Space marine dreadnought
-
Morglun voittamaton
Space marine dreadnought
Onko spacemarineiden dreadnought hyvä ja millä aseella se kannaisi aseistaa?itse olen ajatellut heavy flameria,onko tämä hyvä ase?
-
Murmelimies
Re: Space marine dreadnought
Space marinien dredi on hyvä.Morglun voittamaton kirjoitti:Onko spacemarineiden dreadnought hyvä ja millä aseella se kannaisi aseistaa?itse olen ajatellut heavy flameria,onko tämä hyvä ase?
Itse en koskaan käytä h flameria.
Normaalisti käytän assault cannonia ja missile launcheria.
-
Murmelimies
Ajattelinkin.
Itse katselisin rynnäkkötykin ja joko lähistelyaseen tai ohjuspatterin suuntaan.
Liekkarin kuvittelisi toimivan nätisti jos pöydällä on paljon maastoa: Coveri jätetään ja nelosen AP on näppärä pehmeämpää jalkaväkeä vastaan, mutta stormarin pitempi kantama saattaa olla parempi valinta aukeammassa maastossa, huolimatta pienemmästä tappotehosta.
Itse katselisin rynnäkkötykin ja joko lähistelyaseen tai ohjuspatterin suuntaan.
Liekkarin kuvittelisi toimivan nätisti jos pöydällä on paljon maastoa: Coveri jätetään ja nelosen AP on näppärä pehmeämpää jalkaväkeä vastaan, mutta stormarin pitempi kantama saattaa olla parempi valinta aukeammassa maastossa, huolimatta pienemmästä tappotehosta.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
- The Captain
- Valvoja
No siis...
Nykyään käytän kahta eri aseyhdistelmää töpölläni. Ensimmäinen on short-to-medium range Dreadi, jolla on assault cannon ja heavy flamer ccw:nsä alla. Assault cannon on nykyään niin hyvä, että sitä kannattaa harvoin olla ottamatta, ja läheltä ampuva töpö tekee pahaa jälkeä ennen assaultia, jos sen edes tarvitsee assaultoida. Tämä suojataan maastolla tai rhinoilla vihollisen ylenmääräiseltä antitank-tulelta.
Toinen on long range fire support Dreadi twin-lascannonilla ja missile launcherilla. Tämä toimii liikkuvana tulipesäkkeenä ja panssarintorjujana.
Nykyään käytän kahta eri aseyhdistelmää töpölläni. Ensimmäinen on short-to-medium range Dreadi, jolla on assault cannon ja heavy flamer ccw:nsä alla. Assault cannon on nykyään niin hyvä, että sitä kannattaa harvoin olla ottamatta, ja läheltä ampuva töpö tekee pahaa jälkeä ennen assaultia, jos sen edes tarvitsee assaultoida. Tämä suojataan maastolla tai rhinoilla vihollisen ylenmääräiseltä antitank-tulelta.
Toinen on long range fire support Dreadi twin-lascannonilla ja missile launcherilla. Tämä toimii liikkuvana tulipesäkkeenä ja panssarintorjujana.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itse tulen käyttämään assault cannonia sekä dreadnought close combat weaponia heavy flamerin kanssa. En usko että storm boltterilla tekee mitään, mutta sekin on kyseenalaista että tekeekö 10 pisteen flamer templatella mitään, mutta kyllä sillä voi ihan hyvin vaikka pehmittää assaulttia podauksen jälkeen, mielestäni kymmenellä pisteellä ihan hyvä sijoitus. Tosin missile launcher kädenkin saa kymmenellä pisteellä, mutta sitten lähisteho heikkenee. Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
- Half-breed
Ei siinä mitään magneetti viritelmiä tarvita, kun ne kädet pysyy siinä ruhossa ihan hyvin kiinni liimamattakin ja ilman sinitarraa.Gorbag kirjoitti:Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Itse en olisin niinkään samaa mieltä. Meinaan Metallinen Dredi löytyy, ja CCW, ei meinaan mitenkään pysyä kädessä kiinni...Half-breed kirjoitti:Ei siinä mitään magneetti viritelmiä tarvita, kun ne kädet pysyy siinä ruhossa ihan hyvin kiinni liimamattakin ja ilman sinitarraa.Gorbag kirjoitti:Kannattaa tehdä jonkinlainen magneetti viritys jolla saa aina vaihdettua aseet tarpeen tullen. Näin ainakin aion itse tehdä...
Voi tämäkin olla harvinaista, en tiedä, muta niin itselläni ainakin käy. Mielestäni Assault Cannon on hyvä.
Mieluisa comboni olsi seuraava: Assault Cannon/Missile/CCW
Missile sen takia, jos vastassa on vaikka joku huonoarmorisempi armeija.
- The Captain
- Valvoja
Kyllä minultakin löytyy Forgen heavy boltereita ja plasmatykkejä, mutta näytäpä se kohta nykyisestä codexista, joka mahdollistaa niiden käyttämisen.Samsson kirjoitti:Sama combo kuin Kapulla, paitsi että minulla on ottaa TL Heavy Bolterit (kyllä, virallinen Forge World malli) toiselle jos esim. Örkit yllättävät minut kentällä... :)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Mitä muuten tuohon käsien mukana pysymiseen tulee, niin jos ulkonäön kanssa ei olla GD:tä menossa voittamaan, niin itse keksin joskus aikanaan metalliselle kaaosdredille semmosen (tosin pinnaus) ratkaisun, että porasin takaa reijän siitä asekäden läpi sinne bodyn tappiin ja vielä vähän läpi. Sitten siitä läpi vaan jämäkkä klemmarin palanen ja ase pysyi hyvin kädessä.
Plasma tykki = Deathwing dreadnoughtin ase...The Captain kirjoitti:Kyllä minultakin löytyy Forgen heavy boltereita ja plasmatykkejä, mutta näytäpä se kohta nykyisestä codexista, joka mahdollistaa niiden käyttämisen.Samsson kirjoitti:Sama combo kuin Kapulla, paitsi että minulla on ottaa TL Heavy Bolterit (kyllä, virallinen Forge World malli) toiselle jos esim. Örkit yllättävät minut kentällä...
-
Marko-olio
No, jos sattuu Imperial Armour Vol.2 kaapista löytymään, niin ne Heavy Bolterit saa kyllä 'Noughtiinsa pultata. Ja Plasman kanssa. Vaikka Codexi uudempi onkin, on Dreadin profiili ja hinta kummassakin sama. Asevaihtoehdot vain ovat IAssa laajemmat. Miksi siis IAn versiota ei voisi käyttää? Turnauksissa ei tosin välttämättä kannata tätä yrittää.
Tietenkin joku kohta nillittää siitä että kun uusi Codexi tuli niin IA on täysin hyödytön. No miksi sitä sitten edelleen myydään?
Tietenkin joku kohta nillittää siitä että kun uusi Codexi tuli niin IA on täysin hyödytön. No miksi sitä sitten edelleen myydään?
- Half-breed
No eihän ne kädet tuossa vanhassa metallisessa dredissä pysykkään kiinni ilman jotain kikkailua/liimaamista. Mutta uudessa muovisessa dredissä ne pysyvät kiinni ihan ilman liimaamista.Silens kirjoitti:Itse en olisin niinkään samaa mieltä. Meinaan Metallinen Dredi löytyy, ja CCW, ei meinaan mitenkään pysyä kädessä kiinni...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ja siten kun vielä lojalisti dreadille olisi mahdollista saada moinen yhdistelmä..plasmacannon/assault cannnon ja h. fleikka toimii hyvin..Assasin kirjoitti:Dreddi on huippu! (varsinkin örkeillä!) Käyttäisin sinuna missilelauncheria ja h flameria, siinä ois aseita kauas ja vähän lähemmälle matkalle!