"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Space marine dreadnought

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Morglun voittamaton

Space marine dreadnought

Viesti Kirjoittaja Morglun voittamaton »

Onko spacemarineiden dreadnought hyvä ja millä aseella se kannaisi aseistaa?itse olen ajatellut heavy flameria,onko tämä hyvä ase?
Murmelimies

Re: Space marine dreadnought

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

Morglun voittamaton kirjoitti:Onko spacemarineiden dreadnought hyvä ja millä aseella se kannaisi aseistaa?itse olen ajatellut heavy flameria,onko tämä hyvä ase?
Space marinien dredi on hyvä.
Itse en koskaan käytä h flameria.
Normaalisti käytän assault cannonia ja missile launcheria.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Eikös h. flamer solahda lähistelyaseen alle?
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

Attila kirjoitti:Eikös h. flamer solahda lähistelyaseen alle?

Jep, näin se tekee.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Ajattelinkin.

Itse katselisin rynnäkkötykin ja joko lähistelyaseen tai ohjuspatterin suuntaan.

Liekkarin kuvittelisi toimivan nätisti jos pöydällä on paljon maastoa: Coveri jätetään ja nelosen AP on näppärä pehmeämpää jalkaväkeä vastaan, mutta stormarin pitempi kantama saattaa olla parempi valinta aukeammassa maastossa, huolimatta pienemmästä tappotehosta.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

No siis...

Nykyään käytän kahta eri aseyhdistelmää töpölläni. Ensimmäinen on short-to-medium range Dreadi, jolla on assault cannon ja heavy flamer ccw:nsä alla. Assault cannon on nykyään niin hyvä, että sitä kannattaa harvoin olla ottamatta, ja läheltä ampuva töpö tekee pahaa jälkeä ennen assaultia, jos sen edes tarvitsee assaultoida. Tämä suojataan maastolla tai rhinoilla vihollisen ylenmääräiseltä antitank-tulelta.
Toinen on long range fire support Dreadi twin-lascannonilla ja missile launcherilla. Tämä toimii liikkuvana tulipesäkkeenä ja panssarintorjujana.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Itse tulen käyttämään assault cannonia sekä dreadnought close combat weaponia heavy flamerin kanssa. En usko että storm boltterilla tekee mitään, mutta sekin on kyseenalaista että tekeekö 10 pisteen flamer templatella mitään, mutta kyllä sillä voi ihan hyvin vaikka pehmittää assaulttia podauksen jälkeen, mielestäni kymmenellä pisteellä ihan hyvä sijoitus. Tosin missile launcher kädenkin saa kymmenellä pisteellä, mutta sitten lähisteho heikkenee. Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Sama combo kuin Kapulla, paitsi että minulla on ottaa TL Heavy Bolterit (kyllä, virallinen Forge World malli) toiselle jos esim. Örkit yllättävät minut kentällä... :)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Gorbag kirjoitti:Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
Ei siinä mitään magneetti viritelmiä tarvita, kun ne kädet pysyy siinä ruhossa ihan hyvin kiinni liimamattakin ja ilman sinitarraa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Half-breed kirjoitti:
Gorbag kirjoitti:Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
Ei siinä mitään magneetti viritelmiä tarvita, kun ne kädet pysyy siinä ruhossa ihan hyvin kiinni liimamattakin ja ilman sinitarraa.
Itse en olisin niinkään samaa mieltä. Meinaan Metallinen Dredi löytyy, ja CCW, ei meinaan mitenkään pysyä kädessä kiinni...
Voi tämäkin olla harvinaista, en tiedä, muta niin itselläni ainakin käy. Mielestäni Assault Cannon on hyvä.
Mieluisa comboni olsi seuraava: Assault Cannon/Missile/CCW
Missile sen takia, jos vastassa on vaikka joku huonoarmorisempi armeija.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Samsson kirjoitti:Sama combo kuin Kapulla, paitsi että minulla on ottaa TL Heavy Bolterit (kyllä, virallinen Forge World malli) toiselle jos esim. Örkit yllättävät minut kentällä... :)
Kyllä minultakin löytyy Forgen heavy boltereita ja plasmatykkejä, mutta näytäpä se kohta nykyisestä codexista, joka mahdollistaa niiden käyttämisen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Silens kirjoitti:Mieluisa comboni olsi seuraava: Assault Cannon/Missile/CCW
Ei ole laillinen. Missile korvaa DCCW:n...
Cleanse and purify!
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Siis, tarkoitin, että Assault Cannon ja Missile
Tai Assault Cannon ja CCW.
Tai sitten TWL Lascannon ja missile.
Anteeksi väärin ilmaisuni...
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Mitä muuten tuohon käsien mukana pysymiseen tulee, niin jos ulkonäön kanssa ei olla GD:tä menossa voittamaan, niin itse keksin joskus aikanaan metalliselle kaaosdredille semmosen (tosin pinnaus) ratkaisun, että porasin takaa reijän siitä asekäden läpi sinne bodyn tappiin ja vielä vähän läpi. Sitten siitä läpi vaan jämäkkä klemmarin palanen ja ase pysyi hyvin kädessä.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

The Captain kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Sama combo kuin Kapulla, paitsi että minulla on ottaa TL Heavy Bolterit (kyllä, virallinen Forge World malli) toiselle jos esim. Örkit yllättävät minut kentällä... :)
Kyllä minultakin löytyy Forgen heavy boltereita ja plasmatykkejä, mutta näytäpä se kohta nykyisestä codexista, joka mahdollistaa niiden käyttämisen.
Plasma tykki = Deathwing dreadnoughtin ase... ;)
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ja myös GK-dredit saavat TL-heavy boltterin ja plasma cannonin
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Marko-olio

Viesti Kirjoittaja Marko-olio »

No, jos sattuu Imperial Armour Vol.2 kaapista löytymään, niin ne Heavy Bolterit saa kyllä 'Noughtiinsa pultata. Ja Plasman kanssa. Vaikka Codexi uudempi onkin, on Dreadin profiili ja hinta kummassakin sama. Asevaihtoehdot vain ovat IAssa laajemmat. Miksi siis IAn versiota ei voisi käyttää? Turnauksissa ei tosin välttämättä kannata tätä yrittää.

Tietenkin joku kohta nillittää siitä että kun uusi Codexi tuli niin IA on täysin hyödytön. No miksi sitä sitten edelleen myydään?
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Silens kirjoitti:Itse en olisin niinkään samaa mieltä. Meinaan Metallinen Dredi löytyy, ja CCW, ei meinaan mitenkään pysyä kädessä kiinni...
No eihän ne kädet tuossa vanhassa metallisessa dredissä pysykkään kiinni ilman jotain kikkailua/liimaamista. Mutta uudessa muovisessa dredissä ne pysyvät kiinni ihan ilman liimaamista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Dreddi on huippu! (varsinkin örkeillä!) Käyttäisin sinuna missilelauncheria ja h flameria, siinä ois aseita kauas ja vähän lähemmälle matkalle!
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

Assasin kirjoitti:Dreddi on huippu! (varsinkin örkeillä!) Käyttäisin sinuna missilelauncheria ja h flameria, siinä ois aseita kauas ja vähän lähemmälle matkalle!
Ja siten kun vielä lojalisti dreadille olisi mahdollista saada moinen yhdistelmä..plasmacannon/assault cannnon ja h. fleikka toimii hyvin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”