"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warpfire vai ratling?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Illumina

Warpfire vai ratling?

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Haluaisin tietää kumpi näistä on parempi ratling gun vaiko warpfire throweri? perusteluita kaivataan.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Elgard

Viesti Kirjoittaja Elgard »

Ratling on varmempi. Misfiretys ei tunnu niin pahalta, ja helpompi osua. Warpfirellä ammuttu yksikkö taas joutuu ottamaan testin jos yksikin tyyppi kuolee. Ratlingia yleensä pidetään parempana, muttaitse ainakin otan 2k listaan 2 ratlingia ja yhden warpfire throwerin. :)
Elgard

Viesti Kirjoittaja Elgard »

Tais olla aina ja 2 tapauksessa se saaattaa tuhota muitakin (joku juoksu homma oli toinen, ja toisesta tuli kai iso template) Eli vehje on epävarma verrattuna ratlingiin ja ratling ei tuhoa kuin itsensä tai sitten ampuu vahingossa omia.
Aleksi Pesonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aleksi Pesonen »

Ratling gunin puoleen kallistun minäkin. Ratling gun osaa tehdä pahaa jälkeä tarvittaessa. Kokemusta on.
Minun kaverillani on armeijassa tällä hetkellä 3 ratlin gunia, joten yhden misfiretys ei tunnu missään.
Ratling gun o todellakin parempi verrattuna warpfire throweriin, mutta itse ottaisin warpfire throwerita...
juma meitä ammutaan...
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Eli näiden todisteiden nojalla taidan kallistua warpfireen :D.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Ei aina tuhoa itteään (1-2 varmasti 3-4 varmasti mutta 5-6 ainoastaan 2+alla):
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Rattling gunit ovat kauheita. Niillä saa ihan törkeää tuhoa aikaan t3 jalkaväkeen. Helposti saa tapattua n. 10 ukkoa yksiköstä. Minun noppatuurilla ratsuväkikin lakoaa näihin hetkessä.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Ikävä kyllä ratling. Olen grillannut lähes kahtakymmentä figua kerrallaan käyttäessä liekitintä, mutta huomattavasti useammin se on ampunut lyhyeksi/pitkäksi, räjähtänyt, hiponut, ja tehnyt muuta mitä 15" aina osuva ratling ei tee.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

WFT räjähtäessään lähetti joskus oman armeijani paniikin vallassa pakoon. Heitin on kalliimpi, ei puoleksikaan niin hauska tai tyylikäs ja huomattavasti vaarallisempi omalle armeijalleen.
zqmfgb
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

mutta no ratling on aikas heikko (en oo varma ku ei oo ikin tullu katottuu tietoi) ja mitenkäs se homma menee? jos ymmärsi oikei ni ratling osuu varmast 15'' ja aiheuttaa D6 osumaa.. mut entäs S ja armoriläpäsyt? jos ymmärsin ni warpfirellä on samanlaisii sääntöi ku kanuunal eli armoriläpäsy.. ja tietty tää paniikki jos vahingoittaa
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Eltharrion kirjoitti:mutta no ratling on aikas heikko (en oo varma ku ei oo ikin tullu katottuu tietoi) ja mitenkäs se homma menee? jos ymmärsi oikei ni ratling osuu varmast 15'' ja aiheuttaa D6 osumaa.. mut entäs S ja armoriläpäsyt? jos ymmärsin ni warpfirellä on samanlaisii sääntöi ku kanuunal eli armoriläpäsy.. ja tietty tää paniikki jos vahingoittaa
Ratling ei ole heikko, jos osaa valita kohteensa. Ja Ratling ei ammu D6 osumaa vaan niin monta D6:tta kuin haluaa (tosin misfiren takia 2-3 on yleensä paras).

Ratlingin teho perustuu sen epärottamaiseen luotettavuuteen. Ratling ei koskaan räjäytä itseään, jos osaa lopettaa ampumisen ajoissa, kun taas Warpfire räjäyttää itsensä misfirella lähes varmasti ja räjäyttää vielä muitakin mukana.
Aleksi Pesonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aleksi Pesonen »

Jos ratlingun on heikko niin minä olen skaven... Ratlingun on yksi skavenien *kirosana tähän* sota koneista.
Tekee selvää 30 örkin blokista parissa vuorossa. Minäkään en tiedä tietoja mutta kokemusta on peli pöydällä.
Ratlingun on jokaisen skaveni pelaajan ehdoton valinta. (Ei, ei GW:ee todellakaan ole minua palkannut mainostamaan)
juma meitä ammutaan...
Korppi-

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Täältä löytyy lisäpohdintaa em. laitteiden eroista. Lähinnä niistä toisen sivun viesteistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”