"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

chaoseille mimmosta maastoa

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
aleksik

chaoseille mimmosta maastoa

Viesti Kirjoittaja aleksik »

nii mä kerään hordes of chaosei ja beasts of chaosei nii mimmost maastoo niille kannattais tehä kannattaisko tehä metsää vai jotai mis olis kukkuloit vai mimmosta.
Drgon

Viesti Kirjoittaja Drgon »

Tee jotain kammottavaa ja synkkää maastoa..
"The sinews of war(hammer) are infinite money"
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

kannattais kun säkeräät horde of kaoosi tehä semmost mimmost kukkuloit miimmosilnyt yleensäkin kato hei pelataan mutku ei kannata hei kato nyt tehä vaa niinku maastoa sen mukaan et mimmosel semmosel armeijalla pelaa

Ei näin. Koita onkia ajatus sieltä kuonan seasta. Näin mekin joudumme valitettavasti tekemään.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Pusikkoa pedoille. Muutama herdstone ja Kaamospuu, niin pääset alkuun.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Aaargh..taas se kammottava sana, kannattaisko. Ei tämmöiseen kysymykseen voi vastata, jos et kerro mitä tarkoitat kannattamisella.

No, kerron silti pari juttua mitkä kannattais ja ei kannattais.
  • Kannattaa ensin tutustua maastontekoa käsitteleviin sivuihin ja erilaisiin maastonteko-oppaisiin (kts. sotun linkit ja artikkelit).
  • Ei kannata heti ensimmäisenä pohtia millaista maastoa tekisit tietylle armeijalle, kannattaa ensin harjoitella erilaisilla, mutta yksinkertaisilla projekteilla, jotta saat kokemusta. Monet armeijaan teemoitetut projektit ovat haastavia, ja niiden tekemisestä ei välttämättä tule mitään jos et ole aikaisemmin tehnyt maastoa.
  • Ei kannata luottaa siihen, että joku on aina valmis vastaamaan epämääräiseen kysymykseen ja että juuri hänen reseptillään juuri sinä saisit aikaiseksi samanlaista jälkeä.
  • Ei kannata lannistua, jos ensimmäiset maastonkappaleesi eivät ole kovin häävejä. Jos teit mielestäsi jotain väärin, tiedät että se kannattaa tehdä toisin seuraavalla kerralla. Maastoa oppii tekemään vain tekemällä itse, muiden kirjoittamia ohjeita kannattaa toki hyödyntää - ei tosin liian orjallisesti.
  • Kannattaa katsella kuvia, kuvista saa inspiraatiota. Mitä enemmän teet itse maastoa, sitä enemmän ymmärrät kuvista ja helpommin keksit, miten jokin maastonkappale on saatu aikaan ja voit kokeilla itse tehdä samankaltaisen.
Eli mitä koetan sanoa: Pelaamallasi armeijalla ei ole mielestäni väliä, jos et ole aikaisemmin tehnyt maastoa. Aloita perusjutuilla, eli esimerkiksi kukkuloilla, raunioilla tai metsillä - ainakin parit kappaleet jokaista. Maaston ei tarvitse olla kaaosteemaista, sillä useinhan kaaos on hyökkäävä osapuoli, eli taistelemassa muiden mailla. Jos haluat tehdä kaaokselle "omaa" maastoa, sekin on ok, mutta älä valitse liian haastavaa projektia aluksi. Tutustu maastontekoartikkeleihin, etsi inspiraatiota ja ennenkaikkea - tee myös omia ratkaisuja.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Oma vahingossa tehty Slaanesh-teemainen Kaaos-maastonkappaleeni syntyi, kun unohdin pussillisen perunoita jääkaappiin vähän vajaaksi vuodeksi. Pukkasivat puolimetristä pinkkiä lonkeroa jokainen. Noita sitten nippuun ja istutetaan sopivan näköiseen kallionhalkeamaan, näyttää kuin jokin jättimäinen Slaaneshin spawni olisi murtautumassa ulos. (Samaa voi muuten käyttää myös tyranid-maastona.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Juu, elikkä kaaoksille pittäis saada maailma tehtyä. Vain yksi sana riittää kuvaamaan tätä "kenttää"=SYNKKÄ!!!
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Beast of chaos

Viesti Kirjoittaja Beast of chaos »

Joo, elikkä oon ite tehny kukkuloita ja vuoria kanaverkosta. Homma menee näin : ekaks muotoilet verkosta mieleises kukkulan yms. Sen jälkeen kiinnität sen esim pahviin ja laitat paperimassaa päälle. Vikaks vaan ruohot ja hiekat ja voila! Se on siinä.
jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

No kaaoksille käy mielestäni kaikki synkkä ja "pelottava" maasto. Mutta kaikki perus puut , pensaat , kivet ja kaikki mitä nyt luonnosta vaan yleensä voi löytää käy mille armeijalle tahansa.
Jani

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kukkuloita ja osittain palanutta metsää. Ehkä vielä joku kupliva, kaaoksen vääristämä lammikko, josta nousee spawni.
hirttopuu

Viesti Kirjoittaja hirttopuu »

ja tietysti tumma halkeileva maa jonka halkeamissa on pieniä laava virtauksia
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”