takia,ei varsinkaan mordheimissä.
Jos ei lakkaa: Ukoista irtoaa maalia kaikista kulmista, incubieni selkä hommelit ovat melkeen maalittomia ku ukot on kolhiintunu kuljetuksissa.
"Siinä vasta pulma..."
En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia. Vois harkita mutta olen kuullu et maalinpoisto lakatuista figuista on ongelmista joten ei kiitos minulle.
PXI kirjoitti:Etsinpä tuota Talenssin lakkaa netistä, yhdellä sivulla mainitaan talenssin lakat, mutta ei ilmeisesti myydä? Kävisikö figujen kiillon poistoon tuo niinsanottu fiksatiivi? Ensiksi laittaisin mastonin lakan ja siihen päälle fiksatiivia, joka ei ainakaan muistaakseni kiiltele, on siihen muutaman kerran kuviksen tunneilla tullut törmättyä. Vai tarttuuko fiksatiivi mihinkään muuhun kuin paperiin?
Fiksatiivin ainut käyttö on kiinnittää hiili ja vastaavat paperiin. Sillä ei ole mitään tekemistä lakkojen kanssa.
tneva82 kirjoitti:
En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia. Vois harkita mutta olen kuullu et maalinpoisto lakatuista figuista on ongelmista joten ei kiitos minulle.
Ei ole kyllä mulle ollut ongelma, riippunnee mitä lakkaa käyttää... :-)
Jag känner en bot
tneva82 kirjoitti:En lakkaa. Liikaa vaivaa eikä minulla ole ollu maalinkulumisongelmia.
En ole lakannut viimeisiä skaveneita, joita maalasin, mutta vain sen takia ettei kädessä ollut mattalakkaa. Maalasin ensimmäiset figut noin 9 vuotta sitten ja lakkasin ne kiiltolakalla. Edelleenkin näyttävät kuin vastamaalatuilta, tosiaan kiilto häiritsee tuntumaa.
Zarathustrian kirjoitti:Tuo Talensin mattalakka on muuten aika törkeän hintaista.
17 e 400ml purnukka. 8O
Halpaaha toi o! Mä maksoin omastani 18,40 euroa... :-)
No se onkin ties missä Hesassa... mutta hei oikeesti: GW tosiaan onkin se riistofirma tässä, juu. 17-18e lakkapönikästä. Ja tuostakin menee ties kuinka monta prosenttia taivaan tuuliin... Kallista lystiä.
Kharon kirjoitti:No se onkin ties missä Hesassa... mutta hei oikeesti: GW tosiaan onkin se riistofirma tässä, juu. 17-18e lakkapönikästä. Ja tuostakin menee ties kuinka monta prosenttia taivaan tuuliin... Kallista lystiä.
Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.
Ja mä olen valmis maksamaan laadusta. Mun showpiece lakkailuissa kestännee kyllä toi Talenssin tölkki aika pitkään... :-D
Jag känner en bot
Ninnu kirjoitti:Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.
Nojuu, kyllähän mie tuon ymmärrän. Mutta ymmärtänet kanssa sen että jotkut on köyhiä opiskelijoita ja maalaa figuja pelikäyttöön. Lakkaamatta jättäminen tarkoittaa sitä että figut saa kohta maalata uudestaan.
Ninnu kirjoitti:Nooh, mä olen aiemmin jo bashannut mallasivellinlakan huonoja puolia, ja yhteenvetona sanoisin että mieluummin jätä figut lakkaamatta kuin sitä käyttäisin.
Nojuu, kyllähän mie tuon ymmärrän. Mutta ymmärtänet kanssa sen että jotkut on köyhiä opiskelijoita ja maalaa figuja pelikäyttöön. Lakkaamatta jättäminen tarkoittaa sitä että figut saa kohta maalata uudestaan.
Laatu maksaa, totta.
Juu, juu... Mä koitan ymmärtää pelaajiakin... :-D
Jag känner en bot