chaoseille mimmosta maastoa
chaoseille mimmosta maastoa
nii mä kerään hordes of chaosei ja beasts of chaosei nii mimmost maastoo niille kannattais tehä kannattaisko tehä metsää vai jotai mis olis kukkuloit vai mimmosta.
-
Janne Forsell
- Viesti:
kannattais kun säkeräät horde of kaoosi tehä semmost mimmost kukkuloit miimmosilnyt yleensäkin kato hei pelataan mutku ei kannata hei kato nyt tehä vaa niinku maastoa sen mukaan et mimmosel semmosel armeijalla pelaa
Ei näin. Koita onkia ajatus sieltä kuonan seasta. Näin mekin joudumme valitettavasti tekemään.
Ei näin. Koita onkia ajatus sieltä kuonan seasta. Näin mekin joudumme valitettavasti tekemään.
Aaargh..taas se kammottava sana, kannattaisko. Ei tämmöiseen kysymykseen voi vastata, jos et kerro mitä tarkoitat kannattamisella.
No, kerron silti pari juttua mitkä kannattais ja ei kannattais.
No, kerron silti pari juttua mitkä kannattais ja ei kannattais.
- Kannattaa ensin tutustua maastontekoa käsitteleviin sivuihin ja erilaisiin maastonteko-oppaisiin (kts. sotun linkit ja artikkelit).
- Ei kannata heti ensimmäisenä pohtia millaista maastoa tekisit tietylle armeijalle, kannattaa ensin harjoitella erilaisilla, mutta yksinkertaisilla projekteilla, jotta saat kokemusta. Monet armeijaan teemoitetut projektit ovat haastavia, ja niiden tekemisestä ei välttämättä tule mitään jos et ole aikaisemmin tehnyt maastoa.
- Ei kannata luottaa siihen, että joku on aina valmis vastaamaan epämääräiseen kysymykseen ja että juuri hänen reseptillään juuri sinä saisit aikaiseksi samanlaista jälkeä.
- Ei kannata lannistua, jos ensimmäiset maastonkappaleesi eivät ole kovin häävejä. Jos teit mielestäsi jotain väärin, tiedät että se kannattaa tehdä toisin seuraavalla kerralla. Maastoa oppii tekemään vain tekemällä itse, muiden kirjoittamia ohjeita kannattaa toki hyödyntää - ei tosin liian orjallisesti.
- Kannattaa katsella kuvia, kuvista saa inspiraatiota. Mitä enemmän teet itse maastoa, sitä enemmän ymmärrät kuvista ja helpommin keksit, miten jokin maastonkappale on saatu aikaan ja voit kokeilla itse tehdä samankaltaisen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- The Captain
- Valvoja
Oma vahingossa tehty Slaanesh-teemainen Kaaos-maastonkappaleeni syntyi, kun unohdin pussillisen perunoita jääkaappiin vähän vajaaksi vuodeksi. Pukkasivat puolimetristä pinkkiä lonkeroa jokainen. Noita sitten nippuun ja istutetaan sopivan näköiseen kallionhalkeamaan, näyttää kuin jokin jättimäinen Slaaneshin spawni olisi murtautumassa ulos. (Samaa voi muuten käyttää myös tyranid-maastona.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Beast of chaos