kolme whirlaa
-
Silver Shadow
kolme whirlaa
onko kolme whirlaa... hyödyllinen dark eldareita vastaan?
-
Murmelimies
Re: kolme whirlaa
Riippuu minkä kokoisessa pelissä.Silver Shadow kirjoitti:onko kolme whirlaa... hyödyllinen dark eldareita vastaan?
Onhan se kivaa pamautella raidereita alas kolmella ordance lätyllä (kokemusta on).
Sanoisin , että on ovat hyödyllisiä kunhan et yritä tunkea niitä johonkin 500 pisteen peliin
- Master Calgar
Whirla nyt on niin halpa (siis puhun nyt ihan mariiniperspektiivistä, 85pts on halpaa kamaa mariineille
) että kyllähän noita ottaa jo 1000pts peliinkin D-eldareita vastaan.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
-
Murmelimies
- Master Calgar
Helposti. 3whirlaahan ovat ilman mitään turhaa romua 255pts, eli tilaa jäisi vielä vaikka kahdelle ryhmälle minimi mariiniporukoita lascannoneilla ja pikkupomolle, jolla joku stormbolter 
-
Murmelimies
Ongelmaksi saattaa kuitenkin muodostua pieni pelikenttä (puhumme siis 500 pisteen pelistä), jolloin dark lancet lävistävät whirlat toisella vuorolla.mastercalgar kirjoitti:Helposti. 3whirlaahan ovat ilman mitään turhaa romua 255pts, eli tilaa jäisi vielä vaikka kahdelle ryhmälle minimi mariiniporukoita lascannoneilla ja pikkupomolle, jolla joku stormbolter
- Master Calgar
No, pienelle pelipöydälle ei whirloja pahemmin kannatakkaan ottaa, jos niitä ei piiloon saa. Mitä mieltä muuten olette näistä whirlan toisista ohjuksista, jotka miinakenttiä heittelevät pöydälle? Keksittekö niille muuta käyttöä, kuin että jos kentällä on objektive, joka pitää ottaa haltuun, se ammutaan täyteen miinakenttiä, jolloin vihollisen lähestyminen on edes hieman vaikeampaa.
-
Murmelimies
- Master Calgar
Näin epäilinkin... taitaa tuo perusohjus olla silti se paras vaihtoehto. Toisaalta, jos nyt nuo 3 whirlaa armeijassa on, ja haluaa kokeilla, niin eipä mikään estä yhtä miinoittajaksi muuntamaan. Jäähän 2 vielä heittelemään peruspaukkuja. Mutta mistä kukin itse pitää...
Teoreettisesti jos vastustajalla on paljon vehiclejä, joiden etupanssari on 12+, mutta peräpelti 10, ja nämä ovat liikkumiseen tarkoitettuja vehiclejä, niin whirlalla voisi kannattaa pistää miinoja niiden kiusaksi. S6-hitit takapeltiin ovat ihan ok, varsinkin kun vengeance missileillä whirla ei millään tavalla uhkaa juurikaan mitään ajoneuvoa kun vanha takapeltiin guessaaminen ei onnistu nykyisin. Jotain rhinottomia marineita vastaan voisin kuvitella heitteleväni miinoja dreadien kiusaksi, ainakin jos mariinit ovat fearless-sorttia jolloin pinning-hyötyäkään ei voi saada. Ehkä joku pop-up attackeja tekevä eldar-autokin voisi ansaita miinan tai pari.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
- Master Calgar
Tuokin käyttötarkoitus kyllä mieleeni juolahtanut. Ja juuri estää vihollisen liikkeitä tiheässä maastossa, jos transportit alla. Siinä sitten voi päättää, ajaako miinakenttään vai riskeeraako immobilisoitumista difficult terrainissa.
-
Silver Shadow
Noh minä olen pari kertaa kokeillut noita miinoja, aika laihoin tuloksin.
Eräässä pelissä jossa maastoa oli PALJON, minä tukin kulkureittejä
noilla miinoilla. Eipä niille muuta käyttöä olla täälläpäin keksitty.
No mä oon saanu ihan mukavasti tuhoomiinakentillä..... jos marineitä on vastas niin käytän aina miinakenttää niitä vastaan, kun ei toinen ohjus oikein tehoa marineitä vastaan...
Eräässä pelissä jossa maastoa oli PALJON, minä tukin kulkureittejä
noilla miinoilla. Eipä niille muuta käyttöä olla täälläpäin keksitty.
No mä oon saanu ihan mukavasti tuhoomiinakentillä..... jos marineitä on vastas niin käytän aina miinakenttää niitä vastaan, kun ei toinen ohjus oikein tehoa marineitä vastaan...
Minun mielestä se on niin, että kun ne leijuu niin siinä sanotaan, jotka kulkee maassa niin se osuu aina taka armoriin... mutta lentävillä aluksilla se on normaali... tai jotain sellaista. Mutta muuta en tiedä.
Pikku töherryksiäni löydät osoitteesta: http://galleria.sotavasara.net/galleria/165/
Main Army: Necrons
Second: Eldars
Third: Space Marines ( Myymässä pois,kysykää lisätietoa YV:llä)
Main Army: Necrons
Second: Eldars
Third: Space Marines ( Myymässä pois,kysykää lisätietoa YV:llä)
- Master Calgar
Mitenkä muuten, jos skimmeri on vaikka 4tuuman päästä miinakentästä ja jostain kumman syystä haluaa lentää suoraan yli, osumat tulevat tietysti S6lla takapanssariin, mutta osumat muuttuvat glansing hiteksi varmaan vasta sitten, kun miinakenttä on niin kaukana, että skimmeri on onnistunut "kiihdyttämään yli 6den tuuman tuntinopeuteen;)"? Eli jos miinakenttä niin lähellä, ettei skimmeri ole vielä liikkunut yli 6tuumaa ja lentää kentälle, ottaa se ihan normaalit pene hititkin, jos vaan nopasta heittää tarpeeksi isoa AP heittoa?
Kaikki hitit ovat glansareita, koska hitit tulevat str 6:lla ilman ap:ta. Jos statlinessä on ap: - (vrt. sniperit), vehiclet ottavat pelkkiä glancing hitejä. Näin ollen on samantekevää, paljonko se leijuri liihottaa ennen kuin osuu miinakenttään.mastercalgar kirjoitti:Mitenkä muuten, jos skimmeri on vaikka 4tuuman päästä miinakentästä ja jostain kumman syystä haluaa lentää suoraan yli, osumat tulevat tietysti S6lla takapanssariin, mutta osumat muuttuvat glansing hiteksi varmaan vasta sitten, kun miinakenttä on niin kaukana, että skimmeri on onnistunut "kiihdyttämään yli 6den tuuman tuntinopeuteen;)"? Eli jos miinakenttä niin lähellä, ettei skimmeri ole vielä liikkunut yli 6tuumaa ja lentää kentälle, ottaa se ihan normaalit pene hititkin, jos vaan nopasta heittää tarpeeksi isoa AP heittoa?
wanhan liiton örkki pomo