ESIM:
AAAAAA
ABBBBA
ABBBBA
ABBBBA
AAAAAA
AAAAAA
AAAAAA
Toivottavasti tajusitte jotain?
-Grey
Kiitos jullevi, itse en ole tuota artikkelia nähnyt.jullevi kirjoitti:Casualtyt otetaan takarivistä, ei läppääjistä. Jos vaadit perusteluja, tämä on hyvin selkeästi sanottu Gävin läppäysartikkelissa, olikohan WD283 s.77 alkaen. Hyvä kysymys silti, kaikki nimittäin eivät ole tutustuneet kyseiseen artikkeliin.
Modeleita, jotka eivät ole riveissä ei lasketa myöskään rivibonuksiin. Läppäyksellä ei voi myöskään viedä vastustajan rivejä, mutta +1 bonuksen kylkihyökkäyksestä ja +2 bonuksen takaahyökkäyksestä saa, jos läppäävällä yksiköllä on US5 tai enemmän. Ja tämähän lukee selvästi jo rulebookissa.rampale kirjoitti:Noita läppääviä modeleita ei varmaankaan lasketa rankkeihin mukaan?
Eli jos A:sta kuolee vaikkapa kolme sälliä, niin silloin ne saavat rankki bonuksia vain 2 kappaletta?
Mitään rear ja flank attact bonuksia ei varmaankaan tule?
Pakenee läpi.Eltharrion kirjoitti:mutta mitäs sitte läppäykses tapahtuu jos kaveri on piiritetty kokonaa ja se epäonnistuu break testis? pakeneeks se läpi vai tuhoutuuks se siihe? ja muute jos oon sääntökirjaa oikein lukenu nii toi läppäys tapahtuu vaa 2 modelii sivuille ja 2 modelii taakse eli sil ei saa flank ja rear bonuksii jollei niide tyyppi unit strena oo 3 molemmil..
Olet lukenut sääntökirjaa väärin. Flank ja rear bonukset lasketaan yksikön unit strengthistä, ei lappaavien modelien.Eltharrion kirjoitti: ja muute jos oon sääntökirjaa oikein lukenu nii toi läppäys tapahtuu vaa 2 modelii sivuille ja 2 modelii taakse eli sil ei saa flank ja rear bonuksii jollei niide tyyppi unit strena oo 3 molemmil..
Siis oletko varma että saat laittaa kaksi ukkoa joka kerta kun voitat closiksen? Itse olen käsittänyt että se on max kaksi ukkoa per flank. S. 77 rulebook: "You may move up to two models around each flank..."Pörrö kirjoitti:
Joka kerta kun voitat Combatin eikä vastustaja breikkaa voit laittaa 2 modellia yksiköstä vastustajan molemmille puolille jos sinun yksikkösi on yhtä leveä tai leveämpi kuin vastustajan muuten joudut tekemään Expand Frontagen tai jättää tekemättä.
Tuota minäkin tarkoitin. En vain kirjoittanut asiaa niin selvästi.Gorkiporki kirjoitti:Itse olen käsittänyt että se on max kaksi ukkoa per flank. S. 77 rulebook: "You may move up to two models around each flank..."Pörrö kirjoitti:
Joka kerta kun voitat Combatin eikä vastustaja breikkaa voit laittaa 2 modellia yksiköstä vastustajan molemmille puolille jos sinun yksikkösi on yhtä leveä tai leveämpi kuin vastustajan muuten joudut tekemään Expand Frontagen tai jättää tekemättä.
Siis että syntyy joku sivun 77 kuvan kaltainen muodostelma.
Sääntökirja ei kylläkään mainitse että joka vuoro voisit laittaa yhteensä neljä ukkoa sivuille, vaan siinä yksinkertaisesti todetaan tuo ekassa viestissäni lainattu juttu. Ei missää esimerkeissäkään ole koskaa enempää kuin kaksi ukkoa per flank. Luin läpi myös tuon wd:n artikkelin.Antrax kirjoitti:Itse asiassa se on neljä ukkoa jokaisen voiton jälkeen. Kaksi molemmille puolille.
ahaa...okTuota minäkin tarkoitin. En vain kirjoittanut asiaa niin selvästi.
"If unit wins a round of combat and its formation already extends to the enemy's flanks then models may be moved from rear ranks round the sides of the enemy unit." Minusta tässä ei lue, että tätä voisi käyttää vain kerran. Se "you may move up to two models around each flank" tarkoittaa, että voi laittaa kaksi(2) modellia kummallekin flankille vuorossa. Ja kirjan esimerkeissä ei koskaan ole yli kahta modellia läpätty, koska silloin se toistaisi itseään joten jokaisessa läppäys-esimerkissä flankkeihin mahtuu vain kaksi(2) modellia. Sen jälkeen ne läppäykset laitetaan reariin.Gorkiporki kirjoitti:Sääntökirja ei kylläkään mainitse että joka vuoro voisit laittaa yhteensä neljä ukkoa sivuille, vaan siinä yksinkertaisesti todetaan tuo ekassa viestissäni lainattu juttu. Ei missää esimerkeissäkään ole koskaa enempää kuin kaksi ukkoa per flank. Luin läpi myös tuon wd:n artikkelin.Antrax kirjoitti:Itse asiassa se on neljä ukkoa jokaisen voiton jälkeen. Kaksi molemmille puolille.
ja...
1 up to = asti
2 up to = saakka
jne...
Aivan mutta siinähän onkin menty tokalla kerralla taakse. Siinä sivullahan lukee että jos ne ukot on jo siinä sivulla niin sitten seuraavat neljä voi siirtää taakse. Tuolla periaatteellahan yksikön leveyttäkin voisi kasvattaa vaikka kuinka. Mutta samalla sivulla säännöissä on sanottu että "The formations width can be increased by up to two models on either on both flanks."Amazing Slug kirjoitti:Mitä? Väitättekö nyt, että läpätä saa vain kerran, ja jos ei sillä pääse reariin niin kyynel?
En usko. Läppäys toistuu joka kerta, kun voittaa kierroksen taistelua. Ei missään rajoiteta sitä vain yhteen kertaan. Johan tuossa sivun 77 kuvassa on läpätty kaksi kertaa.
Siten, että combatin voi voittaa monta kertaa peräkkäin.Gorkiporki kirjoitti:
"If a unit wins the combat and its formation already extends to the enemy's flanks then models may be moved from rear ranks around the sides of the enemy unit. These extra models are described as lapping round. You may move up to two models around each flank."
Tossahan se teksti pääasiassa on. Voin toki olla väärässä mutta miten tuosta voi päätellä että näin käy joka vuoro jos voittaa.
Ja tässä sanotaan, että saadakseen äijiä taakse täytyy reunat olla peitetty minkä minä uskoisin tarkoittavan kokonaan peitettyä.Rulebook s. 77 kirjoitti:Once models have covered the enemy's flanks, further models may be lapped around the rear
Niin, säännöt on kirjoitettu erilailla kuin aikaisemmissa edikoissa, mutta ei kannata vielä sen perusteella johtaa sääntöjä.Gorkiporki kirjoitti: Eikös sitten tossa kutos laitoksenkin säännöissä pitäis lukea jotain vastaavaa jotta lappaamista voisi jatkaa sivuille joka vuoro kun voittaa?
En näe mitään rajoittavaa tekijää vieläkään. Tuossa sanotaan, että "leveyden lisäyksen maksimi on 2", ei "leveyden maksimiarvo on 2".Gorkiporki kirjoitti:"The formations width can be increased by up to two models on either on both flanks."
Mä olen ilmeisesti aina käsittänyt sen juuri tolleen että leveyden maksimiarvo olisi kaksi, en siten että juuri se lisäyksen arvo on kaksi. Eli aina voitettaessa saa lappailla. No hyvähän se tässä vaiheessa on tietää. Tosin hämäsi se näköjään muitakin meidän peliporukan ihmisiä.Amazing Slug kirjoitti: En näe mitään rajoittavaa tekijää vieläkään. Tuossa sanotaan, että "leveyden lisäyksen maksimi on 2", ei "leveyden maksimiarvo on 2".
Peliporukassa ei koskaan hämäänny yksinGorkiporki kirjoitti: Mä olen ilmeisesti aina käsittänyt sen juuri tolleen että leveyden maksimiarvo olisi kaksi, en siten että juuri se lisäyksen arvo on kaksi. Eli aina voitettaessa saa lappailla. No hyvähän se tässä vaiheessa on tietää. Tosin hämäsi se näköjään muitakin meidän peliporukan ihmisiä.
Voi lapata, kunhan oma yksikkö on vaan tarpeeksi leveä. Kirjassahan on oikeastaan sanottu että ne lappaavat ukot viedään vihollisyksikön sivuille. Se WD 283 tarjoaisi lisää esimerkkejä ja selvityksiä asiasta, ja se kannattaa lukea jos vain saa lehden käsiinsä.Pörrö kirjoitti:
Voiko muuten vastustajan flankistä läpätä kun rulessa sanotaan, että äijät menisivät flänkkeihin, mutta yksikkö olisi alunperinkin flänkissä.